Timvikarier till Kontaktcenter
Trelleborgs kommun / Kundservicejobb / Trelleborg
2025-10-29
Visa alla kundservicejobb i Trelleborg,
Vellinge,
Svedala,
Skurup,
Malmö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Trelleborgs kommun i Trelleborg I Trelleborg jobbar vi tillsammans för en växande framgångskommun där det är gott att leva.
Våra 61 byar och 21 stadsdelar är kreativa mötesplatser som bubblar av liv. Här vill vi saker, berättar om dem och kommer precis som vi är. Det gör att vi välkomnar andra på samma generösa och nyfikna sätt.
Välkommen att ta plats på resan!
Kommunledningsförvaltningen leder, utvecklar och stöttar kommunens totala organisation och verksamhet utifrån gällande lagstiftning och riktlinjer. Inom våra avdelningar arbetar vi med ekonomi, HR, kommunikation, medborgarservice samt planering och tillväxt. Vi har ett starkt fokus på hållbar utveckling, kommunikation och innovation i syfte att möta kommunens framtida behov och utmaningar.
Arbetsplatsen
Kontaktcenter är vägen in i kommunen och vi arbetar med att samordna och effektivisera kundmottagandet i hela organisationen.
Vi är 11 kommunvägledare som är uppdelade i två svarsgrupper med bred kunskap om kommunens olika verksamheter. Dagligen ger vi kommuninvånare information och vägledning i enklare kommunala ärenden. Ett Kontaktcenter med hög grad av handläggning och svar direkt. Principen bygger på en tydlig väg in till kommunen, vilket ska bidra till ökad service och högre tillgänglighet.
Vi behöver fler tillgängliga timvikarier, som vill och kan arbeta extra hos oss vid framförallt semestertider kring jul och nyår samt vid löpande vid behov i verksamheten under vår, sommar och höst. Kanske läser du på högskola eller har annan form av sysselsättning som ändå gör det möjligt för dig att med kort varsel hjälpa oss att upprätthålla en god servicenivå till de som kontaktar oss.
Arbetsplatsens arbetstider är måndag-torsdag 07.55 till 16.30 och fredagar kl. 8.00 - 16.10. För att vara aktuell som timvikarie behöver du kunna vara tillgänglig och bokningsbar för arbete under ett antal timmar av dessa tider. Omfattningen kan variera utifrån verksamhetens behov.
Publiceringsdatum2025-10-29Dina arbetsuppgifterSom kommunvägledare på Kontaktcenter svarar du på frågor och vägleder invånare och andra i alla kommunens verksamhetsområden via telefon, e-post, e-tjänster, sociala medier och personliga besök. Kontaktcenter är uppdelade i två svarsgrupper, men ska kunna svara för enklare frågor oavsett vilket område ärendet gäller. För att vara aktuell för tjänsten kommer det ställas krav på flexibilitet samt en vilja att vara med att utveckla verksamheten och höja servicegraden.
Kontaktcenter svarar på frågor till alla kommunens verksamheter och det kan handla om allt såsom bygglov, parkeringsfrågor, miljöärenden, samhällsplanering, ta emot felanmälningar och synpunkter, handläggning inom socialförvaltningens samtliga områden, försörjningsstöd, frågor som rör skola och utbildning samt kultur och fritid.
Telefonen är den viktigaste kontaktvägen, men du möter och hjälper också besökarna som kommer till Kontaktcenter samt via e-post, medborgarforum och sociala medier. För att hitta information om kommunens verksamhet och för att registrera ärenden använder du olika ärendehanteringssystem.
Arbetsuppgifterna är mycket varierande och innefattar vägledning och rådgivning i ärenden som ligger inom kommunens olika ansvarsområden. Kommunvägledarna bidrar med kompetens från ett särskilt verksamhetsområde men efter hand byggs en mycket bred förvaltningsövergripande kompetens upp hos alla kommunvägledarna, en specialist som arbetar som generalist.
KvalifikationerDu som söker ska antingen ha en avklarad eller pågående högskoleutbildning, eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant. För tjänsten krävs några års erfarenhet av servicearbete; från kundtjänst, medborgarservice eller övrigt liknande arbete. Du har yrkeserfarenhet av och god förmåga att hantera arbetsverktyg telefon, mail och sociala medier. Tjänsten förutsätter goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift.
Kontaktcenters uppdrag utvecklas ständigt och vi söker dig som inte bara tycker om förändringsarbete utan också kan bidra aktivt i det.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper där vi ser att du är en serviceinriktad lagspelare som hjälper kollegor och ger invånaren ett gott bemötande och en god service. Du trivs i en organisation vars vardag snabbt kan ändras och du vill bidra till utveckling utifrån ett helhetsperspektiv. Du är öppen och rak i din kommunikation och tar eget initiativ i det dagliga arbetet.
Vidare har du en hög förmåga att leverera resultat, både vad gäller kvalitet och produktivitet. Du arbetar på ett systematiskt, metodiskt och pålitligt sätt. Du har lätt för att fokusera på kundens behov och uppnå god kundtillfredsställelse. Du är stabil, uthållig och stresstålig i att hantera möten med upprörda medborgare eller människor i utsatta situationer. Du är dessutom noggrann samt kan och tycker om att följa rutiner. Du har en positiv attityd, fokuserar på att lösa problem och har lätt för att skapa goda relationer.
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Kontaktuppgifter för detta jobbMalin Ekblad, Enhetschef Kontaktcenter, telefon 0410-73 33 55.
Fackliga kontakter:
www.trelleborg.se/facket.Fackliga kontakter:
http://www.trelleborg.se/facketObservera att vi tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med kvalificerings- och urvalsfrågor. Detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete.
Inför rekryteringsarbetet har Trelleborgs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Ersättning Timavlönad
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-11-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2025/334".
Omfattning Detta är ett deltidsjobb.
Arbetsgivare Trelleborgs kommun (org.nr 212000-1199)
Arbetsplats Kontaktcenter
Kontakt Malin Ekblad
0410-733355 Jobbnummer 9579554