TeliaSonera söker Support tekniker till Jönköping

TeliaSonera IES / Supportteknikerjobb / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Jönköping, Aneby, Habo, Mullsjö, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos TeliaSonera IES i Jönköping

The business area Integrated Enterprise Services is responsible for the Nordic and Baltic business where TeliaSonera is engaged in managing the internal IT and telecom infrastructure of the
enterprises. The business area is responsible for the enterprises' total telecommunications needs.

Example of services are management of LAN, servers, work stations, IP PABXs and call centers, mobility and security solutions and horizontal standard applications, e.g. e-mail services. The business
area offers end-to-end management solutions with service guarantees.

Enheten Enterprise Customer Care har det övergripande ansvaret för "Lösa kundproblem-processen" (felavhjälpning och support) för samtliga kunder inom TeliaSonera Sverige AB och i förekommande
fall även internationella kunder. Styrning och identifiering utifrån Ärende-Produkt-Kund gör att kunderna alltid möts av rätt kompetens för att lösa ärendet. Detta möjliggör en hög
lösningsgrad som är ett mycket viktigt kundvärde ihop med tillgänglighet och bemötande

Publiceringsdatum
2008-02-04

Dina arbetsuppgifter
Ta emot felanmälan via telefon eller ärendehanterigssystem, registrera, avgränsa, analysera, samordna och lösa kundproblem via fjärrverktyg åt TeliaSonera s företagskunder. I arbetet ingår
täta kontakter med våra kunder och entreprenörer.

Ansvara för att ta emot och driva ärenden för kunder med eller utan serviceavtal.

Gruppen jobbar enligt ett rullande schema dygnet runt alla dagar. Tjänsten är för närvarande förlagd till dag/kväll och helgjobb.

• Vill du ha längre ledighet än endast lördag/söndag?
• Tycker du att det vore bra att vara ledig dagtid ibland?

Utbildningsbakgrund
Grundkrav
3-årig gymnasiekompetens eller motsvarande
Goda kunskaper i engelska

Kompetens / Erfarenhet
Meriterande
Kunskaper i affärs- och servicemannaskap, samt gärna kunskaper i tele- och datakommunikation.
Goda kunskaper i gällande stödsystem och PC som arbetsverktyg.

Dina personliga egenskaper
Du är lyhörd och har en kommunikativ förmåga.
Besitter en analytisk förmåga är noggrann och tycker om att jobba i team.
Drivs av att ge god service.

Om du vill veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Stefan Danielsson telefonnr.  070-6518196

Välkommen med din ansökan

Anställningstyp/arbetstider
vikariat

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Ansök via vår webbplats »
Sista ansökningsdag 2008-03-05

Företag
TeliaSonera IES
10663 Stockholm

Jobbnummer
118708

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från TeliaSonera IES

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos TeliaSonera IES: