Terminalansvarig

Airmiz AB / Lagerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla lagerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Airmiz AB i Stockholm, Järfälla, Sollentuna, Jönköping, Göteborg eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2021-01-20

Om företaget
Airmee är ett av Europas snabbast växande logistikstartup. Vi levererar e-handelsvaror samma dag och så snabbt som inom en timme och ger konsumenter världens bästa leveransupplevelse. Vi gör detta genom att optimera vår flotta i realtid med ny teknologi baserat på världsledande forskning på KTH. Vi jobbar med de flesta större e-handlarna och växer för varje vecka. Vi söker därför en ny fantastisk och driven medarbetare till vårt drivna Operations-team som vill vara med på en global tillväxtresa.

Jobb-beskrivning

Detta är en bred och utmanande roll för den som vill växa och komma in i ett snabbväxande startup. I rollen som Terminalansvarig kommer du att ansvara för alla Airmees sorteringsterminaler och lastningshubbar i Sverige, varav flera sker i samarbete med olika logistikpartners. Du kommer ha en central roll i Operations-teamet som ansvarar för att varje leverans sker i tid och så kostnads- och tidseffektivt som möjligt.

Dina arbetsuppgifter kommer att bland annat bestå av att:

• Driva verksamheten i terminalerna (sortering, in- och utlastning, arbetsmiljö, etc.) genom att utveckla, implementera och mäta standardiserade processer för att kontinuerligt effektivisera arbetet
• Leda, coacha och utveckla ett team, både heltid- och deltidsanställda, samt se till att terminalerna alltid är rätt bemannade
• Se till att terminalerna är i gott skick och följer regler och förordningar
• Avtalsansvar mot tredje part leverantörer
• Identifiera nya terminaler och hubbar, förhandla hyresavtal, etc.

En del av arbetsuppgifterna kommer även inkludera:

• Upphandling av åkerier och genomföra revisioner
• Kommunicera med säljteamet ang. olika uppsättningar för e-handlare, problem, identifiering av saknade varor, etc.
• Kommunicera med tech teamet ang. feedback på buggar och önskemål om features i appar och systemet

Du bör ha följande kompetenser och erfarenheter:

• Tidigare jobbat i tillväxtbolag och/eller väldigt snabbt fått större ansvarsområden i tidigare anställningar
• Har förmåga att hålla många bollar i luften och arbeta i ett väldigt snabbt tempo
• Jobbar på ett datadrivet sätt efter mätbara metrics och processer
• Mycket god förmåga i Excel och van att jobba med digitala verktyg och mjukvaror
• Kan kommunicera på ett professionellt sätt i tal och skrift
• 5-10 års erfarenhet inom logistik eller fastighet
• Ledarskapserfarenheter med integritet och inte konflikträdd
• Flytande i svenska och engelska i både tal och skrift

Det här är en roll för dig som vill vara med ï Airmees resa och tillväxt. Du kommer få stort ansvar att förbättra och hitta nya lösningar. Du tänker stort och förväntar dig bara det bästa av de andra i ditt team och dig själv.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-07-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Airmiz AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Airmiz AB (org.nr 559030-8663), http://www.airmee.com

Arbetsplats
Airmee

Jobbnummer
5531732

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Airmiz AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Airmiz AB: