Tillståndshandläggare

Sigtuna kommun, Stab / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Sigtuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Sigtuna, Österåker, Håbo, Upplands-Bro, Upplands Väsby eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sigtuna kommun, Stab i Sigtuna

Sigtuna kommun är en framtids- och tillväxtkommun med närmare 45 000 invånare boende i någon av våra tätorter Märsta, Rosersberg, Sigtuna stad eller på vår levande landsbygd. Nästan 30 000 arbetstillfällen finns i kommunen varav 17 500 på Arlanda flygplats. Innovation och hållbara logistiklösningar för framtiden har blivit kännetecknande för Rosersbergs industriområde och i Norra Sigtuna stad bygger vi hållbart för framtiden.

I Sigtuna kommun kommer invånaren först. Vi tror på allas lika värde, kvalitet i fokus, uppdragsgivarens förtroende och att olikheter berikar.

Individ- och familjeomsorgsförvaltningens ansvarsområden är:

• Myndighetsutövning barn, ungdom och missbruk
• Öppenvård för barn, ungdom och missbruk
• Ungdomsmottagning och Familjecentrum
• Tillsyn och tillståndsfrågor
• Ensamkommande flyktingbarn
• Socialjour, barnahus och stödcentrum för unga brottsoffer

Publiceringsdatum
2016-04-07

Arbetsuppgifter
Som tillståndshandläggare handlägger du självständigt ärenden enligt alkohollagen och tobakslagen.
Vidare bedriver handläggaren tillsyn över restaurangnäringen i Sigtuna kommun samt de försäljningsställen som säljer tobak och folköl. Detta sker ofta i samarbete med andra myndigheter.

Vid sidan av myndighetsutövningen arbetar du förebyggande ut mot företagarna med rådgivning, anordnar utbildningsinsatser och deltar i myndighetsövergripande samarbete.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleexamen inom området juridik eller likvärdig utbildning samt har kunskap om alkohollagstiftningen.

Du måste kunna arbeta noggrant, strukturerat och ha förmågan att driva utredningar ända till målet. Arbetet kräver en mycket god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift. Du kan arbeta självständigt och besitter en god samarbetsförmåga.

Då ärendemängden tidvis är stor är det också nödvändigt att kunna prioritera bland flera viktiga arbetsuppgifter. Arbetet kräver hög servicenivå och tillgänglighet. Ansvarstagande och känsla för rättssäkerhet är viktig.

Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet.

B-körkort erfordras.
Arbetslivserfarenhet från myndighetsutövning, utrednings- och tillsynsarbete är meriterande liksom erfarenhet från politiskt styrd organisation.

ÖVRIGT
Sigtuna kommun erbjuder Friskvårdscheckar och för bättre hälsa har vi rökfri arbetstid!

Vi ber dig söka tjänsten via det standardiserade ansökningsformuläret för att säkerställa att ingen sökande blir diskriminerad på grund av kön, etniskt tillhörighet eller ålder.

Urvalet sker i en databas där kompetens, utbildning, arbetslivserfarenhet och andra kvalifikationer bedöms utifrån ditt ansökningsformulär. Vi ber dig därför att fylla i formuläret så noggrant som möjligt.

Intervjuer sker fortlöpande under ansökningstiden.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Kvällsarbete förekommer. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-04-24
Ange följande referens när du ansöker: A559873
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna-Karin Åberg, Planeringschef 08-591 260 68
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och

Facklig kontakt
se kommunens hemsida www.sigtuna.se

Företag
Sigtuna kommun, Stab

Adress
Sigtuna kommun, Stab
Södergatan 20
19585 MÄRSTA

Kontorsadress
Södergatan 20 MÄRSTA

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2767679

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sigtuna kommun, Stab

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sigtuna kommun, Stab: