Tillväxtlots/Utvecklare

Region Halland, Näringslivsavdelningen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Halmstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Halmstad, Laholm, Båstad, Falkenberg, Ängelholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Halland, Näringslivsavdelningen i Halmstad

Region Halland är en av länets största arbetsgivare med cirka 7 500 medarbetare. En stor del av Region Hallands verksamhet utgörs av hälso- och sjukvård, men vi ansvarar också för näringslivsutveckling, kultur, infrastruktur och kollektivtrafik. Visionen är att göra Halland till den bästa livsplatsen.
Region Halland har ett ansvar för att driva utvecklingsfrågor inom näringslivsområdet som har regional karaktär.
Tillväxtlotsens uppdrag är att arbeta för att öka inflödet av företag/företagare till det offentligt finansierade företagstödsystemet

Publiceringsdatum
2013-12-11

Arbetsuppgifter
Tjänsten som Tillväxtlots är placerad i Halmstad men med mycket resor och utåtriktat arbete i samtliga Halländska kommuner. Entreprenörskap och företagsutveckling ligger under Näringslivsenheten som arbetar med förutsättningsskapande åtgärder inom det regionala näringslivsområdet. Totalt finns cirka 7 personer på enheten. Inom området entreprenörskap arbetar vi bland annat med att främja kvinnors företagande i Halland. Knappt 20 % av företagen i Halland ägs eller drivs av kvinnor, Region Halland arbetar för att öka företagandet hos kvinnor.

Tjänsten innebär ett stort mått av självständigt arbete inom ramen för det uppdrag som näringslivsenheten har. Arbetet syftar till förändring och utveckling inom området entreprenörskap och företagsutveckling med förutsättningsskapande åtgärder med fokus att öka andelen företag i Halland som ägs eller drivs av kvinnor. Företag inom kulturella och kreativa sektorn är en av Region Hallands prioriterade innovationsområden och ingår också som arbetsområde i tjänsten.

Kvalifikationer
Du som söker tjänsten ska ha god kännedom om det halländska näringslivet och det offentligt finansierade företagsstödsystemet i Halland. Tjänsten kräver också god kännedom om hur de halländska näringslivskontoren arbetar.

Stor vikt läggs vid personliga egenskaper som god samarbetsförmåga, att du är utåtriktad, självgående och resultatinriktad.

Du kommer arbeta nära kommunernas näringslivskontor och med olika verksamheter inom Region Halland och andra externa aktörer som exempelvis ALMI Företagspartner, Coompanion och Connect. Det är därför nödvändigt att du har förmågan att konstruktivt kunna driva utvecklingsfrågor i samklang med andra.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde snarast eller efter överenskommelse, upphör: 2014-12-31

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-12-23
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Halland har upphandlade avtal.
Ange följande referens när du ansöker: RK 49/2013
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ann-Mari Bartholdsson, avdelningschef 035-17 98 87

Facklig kontakt
Gert Erlandsson, VISION 035-17 98 22
Rutger Herlin, Vision 070-570 44 43

Företag
Region Halland, Näringslivsavdelningen

Adress
Region Halland, Näringslivsavdelningen
Box 517
30238 Halmstad

Jobbnummer
1726053

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Halland, Näringslivsavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Halland, Näringslivsavdelningen: