Timvikarier till kontaktcenter

Sollentuna Kommun / Administratörsjobb / Sollentuna
2020-10-15
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Timvikarier till kontaktcenter" (publicerad 2024-03-04) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Sollentuna, Upplands Väsby, Järfälla, Danderyd, Upplands-Bro eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sollentuna Kommun i Sollentuna, Järfälla, Sundbyberg, Stockholm, Södertälje eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2020-10-15

Dina arbetsuppgifter
Sollentuna kommuns kontaktcenter hjälper invånare, företagare och andra intressenter med alla slags frågor via telefon, mejl, besök, sociala medier och brev.

Gott bemötande och tillgänglighet är vår kärnverksamhet. Våra ledord är kundperspektiv, lösningsfokus och engagemang.

Kontaktcenters handläggare är engagerade i att hjälpa kommunens kunder på ett proffsigt sätt. Vi är 24 medarbetare uppdelade i fyra grupper. Tre grupper arbetar i Häggvik medan kommunhuset renoveras. En grupp tar emot besökare i vår lokal i Sollentuna bibliotek under renoveringen. Vi söker nu timvikarier till några av våra grupper. Som timvikarie önskar vi att du kan jobba några dagar i veckan, efter behov.

Kontaktcenter svarar på många frågor som hör till kommunens verksamheter. En av våra grupper får många frågor kring förskola, skola, fritids och kulturskola, om fritidsaktiviteter och vuxenutbildning samt om fakturor. Kunder frågar även om bibliotekets tjänster, om att hyra skolmatsalar eller idrottslokaler. I en annan grupp frågar våra kunder mest om ekonomiskt bistånd, funktionshinder, integration, missbruk och äldreomsorg. I den tredje gruppen handlar frågorna om bygglov, samhällsplanering, trafik, natur samt miljö- och hälsoskydd. I vår besökslokal hjälper vi alla som besöker kommunen med frågor. De flesta vill ha hjälp med hur man söker förskola och hur man söker ekonomisk hjälp från kommunen. Kunder kan även fråga om hemtjänst, bygglov, hyra idrottslokaler eller lämna en felanmälan.

I arbetet kommer du att svara på frågor och guida i e-tjänster, framförallt via telefon och mejl. Du arbetar parallellt i många olika it-system och har tät kontakt med handläggarna i de olika verksamheterna. Utbildning och förändring är en del av vardagen.

Kvalifikationer
• Du har jobbat med att ge god service till kunder

• Du har läst, eller läser, på högskola/universitet

• Du talar och skriver flytande svenska och engelska

Vi söker dig som:

• Klarar att jobba under tryck med flera saker parallellt

• Trivs med att samarbeta

• Har förmågan att självständigt ta initiativ

• Är öppen för att snabbt lära om och använda nya kunskaper

Vi erbjuder
Med engagemang växer vi tillsammans - vi skapar värde och gör Sollentuna lite bättre varje dag. Vi vill ge dig möjligheten att kunna påverka, utvecklas, växa i din yrkesroll och trivas med kollegor. Vi söker dig som är nytänkande, ansvarstagande och välkomnande. Jämlikhet och mångfald är viktigt för oss och vi behöver olika kompetenser i våra verksamheter. Välkommen till oss!

Varaktighet, arbetstid
Varierande. Tillträde: Omgående Visstidsanställning

Ersättning
Timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-11-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Sollentuna kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2020/348".

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Sollentuna kommun (org.nr 212000-0134)

Jobbnummer
5401362

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sollentuna Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sollentuna Kommun: