Telekomtekniker med inriktning på Contact Center och Solidus eCa

Skatteverket / Supportteknikerjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Sollentuna, Södertälje eller i hela Sverige

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Dina arbetsuppgifter som telekomtekniker

innebär att ansvara för en stabil och driftsäker telefoniplattform med inriktning på Contact Center-telefoni med en innovativ och modern standard. Du förväntas ge hög service inom området, till medarbetare inom Skatteverket och Kronofogdemyndigheten.

Dina arbetsuppgifter innebär drift, förvaltning och utveckling av applikationer inom telekommiljön. Du utvärderar och analyserar också nya produkter inom branschen. Du har ett nära samarbete med verksamheten, för att kunna formulera krav och önskemål på utveckling av funktionalitet. Du ger tredje linjens support och du är behjälplig med teknisk kunskap, informationsinsamling och kravställning vid upphandlingar. 

Verksamheten består av all fast och mobil telefoni samt stödsystem och Contact Center-plattform hos Skatteverket och Kronofogdemyndigheten. Sektionen du arbetar på ansvarar för installation, förvaltning och vidareutveckling av hela telekomverksamheten (telefoni, nätverk och DMZ-miljö). Sektionen består av drygt 25 medarbetare.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter

• som är till nytta för medborgare och företag

• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald

• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling

• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som  

• har högskoleexamen med inriktning mot IT eller motsvarande

• har gedigna kunskaper om telefoni

• har arbetat med stora Contact Center-plattformar

• har erfarenhet av arbete med nätverk

• har god förmåga till självständigt arbete

• är stresstålig

• är initiativrik.

Det är meriterande om du
har erfarenhet av programmering, SQL och Solidus eCare.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor. 

Du måste vara svensk medborgare eftersom arbetsuppgifterna inom anställningen är placerade i säkerhetsklass. Säkerhetsprövning kommer att göras enligt Säkerhetsskyddslagen (1996:627).

Anställningen är tills vidare.

Välkommen med din ansökan till oss! 

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Publiceringsdatum
2013-04-11

Arbetstider och omfattning
Ej specificerat , Heltid , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Roger Westöö, sektionschef 010-5748275
Kenneth Jonasson, leveransansvarig 010-5748677
Jan-Erik Åberg, facklig kontaktperson ST 010-574 89 75

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Personalenheten
17194 Solna

Jobbnummer
1518763

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: