Tillståndshandläggare

Polismyndigheten i Gävleborgs län / Administratörsjobb / Bollnäs
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Bollnäs, Söderhamn, Ljusdal, Ockelbo, Hudiksvall eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten i Gävleborgs län i Bollnäs, Söderhamn, Ljusdal, Hudiksvall, Sandviken eller i hela Sverige

Gävleborgs län omfattar 10 kommuner med c:a 275 000 invånare. Polismyndigheten har c:a 600 anställda och anslaget uppgår till 333 miljoner kronor.
Polismyndigheten i Gävleborgs län befinner sig i ett intensivt utvecklingsskede med att införa och utveckla arbetsmetoder som bygger på underrättelsebaserade operativa beslut. Myndigheten har också stort fokus på att vidareutveckla ett brottsförebyggande arbete, i nära samarbete med andra samhällsfunktioner.

Publiceringsdatum
2008-03-18

Dina arbetsuppgifter
• Beredning och handläggning av i huvudsak vapenärenden
• Beredning, handläggning och utfärdande av vapenlicenser
• Handläggning och beslut i enlighet med myndighetens arbetsordning för andra slag av tillståndsärenden
• Övriga vid Tillståndsenheten förekommande arbetsuppgifter

Kvalifikationer
Du bör ha
• gymnasieexamen eller motsvarande
• god datorvana
• god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
meriterande
• erfarenhet av arbete inom polisen eller arbete på annan statlig myndighet
• kunskaper inom vapen- och förvaltningslagstiftningen
Egenskaper och förhållningssätt
Du är
• ansvarstagande, kvalitetsmedveten och serviceinriktad
• strukturerad och noggrann
Du ska
• kunna arbeta självständigt, med hög kvalité även under tidspress
• ha god social kompetens, kommunikativ och ha hög integritet
• god förmåga att samarbeta och samverka
• vara utåtriktad och ha förmåga att skapa och bevara goda sociala relationer
Eftersom arbetet innebär många kontakter såväl inom som utanför myndigheten ställer vi stora krav på egenskaper som servicekänsla, självständighet och samarbetsförmåga.

Övrig information
Stationeringsort: Bollnäs, alternativt Sandviken eller Gävle.
Arbetstid: dagtid och flextid.
Anställning: vikariat heltid, under ordinarie innehavares tjänstledighet för studier.
Säkerhetsklassning
Säkerhetsprövning, enligt 14 säkerhetsskyddsförordningen, genomförs före anställning.
För ytterligare information är Du välkommen att kontakta chefen för Tillståndsenheten Lennart Lundberg, tfn 0650-35 147, 070-532 94 79.

Anställningstyp/arbetstider
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
Vikariat

Ersättning
Fast lön
fast lön, individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2008-03-28
Ansökan till anställning innehållande personligt brev, CV och referenter samt märkt med diarienummer A 713-1655/08 ska ha inkommit till Polismyndigheten i Gävleborgs län,
HR-enheten, Box 625, 801 26 Gävle eller via e-post polismyndigheten.gavleborg@polisen.se senast den 28 mars 2008.
Ange följande referens när du ansöker: diarienummer A 713-1655/08
Ansökan kan skickas till e-postadress: polismyndigheten.gavleborg@polisen.se

Kontakt
Lennart Lundberg, tfn 0650-35 147, 070-532 94 79.

Facklig kontakt
OFR/P Gudhrun Unogård, 0650-11414
OFR/S Agneta Mosell, 0650-11414
JUSEK Ann-Christin Thunell, 0650-11414

Företag
Polismyndigheten i Gävleborgs län

Adress
Polismyndigheten i Gävleborgs län
Box 625
80126 GÄVLE

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 026-655000
Faxnummer: 026-655216

Jobbnummer
168530

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten i Gävleborgs län

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten i Gävleborgs län: