Through Life Support söker en Supportingenjör
Saab / Logistikjobb / Järfälla
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla logistikjobb i Järfälla,
Sollentuna,
Upplands-Bro,
Danderyd,
Sundbyberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Saab i Järfälla,
Upplands-Bro,
Sundbyberg,
Stockholm,
Södertälje eller i
hela Sverige Att arbeta på Saab
Saab är ett möjligheternas företag. Ett företag där vi ser mångfald som en tillgång och där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Men också ett företag som respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet. Vi är stolta över att vara en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare, något som alla medarbetare bidrar till.
Saab förser den globala marknaden med världsledande produkter, tjänster och lösningar som sträcker sig från militärt försvar till civil säkerhet. Saab har verksamhet och medarbetare på alla kontinenter och utvecklar, anpassar och förbättrar ständigt ny teknologi för att möta kundernas förändrade behov. Saab har cirka 12 000 medarbetare. Försäljningsintäkterna uppgår till 23 miljarder kronor. Forskning och utveckling motsvarar nära 20 procent av omsättningen.
Din arbetsplats
Security and Defence Solutions, ett affärsområde inom Saab, erbjuder ledningssystem, flygburna övervakningssystem, tränings- och simuleringssystem och civila säkerhetslösningar för exempelvis flygplatser och andra skyddsvärda objekt. Affärsområdet arbetar även med militära och civila kommunikationslösningar.
TLS (Through Life Support) är en ny kompetent och snabbfotad enhet som leder, driver och utvecklar C2S divisionens support och TLS arbete. Detta genom att nyttja den samlade divisionens resurser och kompetens och på bästa sätt få utvecklings- och produktionsprocesserna att gå i samklang med supportprocessen. Sektionen ska verka från de initiala anbudsfaserna, genom projektfasen och sedan hålla samman on-going-support fasen.
Din roll
Huvuddelen av din tjänst kommer att bestå i att driva och utveckla supportaktiviteter mot divisionens kunder/marknader. Du ansvarar bland annat för att driva och analysera uppkomna fel i driftfasen, och från dessa utveckla förbättringsförslag och lösningar. Du kommer att arbeta med generella service och supportfrågor, hantering av underleverantörer och partners samt utrednings och förslagsverksamhet.
• Tjänsten innebär bland annat:
• Analys av felutfall (FRACAS)
• Koordinering av underleverantörer i supportfasen
• Skriva åtgärdsförslag till kunder från de genomförda analyserna
• Kontakter med såväl kunder som underleverantörer/partners
Har du även förmåga att utifrån en helhetssyn förstå kundens existerande processer och doktriner och genom denna förståelse ta fram det bästa ur divisionens och Saab:s support portfölj, då är detta jobbet för dig.
Publiceringsdatum2011-02-26KvalifikationerFör befattningen gäller att du har tydligt fokus mot service eller teknisk logistik / "logistic engineering", med ett driv att klara existerande åtaganden inom service samt skapa nya affärer. Du bör ha kunskap om support av komplexa tekniska system, meriterande är kunskaper om siktes- och ledningssystem. Du är i grunden ingenjör eller officer och har generell kompetens inom såväl hårdvara som mjukvara. Goda kunskaper i engelska är ett krav.
Arbetstider och omfattningErsättningSå ansöker duSista dag att ansöka är 2011-03-18
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktDavid Källenfors, Manager HR, +46 8 580 848 31
Krister Lindbäck, rekryterande chef, +46 8 580 846 58
Tobias Lindell, funktionell chef, +46 8 580 843 14
FöretagSaab
AdressSaab
Jobbnummer 861779
Observera att sista ansökningsdag har passerat.