Tillsynskoordinator

Vaxholms kommun / Administratörsjobb / Vaxholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Vaxholm, Värmdö, Lidingö, Stockholm, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Vaxholms kommun i Vaxholm

Vaxholms stad är en av de mest attraktiva kommunerna i Stockholms närhet. I Vaxholms stad, en liten kommun med hög ambitionsnivå, ges arbeten med stort eget ansvar och möjligheter att påverka. Vi har goda resultat i våra verksamheter, flera pågående utvecklingsprojekt, engagerade medarbetare, omfattande samarbete med andra organisationer och utvecklingsprogram för chefer och medarbetare.
Stadsbyggnadsförvaltningen (sbf) utvecklar och vårdar natur, kultur och byggd miljö i Vaxholm. Vi ansvarar för allt inom stadsbyggnadsområdet; från att bedriva bibliotek, underhålla gator och bygga nya skolor till att planera för nya bostadsområden och ge bygglov och startbesked till nya byggnader. Även frågor kring trafik, kultur och fritid ryms inom förvaltningen.

Förvaltningen består av fem enheter; bygglovsenheten, planenheten, exploateringsenheten, tekniska enheten och enheten sbf stab. Totalt arbetar drygt 50 personer på stadsbyggnadsförvaltningen, varav 15 på bygglovsenheten.
Till bygglovsenheten söker vi nu en tillsynskoordinatorer, visstidsanställning året ut.

Våra värdeord är Samspel, Engagemang och Respekt och de genomsyrar vår verksamhet och vårt förhållningssätt.
Att jobba i Vaxholms stad innebär att du kommer att arbeta i en liten kommun med hög ambitionsnivå, ges uppdrag med stort eget ansvar och
möjligheter att påverka. Vi värdesätter att du är intresserad av människor, har en god samarbetsförmåga och sinne för service.
Vi tycker också att det är viktigt att du är intresserad av att utvecklas och att du är engagerad i ditt arbete.

För mer information om Vaxholm:
http://www.vaxholm.se




Publiceringsdatum
2022-08-09

Arbetsuppgifter
Vi söker nu en visstidsanställd tillsynskoordinator under resten av året, för arbete med att i första hand upprätta hiss- och OVK-register över de anläggningar som finns i kommunen.
Då enheten är relativt liten ges stora möjligheter till varierande och utvecklande arbetsuppgifter med stort eget ansvar. Att vara tillsynskoordinator i Vaxholm innebär att du i nära samarbete med bygglovshandläggare, byggnadsinspektörer, tillsynshandläggare och bygglovskoordinator arbetar med administrativa uppgifter under handläggningen av i första tillsynsärenden. Fokus utöver upprättande av hiss- och OVK-register, ligger på koordinering av tillsynen, expediering, statistikuppgifter, kommunicering samt utlämnande av offentliga handlingar. Även arbete med uppdatering av enhetens sidor på kommunens websida, kontering av inkomna fakturor och underlag för avgiftsfakturering, ingår i arbetsuppgifterna. Utöver det kommer du att fungera som administrativt stöd till enheten vad gäller posthantering och diarieföring.

Som medarbetare är du med och bidrar till förvaltningens och enhetens utvecklingsarbete samt till ett positivt arbetsklimat. Vi vill att du aktivt utvecklar rutiner och arbetssätt tillsammans med dina kollegor.

Vi erbjuder dig ett ansvarfullt och självständigt uppdrag i en positiv och prestigelös organisation. Du erbjuds bra anställningsförmåner utifrån vårt kollektivavtal.


Kvalifikationer
Vi söker dig som är noggrann och flexibel och har intresse av att arbeta med administration och frågor kring tillsyn, bygglov, strandskydd och service. Du har också ett proaktivt och resultatinriktat arbetssätt och har förmåga att snabbt skapa överblick och prioritera mellan dina arbetsuppgifter. Du är intresserad av att delta i arbetet med att utveckla kontorets arbetsrutiner och processer och då arbetet sker under stort eget ansvar med höga krav, förväntar vi oss att du trivs i en sådan roll.

Du har minst examen från gymnasiet och har några års yrkeserfarenhet från liknande arbete.
Meriterande är:
• erfarenhet från arbete i ärendehanteringssystem Castor
• service och rådgivning

För arbetet krävs att du uttrycker dig väl i tal och skrift. I din roll måste du vara både tydlig och serviceinriktad i kontakten med Vaxholms medborgare, sommarboende, företagare samt övriga externa och interna aktörer. Social kompetens och hög servicegrad är viktiga egenskaper och vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Välkommen med din ansökan via länk i annons. Vi tar inte emot ansökningar på annat sätt.

Vaxholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Snarast enligt överenskommelse, upphör: 2022-12-30 .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-08-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Vaxholms kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1147176".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Vaxholms kommun (org.nr 212000-2908)

Arbetsplats
Vaxholms Stad, Bygglovsenheten

Kontakt
Bygglovschef
Christoffer Amundin
christoffer.amundin@vaxholm.se

Jobbnummer
6871407

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Vaxholms kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Vaxholms kommun: