Tjänste- och varuupphandlare med eget förvaltningsansvar till Vä

Västerås stad / Inköpar- och marknadsjobb / Västerås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Västerås, Hallstahammar, Surahammar, Eskilstuna, Enköping eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Västerås stad i Västerås, Köping eller i hela Sverige

Upphandlings- och inköpscenter är en modern inköpsorganisation som aktivt deltar i Västerås stads utveckling. Nu söker vi dig som har kompetens inom offentlig upphandling, själv har genomfört ett antal upphandlingar och vill vara med och bidra till vår fortsatta utveckling. Vi är en engagerad enhet som hela tiden försöker hitta nya vägar. Vi bistår med vår kompetens för att optimera användning av skattemedel och därmed bidra till stadens ekonomiska resultat. Är du rätt person för oss och vi en arbetsgivare du vill stanna hos är vi beredda att investera i dig.

Upphandlings- och inköpscenter är en del av förvaltningen Servicepartner. Servicepartner är Västerås stads egna interna konsultorganisation och består av 290 kompetenta medarbetare. Servicepartner möjliggör för stadens förvaltningar och bolag, genom att på affärsmässig grund, tillhandahålla samordning, förvaltning och utveckling av administrativa tjänster och specialist- och konsulttjänster.

Läs gärna mer om Servicepartner på www.vasteras.se/servicepartner

Publiceringsdatum
2015-10-14

Arbetsuppgifter
Som upphandlare får du möjlighet att driva dina egna processer; från inledande behovsanalys och diskussion med beställare (referensgrupper) till upprättande av avtal samt leverantörsutveckling. Du företräder staden i förhandlingar av varor och tjänster i nära samarbete med förvaltningar och övriga verksamheter. Vi jobbar nära våra förvaltningar för att se till att våra upphandlingar ger optimal affärsnytta. Det är du som kommer att följa upp att kostnads- och kvalitetsmål nås och att processen följer upphandlingsregelverket.

Du kommer att i första hand arbeta som förvaltningsansvarig upphandlare för barn- och utbildningsförvaltningen, BUF. I uppdraget ingår att upphandla varor och tjänster för BUF:s löpande verksamhet, i samverkan med BUF utveckla och effektivisera inköpsprocessen, framtagande och uppföljning av upphandlingsplan för BUF, samt uppföljning och rapportering av upphandlingsresultat.
Läs gärna mer om barn och utbildningsförvaltningen på: www.vasteras.se/barnochutbildningsforvaltningen

Som medarbetare på upphandlings- och inköpscenter ingår förmåner som friskvårdstimme, friskvårdsbidrag och flexibla arbetstider.

Kvalifikationer
Vi värdesätter nytänkande och söker dig som balanserar ansvar med mod att prova nya sätt. För oss är det viktigast att du som söker har erfarenhet av upphandling inom den offentliga sektorn och kunskap och tillämpning av LOU. Du har också kunskap om ett eller flera upphandlingsverktyg som exempelvis TendSign, e-avrop eller liknande. Vi ser gärna att du har akademisk utbildning alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten. Även kunskap och tillämpning av LUF, ABK09 och juridik inom berörda delar ser vi som meriterande. Då arbetet ofta sker i projektform är det meriterande med erfarenhet av samordnande roll.

För att du ska kunna bidra till att våra upphandlingar ger optimal affärsnytta ser vi att du som söker är kvalitetsmedveten, affärsmässig och har god samarbetsförmåga. Du har också förmågan att arbeta effektivt och lägga ner engagemang i ditt arbete. God argumentation är en förutsättning för tjänsten, likaså förmåga att uttrycka sig tydligt i tal och skrift. Då du kommer att ha förvaltningsansvar för barn- och utbildningsförvaltningen är det meriterande om du har erfarenhet av arbete inom barn- och utbildningssektorn.

Vi ser fram emot din ansökan!

ÖVRIGT
Västerås stad har 10 000 medarbetare inom 100 olika yrken, alla med det gemensamma målet att bygga en stolt och välfungerande stad där framtidstro står i centrum. Tillsammans bidrar vi till välfärden och gör skillnad varje dag.

Vi vill ha en sammansättning av medarbetare som speglar mångfalden i vårt samhälle. Det tror vi är viktigt för en stolt och välfungerande stad. Funderar du på att flytta till Västerås? Besök gärna www.jiv.se , som ger dig information om staden och vilket stöd medflyttarakademin kan ge dig och din respektive vid en eventuell flytt.

På vår hemsida har vi samlat information om hur det är att arbeta hos oss och vilka mervärden och förmåner du har som medarbetare. Västerås stad arbetar bland annat för att alla våra tillsvidareanställda medarbetare ska få möjligheten att önska tjänstgöringsgrad.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-11-04
Ange följande referens när du ansöker: A508787
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Upphandlingschef Kirsi Karlsson 021-39 15 41
HR-konsult Maria Thunberg 021-39 36 16

Facklig kontakt
SACO Jens Forsvik 021-39 14 03
Vision Kristian Andersen 021-39 74 51

Företag
Västerås stad

Adress
Västerås stad
Västerås
72187 Västerås

Kontorsadress
Stadshusentrén, Fiskartorget 72187 Västerås

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2478845

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Västerås stad

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Västerås stad: