Timanställd kundinformatör

Region Uppsala / Kundservicejobb / Uppsala
2021-03-13
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Timanställd kundinformatör" (publicerad 2021-11-03) ⬅️


Visa alla kundservicejobb i Uppsala, Östhammar, Sigtuna, Österåker, Håbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Uppsala i Uppsala, Östhammar, Sigtuna, Håbo, Enköping eller i hela Sverige

Kundtjänst

Trafik och samhälle är en del av Region Uppsala, en av Uppsala läns största arbetsgivare. På vår förvaltning arbetar cirka 100 medarbetare. Vår verksamhetsidé är att utveckla och bedriva hållbara transporter för ett växande Uppsala län. Vi utvecklar bland annat infrastrukturen och kollektivtrafiken inom länet. Under varumärket UL bedrivs kollektivtrafik i samarbete med upphandlade trafikföretag. Våra medarbetare har en stor bredd av kompetenser och arbetar bland annat med verksamhetsutveckling, upphandling, samhällsplanering, trafikplanering, systemförvaltning, ekonomi, kommunikation, försäljning och kundtjänst.

Vår verksamhet
Att jobba med något som berör så många varje dag är utmanande, ansvarsfullt och tillfredsställande. Att jobba hos oss innebär att bidra till en attraktiv kollektivtrafik och ökat hållbart resande, för att underlätta vardagen och möta behoven i ett växande län. Vill du vara med och göra skillnad? Vi söker nu noggranna och serviceinriktade kundinformatörer för timanställning i vår kundtjänst. Välkommen till oss!

Kundtjänst hanterar varje dag kontakten med kunderna via telefon, chatt, Facebook, mail, brev och i butiken UL Center i Uppsala resecentrum.Upphandlade trafikföretag kör vår trafik men det är vi som ansvarar för resenärernas service och upplevelse. Kundtjänst är varumärket ULs ansikte utåt.

Kundtjänstenheten är en del av avdelningen Marknad. Enheten ansvarar för att ge kunderna service genom försäljning, trafikupplysning och trafikinformation. Enheten har även hand om förseningsersättning, kundsynpunkter, administration och information av sjukresor, reklamationer samt support av våra digitala försäljningskanaler. Kommunikationen med kunderna sker via telefon, chatt, mejl, brev, Facebook samt i butiken UL Center i Uppsala.

Ditt uppdrag
Som medarbetare hos vår kundtjänst är din uppgift att ge våra kunder support via våra olika kommunikationskanaler däribland chatt, telefon och mail. Arbetsuppgifterna innefattar även att sälja biljetter samt hjälpa våra kunder i vår butik UL Center. Detta kan exempelvis handla om återköp, att informera kring trafik, och att hjälpa kunden med UL-appen.

Vid behov kan det även ingå att hjälpa till med andra arbetsuppgifter på vår enhet såsom administration, handläggning och trafikinformation. Vi värdesätter teamet och ett gott samarbete där alla medarbetare jobbar för ömsesidig framgång. På förvaltningen jobbar vi aktivt med bemötandefrågor och vi värnar om den varma och öppna stämningen på arbetsplatsen.

Publiceringsdatum
2021-03-13

Kvalifikationer
Vi söker dig som har minst gymnasial utbildning. Du har en mycket god förmåga att kommunicera i både tal och skrift på svenska och engelska. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att ge kundservice i olika kanaler och administration i kundhanteringssystem. Du har lätt för att sätta dig in i olika system och kan söka information.

Det är också meriterande med erfarenhet av skriftlig kommunikation med kunder via Facebook, chatt, telefon och mail. Likaså tidigare erfarenhet inom kollektivtrafik.

Din kompetens
Du är grym på kundservice och älskar att möta kunder. Du är kvalitetsmedveten och lugn, stabil och kontrollerad i stressituationer.

Du ger ett serviceinriktat och professionellt bemötande genom att vara uppmärksam och tillmötesgående. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Du arbetar bra med andra människor. Du relaterar dig till dem på ett lyhört och smidigt sätt.

Vi erbjuder
Vi erbjuder timanställning med tillträde enligt överenskommelse.

Vi erbjuder dig en möjlighet att jobba på en trygg arbetsplats som ger utrymme för personlig och professionell utveckling. Vi erbjuder en trevlig arbetsmiljö där vi tillsammans ser till att kunderna får den bästa möjliga servicen.

Vi har öppet alla dagar året runt, vardagar 6.00 till 22.00 och helger 08.00 till 22.00, vilket innebär både helg- och kvällsarbete med schemaläggning.

Hos oss får du förmåner som gör skillnad, läs om dem här (https://regionuppsala.se/jobba-hos-oss/bli-var-nya-kollega/formaner/).

Vill du veta mer?
Tf enhetschef Meryem Karagöz, 018-611 19 79, meryem.karagoz@regionuppsala.se
För Saco Monica Edling, 018-617 64 08, monica.edling@akademiska.se
För Vision Johan Damström, 018-611 19 76, johan.damstrom@regionuppsala.se

Vill du jobba med oss?
Välkommen med din ansökan via länken nedan.

Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet.

Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

Varaktighet, arbetstid
Tidsbegränsad, 50 - 75, Tillträde enl ök till enl ök. -

Ersättning


Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-03-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
REGION UPPSALA

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "KTF03/2021".

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Region Uppsala (org.nr 232100-0024)

Arbetsplats
Region Uppsala

Jobbnummer
5627592

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Uppsala

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Uppsala: