Texi AB söker en Servicetekniker
Harvey Nash AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Harvey Nash AB i Stockholm,
Solna,
Danderyd,
Huddinge,
Upplands Väsby eller i
hela Sverige Som servicetekniker hos Texi blir du vår viktigaste länk mellan teknik och kund. Du får ett omväxlande arbete med kunder inom både offentlig sektor och privata bolag med fokus på Sverige. Du får möjlighet att påverka ditt eget arbeta samt delta i produktutveckling i ett växande företag med stora ambitioner.
Ansvarsområden
• Agera tekniskt säljstöd. Det vill säga deltaga i kundmöten och agera systemspecialist i offertarbeten.
• Vara en viktig resurs från Texi i Systemintegrationsprojekt för nya kunder
• Installation av våra intelligenta skåplösningar hos kund, mindre installationer sköter du själv, större installationer projektleder du med inhyrd personal.
• Grundläggande konfiguration av systeminställningar och IP-adresser i kundplacerad utrustning (Linux).
• Ge support till befintliga kunder remote via telefon och fjärruppkoppling, men även på plats ute hos kund vid behov.
Rollen är placerad i Stockholm, på Texis kontor i Kungens Kurva. Resor till övriga orter är en naturlig del av rollen, omkring 2 dagar per vecka.
Din profil och bakgrund
För att lyckas i rollen ser vi att du är en lösningsorienterad person med ett stort tekniskt intresse. Du är självgående och engagerad, med goda kommunikativa egenskaper. Vidare så har du en hög analytisk förmåga och håller en god struktur samtidigt som du är prestigelös.
Publiceringsdatum2016-04-14Kvalifikationer• Några års erfarenhet i rollen som teknisk support
• Grundläggande kunskaper i (Linux)
• Goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift
Meriterande
• Erfarenhet av teknisk försäljning
Personliga egenskaper värderas högt i rekryteringsprocessen.
Så ansöker duI den här rekryteringen samarbetar Texi med Harvey Nash. Skicka din ansökan till
ansokan@harveynash.se så snart som möjligt, urval sker löpande. Vid frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Madeleine Sandmark på telefon 073 095 71 03 eller mail
madeleine.sandmark@harveynash.seTexi är en skandinavisk innovation och en professionell lösning för hantering av arbetskläder som används av många sjukhus och andra verksamheter som hanterar stora mängder arbetskläder. Bolaget startades av ägaren till ett av Norges största tvätterier som upplevde att textilier som sändes ut till kunder inte kom tillbaka i rätt tid. Behovet av en enkel och smidig logistiklösning för arbetskläder blev allt mer påtagligt. Resultatet var TEXI - en norskutvecklad, flexibel, stabil och lönsam logistiklösning som specialutvecklats för arbetskläder. Texi etablerades i Norge 2004, och har funnits i Sverige sedan 2011. De har för närvarande kontor i Stockholm samt Trondheim och vänder sig i första hand till kunder i Sverige och Norge, men räknar med att växa in i övriga Europa om 1-3 år.
Texi AB ägs sedan december 2014 av Accent Equity Partner - en framgångsrik utvecklare av medelstora företag. Accent Equity Partner, grundat 1994, har huvudkontor i Stockholm och en portfölj bestående av bolag som bland annat Scandic, Hoist Group, Cervera, Candyking och Akademibokhandeln.
KörkortskravB
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duAnsökan kan skickas till e-postadress:
madeleine.sandmark@harveynash.seFöretagHARVEY NASH AB
AdressHARVEY NASH AB
BOX 843
10136 STOCKHOLM
KontorsadressKUNGSBRON 1 E
STOCKHOLM
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-200910
Jobbnummer 2782834
Observera att sista ansökningsdag har passerat.