Teracom söker Lager & logistikchef

Teracom AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Teracom AB i Stockholm, Sundbyberg, Uppsala, Västerås, Norrköping eller i hela Sverige

Teracom Operations söker nu en Lager & logistikchef till kontoret i Lindhagen, Stockholm.Arbetsuppgifter
Befattningen syftar till att ta ansvaret för operativa inköp, lager och logistik och säkerställa rätt funktion, kapacitet, kvalitet, kostnad och krav för att stödja Teracom Sveriges verksamhet.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Planera, genomföra och följa upp arbetet i funktionen lager, logistik och operativt inköp.
• Personalansvar för underställd personal samt verksamhetsansvar för personal på andra avdelningar inom Teracom Sverige som beklär roller inom lager, logistik och operativt inköp.
• Ansvara för den praktiska hanteringen av transportavtalen.
• Ansvara för tullhanteringen.
• Ansvara för riktlinjer, regelverk för entreprenadupphandlingar i samråd med Sourcing.
• Ansvara för att säkerställa resurser, planera och genomföra inventering av lager och reservdelar.
• Ansvarar för att gemensamt uppsatta mätetal och mål inom lager och logistik och operativt inköp nås.

Du kommer att ingå i avdelningens ledningsgrupp och rapporterar till Operations avdelningschef.

Befattningen innebär i viss utsträckning resor med övernattning.

Publiceringsdatum
2012-11-19

Profil
Som person är/har du:

• Drivande
• Analytisk
• Samarbetsförmåga
• Kommunikationsförmåga
• Resultatinriktad
• Kreativ
• Goda ledaregenskaper

Erfarenheter/krav:

Formell utbildning:

• Högskoleutbildning eller motsvarande

Yrkeskompetens:

• Flera års erfarenhet av lager och logistikflöde och erfarenhet från olika företags lager och logistiklösningar är meriterande.
• Mycket god kompetens teoretiskt och praktiskt beträffande ekonomi, operativt inköp, lager och logistik.
• Kunskaper och erfarenhet kring parametersättning av stödsystem gällande operativt inköp, lager och logistik.
• Erfarenhet av att driva verksamhetsstyrningsprojekt.
• Erfarenhet av analys och referensmodeller för inköp och logistik så som SCOR (Chain Operations Reference Model), ABC klassificering, Kraljics matris, Du Pont modellen etc.

Affärskompetens:

• God affärs- och marknadsförståelse.
• Goda kunskaper i engelska och svenska.
• God ekonomisk förståelse.

Övriga krav:

• Tjänsten är säkerhetsklassad.
• Körkort krävs.

Ansökan senast 9 december 2012
Välkommen med din ansökan och CV senast 9 december 2012. Information om tjänsten lämnas av avdelningschef Stefan Steijnick, 08-5554 2112.

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Teracom AB

Adress
Teracom AB
Box 1366
17227 Sundbyberg

Jobbnummer
1395172

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Teracom AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Teracom AB: