Timvikarie som kommunvägledare till Nacka kommun
Nacka kommun / Receptionistjobb / Nacka
2016-12-16
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Timvikarie som kommunvägledare till Nacka kommun" (publicerad 2017-04-06) ⬅️
Visa alla receptionistjobb i Nacka,
Kristinehamn,
Karlskoga,
Storfors,
Lekeberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Nacka kommun i Nacka,
Nykvarn,
Stockholm,
Lidingö,
Norrtälje eller i
hela Sverige Kontaktcenters vision lyder:
"I varje möte och situation ge kvalitativ och effektiv service med vänlighet,
objektivitet och tydlighet". Kan du anamma denna, är du en kandidat till tjänsten!
I Nacka bor ca 100 000 personer och antalet ökar stadigt. Vår service präglas
av effektivt resursutnyttjande, starkt medborgarinflytande och stor valfrihet.
Inom alla verksamheter är ambitionen att skapa bästa förutsättningar för
kreativitet, innovation och kunskapsdelning.
Publiceringsdatum2016-12-16Dina arbetsuppgifterGenom kontaktcenter ges medborgarna möjlighet till hjälp redan vid den första kontakten
med kommunen. Kontaktcenter bemannas med kommunvägledare och ett antal
specialistfunktioner.
Vi söker nu dig som kan arbeta hos oss som timvikarie. Du arbetar då behov uppstår som vid frånvaro för ordinarie medarbetare under kortare eller längre tid samt under semesterperioder. Kan passa dig som studerar.
I arbetsuppgifterna ingår att besvara frågeställningar inom hela kommunens
ansvarsområde, ofta inom områden som lyder under kultur och utbildningsfrågor, socialtjänst och teknik.
Du guidar medborgarna genom kommunens tjänster på internet, tar emot
synpunkter och gör felanmälningar. Uppdraget utförs genom att besvara frågor i
telefon men även genom att besvara frågeställningar via webb samt genom att
ta emot personliga besök i vår reception.
Du kommer att ingå i ett team med flera kollegor där ni samarbetar för att ge
kunderna den bästa tänkbara service, vi har kundens fokus!
Stor vikt läggs på personlig lämplighet.
Kvalifikationer• Erfarenhet från arbete med kommunal service är meriterande
• En genuin servicekänsla, alltid med kundens fokus och som trivs med att vara
kommunens ansikte utåt
• Är representativ och utåtriktad med hög social kompetens.
• Är strukturerad, flexibel och har förmågan att prioritera rätt
• Trivas med att jobba i högt tempo
• Du är prestigelös och trivs med att samarbeta med kollegor i ett
team
• Du är en positiv och öppensinnad person
• Du är flexibel och vill vara med i en dynamisk utveckling med god
service som mål
• Du har en hög verbal förmåga
• Vana att jobba i systemverktyg
• Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal likväl
som i skrift
• Behärskar du flera språk är det meriterande
Varaktighet och omfattning
Anställningsform: Intermittent anställning, timvikariat
Omfattning: Efter behov
Tillträde: 2017-02-01 eller enligt överenskommelse
Tjänsterna tillsätts såvida de inte behöver tas i anspråk för övertalighet eller förtur inom Nacka kommun
Intervjuer kommer att påbörjas innan ansökningstiden gått ut.
Så ansöker duAnsök senast: 2017-01-27
Kontaktuppgifter för detta jobbVi undanber oss vänligt med bestämt all form av hjälp med rekryteringen från utomstående aktörer.
Susanne Bohman, koordinator, Kontaktcenter,
susanne.bohman@nacka.se, 08-718 80 00
Karin Gustafsson, Kommunvägledare,
karin.gustafsson@nacka.se, 08-718 80 00
Anneli Zidén, Kommunvägledare,
anneli.ziden@nacka.se, 08-718 80 00
Fackliga företrädare
Yvette Forssmark, Ordf. Vision,
yvette.forsmark@nacka.se, 08-718 80 00
Varaktighet, arbetstid
Timvikariat vid behov Ej specificerat
ErsättningTimlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-01-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagNacka Kommun
AdressNacka Kommun
Granitvägen 15
13181 Nacka
KontorsadressGranitvägen 15
Jobbnummer 3218161
Observera att sista ansökningsdag har passerat.