Tillståndshandläggare
Sigtuna kommun, Stab / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Sigtuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Sigtuna,
Österåker,
Håbo,
Upplands-Bro,
Upplands Väsby eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sigtuna kommun, Stab i Sigtuna Sigtuna kommun är en framtids- och tillväxtkommun med närmare 45 000 invånare boende i någon av våra tätorter Märsta, Rosersberg, Sigtuna stad eller på vår levande landsbygd. Nästan 30 000 arbetstillfällen finns i kommunen varav 17 500 på Arlanda flygplats. Innovation och hållbara logistiklösningar för framtiden har blivit kännetecknande för Rosersbergs industriområde och i Norra Sigtuna stad bygger vi hållbart för framtiden.
I Sigtuna kommun kommer invånaren först. Vi tror på allas lika värde, kvalitet i fokus, uppdragsgivarens förtroende och att olikheter berikar.
Individ- och familjeomsorgsförvaltningens ansvarsområden är:
• Myndighetsutövning barn, ungdom och missbruk
• Öppenvård för barn, ungdom och missbruk
• Ungdomsmottagning och Familjecentrum
• Tillsyn och tillståndsfrågor
• Ensamkommande flyktingbarn
• Socialjour, barnahus och stödcentrum för unga brottsoffer
Publiceringsdatum2016-04-07ArbetsuppgifterSom tillståndshandläggare handlägger du självständigt ärenden enligt alkohollagen och tobakslagen.
Vidare bedriver handläggaren tillsyn över restaurangnäringen i Sigtuna kommun samt de försäljningsställen som säljer tobak och folköl. Detta sker ofta i samarbete med andra myndigheter.
Vid sidan av myndighetsutövningen arbetar du förebyggande ut mot företagarna med rådgivning, anordnar utbildningsinsatser och deltar i myndighetsövergripande samarbete.
KvalifikationerVi söker dig som har högskoleexamen inom området juridik eller likvärdig utbildning samt har kunskap om alkohollagstiftningen.
Du måste kunna arbeta noggrant, strukturerat och ha förmågan att driva utredningar ända till målet. Arbetet kräver en mycket god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift. Du kan arbeta självständigt och besitter en god samarbetsförmåga.
Då ärendemängden tidvis är stor är det också nödvändigt att kunna prioritera bland flera viktiga arbetsuppgifter. Arbetet kräver hög servicenivå och tillgänglighet. Ansvarstagande och känsla för rättssäkerhet är viktig.
Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet.
B-körkort erfordras.
Arbetslivserfarenhet från myndighetsutövning, utrednings- och tillsynsarbete är meriterande liksom erfarenhet från politiskt styrd organisation.
ÖVRIGT
Sigtuna kommun erbjuder Friskvårdscheckar och för bättre hälsa har vi rökfri arbetstid!
Vi ber dig söka tjänsten via det standardiserade ansökningsformuläret för att säkerställa att ingen sökande blir diskriminerad på grund av kön, etniskt tillhörighet eller ålder.
Urvalet sker i en databas där kompetens, utbildning, arbetslivserfarenhet och andra kvalifikationer bedöms utifrån ditt ansökningsformulär. Vi ber dig därför att fylla i formuläret så noggrant som möjligt.
Intervjuer sker fortlöpande under ansökningstiden.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Kvällsarbete förekommer. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-04-24
Ange följande referens när du ansöker: A559873
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnna-Karin Åberg, Planeringschef 08-591 260 68
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och
Facklig kontaktse kommunens hemsida
www.sigtuna.seFöretagSigtuna kommun, Stab
AdressSigtuna kommun, Stab
Södergatan 20
19585 MÄRSTA
KontorsadressSödergatan 20 MÄRSTA
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2767679
Observera att sista ansökningsdag har passerat.