Teracom söker Lager & logistikchef
Teracom AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Teracom AB i Stockholm,
Sundbyberg,
Uppsala,
Västerås,
Norrköping eller i
hela Sverige Teracom Operations söker nu en Lager & logistikchef till kontoret i Lindhagen, Stockholm.Arbetsuppgifter
Befattningen syftar till att ta ansvaret för operativa inköp, lager och logistik och säkerställa rätt funktion, kapacitet, kvalitet, kostnad och krav för att stödja Teracom Sveriges verksamhet.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Planera, genomföra och följa upp arbetet i funktionen lager, logistik och operativt inköp.
• Personalansvar för underställd personal samt verksamhetsansvar för personal på andra avdelningar inom Teracom Sverige som beklär roller inom lager, logistik och operativt inköp.
• Ansvara för den praktiska hanteringen av transportavtalen.
• Ansvara för tullhanteringen.
• Ansvara för riktlinjer, regelverk för entreprenadupphandlingar i samråd med Sourcing.
• Ansvara för att säkerställa resurser, planera och genomföra inventering av lager och reservdelar.
• Ansvarar för att gemensamt uppsatta mätetal och mål inom lager och logistik och operativt inköp nås.
Du kommer att ingå i avdelningens ledningsgrupp och rapporterar till Operations avdelningschef.
Befattningen innebär i viss utsträckning resor med övernattning.
Publiceringsdatum2012-11-19ProfilSom person är/har du:
• Drivande
• Analytisk
• Samarbetsförmåga
• Kommunikationsförmåga
• Resultatinriktad
• Kreativ
• Goda ledaregenskaper
Erfarenheter/krav:
Formell utbildning:
• Högskoleutbildning eller motsvarande
Yrkeskompetens:
• Flera års erfarenhet av lager och logistikflöde och erfarenhet från olika företags lager och logistiklösningar är meriterande.
• Mycket god kompetens teoretiskt och praktiskt beträffande ekonomi, operativt inköp, lager och logistik.
• Kunskaper och erfarenhet kring parametersättning av stödsystem gällande operativt inköp, lager och logistik.
• Erfarenhet av att driva verksamhetsstyrningsprojekt.
• Erfarenhet av analys och referensmodeller för inköp och logistik så som SCOR (Chain Operations Reference Model), ABC klassificering, Kraljics matris, Du Pont modellen etc.
Affärskompetens:
• God affärs- och marknadsförståelse.
• Goda kunskaper i engelska och svenska.
• God ekonomisk förståelse.
Övriga krav:
• Tjänsten är säkerhetsklassad.
• Körkort krävs.
Ansökan senast 9 december 2012
Välkommen med din ansökan och CV senast 9 december 2012. Information om tjänsten lämnas av avdelningschef Stefan Steijnick, 08-5554 2112.
Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagTeracom AB
AdressTeracom AB
Box 1366
17227 Sundbyberg
Jobbnummer 1395172
Observera att sista ansökningsdag har passerat.