Timvikarierande behandlingspersonal till Älvstorp i Nora

Stockrosen Vård och Omsorg AB / Behandlingsassistentjobb / Nora
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla behandlingsassistentjobb i Nora, Lindesberg, Örebro, Lekeberg, Karlskoga eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockrosen Vård och Omsorg AB i Nora, Filipstad, Karlstad, Mariestad, Gagnef eller i hela Sverige

Stockrosen är en koncern som erbjuder kvalificerad vård och boende inom psykiatri, missbruksvård och psykosocialt förändringsarbete. All vård är evidensbaserad och vi följer regelbundet upp våra resultat. Våra verksamheter är Sobera motivations- och avgiftningscenter, Älvstorps Vårdhem, Fogdhyttans Behandlingshem, Kraftaverk, Villa Leva, Hasslegården och Stockrosen Stödboende.
Arbetsplatsen
Älvstorps Vårdhem ligger centralt beläget i Nora och inrymmer 48 HVB-platser samt avgiftningsavdelningen Sobera med 7 platser. Älvstorp tar emot vuxna kvinnor och män med missbruksproblematik, lättare psykiska besvär och utifrån vår höga omvårdnadskompetens kan vi även ta emot klienter med en högre grad av omvårdnadsbehov. Vi har bra möjligheter att vårda rörelsehindrade. Älvstorps verksamhetsidé bygger på att skapa en struktur för klienterna, där fokus ligger på att planera, genomföra, utvärdera samt förbättra livssituationen. Vår vård och behandling bygger på evidensbaserad kunskap, professionellt bemötande och vårdtagarens delaktighet i planeringen.
Vi tar hänsyn till varje enskilds individs sociala, somatiska och psykiska förhållanden och vi jobbar för att få klienterna att engagera sig i sin behandling. Det slutgiltiga målet är att stärka förmågor, färdigheter och autonomi. Behandlingen ingriper MI, stödsamtal, KBT, motivationsarbete, 12-steg, ACT och återfallsprevention. En skriftlig genomförandeplan upprättas tillsammans med den enskilde, placerande enhet samt ansvarig behandlingssekreterare utifrån vårdplan/uppdragsbeskrivning.
Vi erbjuder
Som anställd inom Stockrosenkoncernen erbjuds du möjligheten att jobba med våra klienters livsviktiga förändring och utveckling. Vi är en arbetsplats som har kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension, förmånsportal med rabatter och erbjudanden samt friskvårdspeng. Därtill är vi måna om att personalen ska må bra och trivas, vi jobbar utifrån ett nära ledarskap, har korta beslutsvägar och värdesätter personalens delaktighet i det dagliga och framtida arbetet. Vi tar vara på medarbetarnas kompetens och är lyhörda för utvecklingsmöjligheter.
Tjänster
Just nu söker vi tre - fem engagerade medarbetare som kan jobba vid behov. Är du intresserad av att jobba med människor och bli vår nya kollega? Sök då tjänsten genom att sända ett mail till ansokan@vardhem.se. Ansökan ska innehålla CV och ett personligt brev.
Arbetsuppgifter
Som behandlingspersonal på Älvstorps Vårdhem jobbar du tillsammans med övriga medarbetare för att ge klienten en trygg, stabil, meningsfull och innehållsrik vistelse. Arbetsuppgifterna är varierande och innehåller bl.a. omvårdnad, ADL, medicinhantering, stödjande samtal, olika behandlings- och motivationsinsatser, dokumentation och övriga praktiska göromål.
Vi arbetar för en individanpassad behandling och sätter stort värde på struktur och tydlighet för att ge klienten en trygg, stabil, meningsfull och innehållsrik vistelse. För ytterligare beskrivning av arbetsuppgifterna, vänligen ta kontakt med verksamhetschef Cecilia Lindell.
Krav & erfarenhet
Utbildning
• Vi ser gärna att du innehar 2 årig eftergymnasial utbildning som behandlingspedagog, behandlingsassistent, socialpedagog, alkohol- och drogterapeut (pågående utbildning inom nämnd inriktning.)
Undersköterska, skötare eller alt. annan utbildning som arbetsgivaren finner lämplig för den utlysta tjänsten.
Meriterande med utbildning i KBT, ÅP, ACT, MET och/eller MI.
• B-körkort är ett krav då det förekommer resor i tjänsten.
• Utifrån att administration och dokumentation är en del av arbetsuppgifterna kräver vi goda kunskaper i svenska, såväl i tal som i skrift samt grundläggande IT-kunskaper.
• Vi ser gärna att du har arbetserfarenheter från liknande arbetsuppgifter.
Personliga egenskaper
Vi söker medarbetare med ett stort ansvarstagande, förmåga att möta och hantera olika typer av individer utifrån både deras missbruksproblematik samt omvårdnadsbehov. Du kan arbeta självständigt och i grupp samt bidrar till en god stämning och arbetsmiljö. Därtill är du strukturerad, trygg i dig själv, lugn och flexibel. Vi rekryterar omsorgsfullt och lägger stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Ansökan
Sista dag att ansöka är 11/12 2022
Du är välkommen med Din ansökan snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Dina ansökningshandlingar ska innehålla ett uppdaterat CV och ett personligt brev.
Anställningsform: Intermittent vid behovsanställning
Tjänstgöringsgrad: Enl. överenskommelse
Lön: Timlön individuell lönesättning
Antal tjänster: 3-5
Tillträde: Enl. överenskommelse
Kollektivavtal: Kommunal och Vision beroende på befattning utifrån arbetsuppgifterna.
Har du frågor om tjänsten, vänligen kontakta Verksamhetschef Cecilia Lindell 0590-50460 alt. cecilia.lindell@stockrosen.com eller Camilla Lundin administratör på Älvstorps Vårdhem 076-797 59 40. Du ansöker på ansokan@vardhem.se

Publiceringsdatum
2022-11-16

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-12-11

Adress
Stockrosen Vård och Omsorg AB
Hitorpsvägen 6
71330 Nora

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Timvik".

Arbetsgivare
Stockrosen Vård och Omsorg AB (org.nr 559084-0004)
Hitorpsvägen 6 (visa karta)
713 30  NORA

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Ansökan
E-post: ansokan@vardhem.se

Arbetsplats
Älvstorps Vårdhem AB

Kontakt
Adminstratör
Camilla Lundin
camilla.lundin@vardhem.se
076-7975940

Jobbnummer
7176923

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockrosen Vård och Omsorg AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockrosen Vård och Omsorg AB: