Telenor Service Desk Agent

Manpower AB / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Manpower AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Service Desk Agent - Kundtjänst/Kundsupport för Telenor Business | Telenor Sverige AB | Mölndal -
Vår kund, Telenor Sverige AB, vill utöka teamet med ytterligare en kompetent kollega. De söker dig som uppskattar ett mångsidigt arbete och som är både service-minded och teknikintresserad. Du kommer att bli anställd av oss på Manpower och arbetar på plats hos kunden. Välkommen med din ansökan redan nu!

Detaljer

Placeringsort: Mölndal
Tillsättning: 2024-03-01
Uppdragets slut: Långsiktigt uppdrag, preliminärt slut 2025-03-01, men med goda möjligheter till förlängning
Typ av anställning: konsultanställd hos Manpower - arbetar hos kund
Arbetstid: Heltid, kontorstider. Möjlighet till hybridarbete efter avslutad upplärning.



Vad gör en Service Desk Agent hos Telenor?

Att vara en Service Desk Agent är inte detsamma som att vara en "klassisk kundtjänstmedarbetare". Den första och största skillnaden är att man uteslutande arbetar gentemot andra företag, och som en del av detta eminenta Service Desk Team kommer man att arbeta mot Telenors största och strategiskt viktigaste kunder. Det är såväl stora privata bolag som kommuner och regioner.

I rollen agerar man SPOC (Singel Point of Contact) för dessa kunder och är ansiktet utåt för Telenor. Detta innebär att man både svarar i telefon och på mail och är både First- och Second Line supporttekniker inom flera teknikområden. Tillsammans med sitt Team kommer man att arbeta mot uppsatta mål och samarbetar även med flera andra avdelningar inom Telenor. Det handlar om att bygga långsiktiga och stabila relationer med nyckelpersoner hos varje kund.

Teamet som man arbetar i är relativt litet vilket innebär mycket eget ansvar och kräver engagemang från varje individ, samtidigt som det innebär en hel del frihet. Man kommer få möjligheten att delta i kundresor, från försäljning och förvaltning till förädling och omförhandling.

De system och IT-verktyg som används i arbetet är bland annat följande:
Microsoft Teams, Mitels, MxOne, Puzzel, Sykes, Tendfor, Trio, Zisson, med flera.
Tidigare kunskap inom dessa system är högst meriterande.

Hos Telenor arbetar man löpande med att utbilda sina medarbetare inom alla system som används, samt att man försöker få samtliga medarbetare certifierade inom Mitel-plattformen. Det finns även stora möjligheter att växa inom Telenor och att skapa sig en karriär inom företaget.



Utbildning och erfarenhet som krävs

Krav på utbildning/kompetens:

* Gymnasieutbildning
* Språk: Svenska och engelska i såväl tal som skrift
* Mycket goda datorkunskaper

Meriterande kunskaper:

* Tidigare erfarenhet från liknande roll
* En fördel om man förstår de nordiska språken
* Kundfokuserad
* Lagspelare
* Analytisk
* Orädd
* Noggrann och tar ansvar för att dokumentera kontinuerligt
* Lyhörd för kunds behov
* Förmåga att ta ansvar och driva frågor internt i teamet
* Drivande och bidrar till teamets utveckling
* Tidigare erfarenhet från något eller flera av de system som används i arbetet; Microsoft Office, Microsoft Teams, Mitels, MxOne, Puzzel, Sykes, Tendfor, Trio, Zisson,





Om Telenor Sverige AB

För oss kommer människan alltid först. Och tekniken först därefter. Du ska alltid kunna vara uppkopplad med de och det som betyder mest för just dig. Var du vill. När du vill. Det är därför vi finns till och det är därför vi investerat miljarder i mobila nät och fiber över hela Sverige.
Uppkopplingen möjliggör också smarta tjänster som kan göra vardagen smidigare och enklare - så att du kan få mer tid för det som är viktigt på riktigt.
När världen kopplas upp kopplas den även ihop, och det blir tydligare hur allt hänger ihop. Vad vår roll är i världen, och det ansvar vi måste ta.
Därför har Telenor globalt använt mobildata för att följa och bekämpa epidemier, medan vi här i Sverige har gjort hela branscher klimatsmartare med hjälp av smarta uppkopplade lösningar.
Vår övertygelse är helt enkelt att uppkopplade samhällen är starkare samhällen.
Vår historia går 160 år tillbaka i tiden. Vi har funnits i Sverige sen 2001. Över hela världen är vi cirka 14 000 anställda och 158 miljoner kunder. I Sverige täcker vårt mobilnät 99,9 procent av befolkningen. Vi har 2,9 miljoner mobilkunder, cirka 700 000 fiber- och bredbandskunder och knappt en halv miljon tv-kunder.
(Info från: Om Telenor | Läs mer om oss | Telenor)



Hur du ansöker

Vi tar inte emot ansökningar via e-post.

Ansökningarna kommer att utvärderas löpande och tillsättning av rollen sker så snart rätt kandidat dyker upp. Ansök till denna tjänst via denna webbsida så snart som möjligt. Om du har några frågor angående tjänsten eller Manpower som företag är du välkommen att kontakta konsultchef Carl Gabrielsson på carl.gabrielsson@jeffersonwells.se



Om Manpower

Manpower är en del av Manpower Group och vi är världsledande när det gäller att påskynda karriärer och driva affärstillväxt inom ekonomi, teknik, inköp, kommunikation, marknadsföring och andra intressanta områden. Som konsult på Manpower får du tillgång till ett karriärnätverk med tusentals kollegor inom olika områden. Vi bryr oss om människan och vill att våra konsulter ska trivas och växa i sina uppdrag och roller. Vi tar hand om våra konsulter och stöttar dem i alla frågor och avseenden. Vi arrangerar även möten för våra konsulter med jämna mellanrum så att de kan träffa andra personer inom sitt och andra kompetensområden, där de kan utbyta kunskap och skapa kontakter.

Ersättning
Not Specified

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-02-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "4ac827d3-9ac8-".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Manpower AB (org.nr 556348-1588)

Arbetsplats
Manpower

Jobbnummer
8422654

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Manpower AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Manpower AB: