Tillståndshandläggare

Falkenbergs kommun, Myndighetsavdelningen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Falkenberg
2019-02-07
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Tillståndshandläggare" (publicerad 2021-08-23) ⬅️


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Falkenberg, Varberg, Halmstad, Laholm, Båstad eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Falkenbergs kommun, Myndighetsavdelningen i Falkenberg

Vill du jobba på en plats med optimism och framåtanda? Där saker och ting händer och där du som medarbetare kan trivas och utvecklas? Då är Falkenbergs kommun något för dig.

Att vara anställd hos oss innebär många möjligheter med chans att kunna växa och utvecklas oberoende av yrkesval. Vi vill skapa en hållbar framtid för vår miljö, våra medarbetare, för våra barn, ungdomar och gamla.

Vi tycker att Falkenbergs kommun som arbetsplats blir bättre av mångfald och söker därför människor med olika bakgrund och erfarenhet.

Socialförvaltningen är en av kommunens två största förvaltningar med ca 1 000 tillsvidareanställda. Förvaltningen har som uppdrag att bistå våra kommuninvånare med vård och omsorg i livets alla skeden.

Vill du vara med och utveckla vår verksamhet?


Publiceringsdatum
2019-02-07

Arbetsuppgifter
Vi söker en medarbetare till vår tillståndshandläggning.

Tillståndshandläggare utreder ansökningar om tillstånd enligt alkohol-, och tobakslagen. I arbetet ingår också att bedriva tillsyn över restaurangnäringen samt de försäljningsställen som säljer folköl, tobak och receptfria läkemedel. Kvällsarbete förekommer i samband med tillsyn.

Utredningsarbete och tillsyn sker i nära samarbete med andra myndigheter. God samverkan med det lokala näringslivet är en förutsättning. I tjänsten ingår det att utbilda serveringspersonal i ansvarsfull alkoholservering men även att ge service och fungera som ett stöd till de sökande genom hela processen .

I Falkenbergs kommun ligger arbetet med serveringstillstånd och tillstånd enligt tobakslagen under socialnämnden. Kontoret ligger i Falkenbergs centrum men arbetet bedrivs där restauranger och försäljningsställen finns i hela kommunen.



Kvalifikationer
Vi söker dig med högskoleutbildning inom området och/eller förvärvad erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Erfarenhet av handläggning och myndighetsutövning är meriterande. De lagar och regler som gäller inom området ligger till grund för rättssäkra bedömningar och utredningar av god kvalitet. Det är också meriterande om du har kunskap om dessa.

Arbetet kräver noggrannhet och struktur samt förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift. Tillståndshandläggare behöver kunna arbeta självständigt men också samarbeta och samverka med sökande och samarbetspartners. Personlig lämplighet värderas högt.

B-körkort är ett krav.


ÖVRIGT

I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakter från rekryteringsföretag och andra annonsörer.

Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av befarad övertalig personal.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. 100 % Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-03-08
Ange följande referens när du ansöker: 3012-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Karin Fahlman 0346-88 61 96
Elizabeth Rehnström Khaless 0346-885729
Georges Chayeb 0346-886019

Företag
Falkenbergs kommun, Myndighetsavdelningen

Adress
Falkenbergs kommun, Myndighetsavdelningen
Nygatan 34
31180 FALKENBERG

Kontorsadress
Nygatan 34 FALKENBERG

Jobbnummer
4601200

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Falkenbergs kommun, Myndighetsavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Falkenbergs kommun, Myndighetsavdelningen: