Terminal Operations Coordinator till APM Terminals

Adecco Sweden AB / Företagsförsäljarjobb / Göteborg
2017-10-26
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Terminal Operations Coordinator till APM Terminals" (publicerad 2018-01-12) ⬅️


Visa alla företagsförsäljarjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Har du goda kunskaper inom logistik- och transportflöden och trivs i en koordinerande roll? Trivs du också med att arbeta i en fartfylld och internationell miljö? Då ska du söka tjänsten som Terminal Operations Coordinator!

APM Terminals Gothenburg ingår i Maersk-koncernen och är Skandinaviens största containerterminal och hanterar ca 50 procent av Sveriges containerhandel. APM Terminals är den logistiska länken mellan land och hav, där de erbjuder en smidig hamnoperation och en snabb leverans av last till och från terminalen genom högkvalitativa service- och värdeskapande lösningar.

Publiceringsdatum
2017-10-26

Om tjänsten
Som Terminal Operations Coordinator kommer du att arbeta i ett team som ansvarar för planering av containrar med syftet att säkerställa att kunderna kan ankomma, med rätt service och i enlighet med överenskommen tidsplan. Terminalen ger service dygnet runt, alla vardagar - för att skapa tillgänglighet för Sveriges handel.

Planeringsavdelningen ingår i avdelningen Operations hos APM Terminals Gothenburg och ansvarar för att planera lastning och lossning av containrar på de olika delarna i terminalen; järnväg, mottagningspark, tompark och fartyg. I planeringsprocessen ingår det att väga in flera olika parametrar såsom säkerhetsaspekten, tillgänglighet på maskiner och personal samt en effektiv användning av terminalytan för att uppnå maximal produktivitet till lägsta kostnad. Planeringsavdelningen har ett nära och proaktivt samarbete med kunderna för att bättre förstå deras behov och utveckla den tjänst och service som APM Terminals levererar.

Som Terminal Operations Coordinator ansvarar du för att :
• Planerade aktiviteter i terminalen utförs utifrån produktionsscheman, volymer, kostnader och kvalitetsstandarder
• Säkerställa att effektiviteten och produktiviteten maximeras
• Säkerställa att rätt förutsättningar föreligger så att satta måltal för servicenivåer kan nås
• Ha en översyn över flöden genom terminalen samt analyserar utfallet och inhämtar aktuell information om operationen
• Kontinuerligt ta hand om uppgifter genom att styra och omfördela resurser, personal och maskiner

Rollen är självständig och du har stort ansvar i att göra egna bedömningar utifrån kommunikation och information till andra berörda parter så som arbetsledare, kran-män, truckförare och kollegor på planeringsavdelningen.

Om dig
Vi söker dig som har studerat eftergymnasialutbildning med inriktning mot logistik eller annat relevant område. Vidare har du praktisk erfarenhet av trafikledning, logistikflöden och/eller erfarenhet från shippingindustrin och fördelaktigt i en internationell miljö. Du behärskar svenska såväl som engelska språket obehindrat i tal och som skrift. Du har god systemvana och är van vid att arbeta med planeringsverktyg. Har du tidigare arbetat i Navis är detta meriterande.

Som person har du en god kommunikativ förmåga, en förtroendeingivande personlighet och förmågan att skapa starka relationer både internt som externt. Du har ett helhetsperspektiv för arbetet, är analytisk samt lösningsorienterad och kan ta egna initiativ inom ramen för ditt arbete. Är du också en person som trivs med att arbeta i ett högt tempo i en fartfylld miljö så kan detta vara rätt arbetsplats för dig. Vidare ser vi att du utmanar och utvecklar rådande system- och processtrukturer och bidrar med ett nytt synsätt till den kontinuerliga verksamhetsförbättringen.

Viktigt för tjänsten är:
• Förståelse för transportflöden
• Erfarenhet av att arbetat med logistikprocesser
• God systemvana och van vid att använda planeringssystem som verktyg
• Att du hanterar svenska och engelska obehindrat i tal såväl som skrift

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om anställningen
Tjänsten som Terminal Operations Coordinator är ett konsultuppdrag med omgående start. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Bifoga CV och personligt brev i din ansökan.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att
kontakta ansvarig rekryterare Caroline Carlsson på 031-725 45 39.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-11-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Caroline Carlsson 031-725 45 39

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG

Kontorsadress
Östra Hamngatan 26-28

Jobbnummer
3770054

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: