Telefonister kundcenter

Luleå kommun, Servicekontoret / Receptionistjobb / Luleå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Luleå, Boden, Piteå, Kalix, Älvsbyn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Luleå kommun, Servicekontoret i Luleå

Luleå förenar storstadens utbud med småstadens närhet. En hållbar kuststad i ständig utveckling med nytänkande näringsliv, universitet med forskning i världsklass, positivt samarbetsklimat och en naturnära livsmiljö som ger det bästa av alla årstider.


Publiceringsdatum
2018-05-22

Arbetsuppgifter
Den 1 mars 2018 startade Luleå kommun sitt nya kundcenter. Huvuduppdraget är att erbjuda service till kunder men också att avlasta förvaltningarnas handläggare i vanliga frågor från kunderna. I verksamheten ingår även att besvara samtal till växel och hjälpa kunderna med enklare frågor t ex öppettider.

Vi behöver förstärka vår bemanning tillfälligt gällande växeluppdraget.
Som telefonist är du en del av vårt kommuncenter och du är den första många kunder möter i kontakten med oss. Det är viktigt att du förstår betydelsen av ett professionellt, flexibelt och servicemedvetet kundbemötande.



Kvalifikationer
Du som söker ska ha en slutförd gymnasieutbildning. Det är meriterande om du kan förstå och tala finska eller meänkieli. Vi värdesätter också om du kan andra språk.

Det är meriterande om du har erfarenhet från arbete i kundtjänst eller telefonväxel och särskilt i växelsystemet Trio. Du bör kunna hantera samtal effektivt och professionellt. Goda datakunskaper, främst i MS Word, informationssökning på internet och hantering av e-postsystem är också ett krav. Ett samhällsintresse kring kommuners uppdrag och verksamheter är en fördel för detta arbete. En tydlig röst i telefonen är viktigt i detta jobb.

Det är av stor betydelse att du som arbetar här har rätt inställning och attityd till uppdraget, vilket gör att vi lägger särskilt stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du visar engagemang och intresse för dagliga kundkontakter både internt och externt. Ditt bemötande mot andra människor är professionellt och du kan behålla lugnet i stressade situationer. Vi förutsätter att du har god samarbetsförmåga, tar ansvar, löser självständigt problem som uppstår och visar flexibilitet genom att sätta kundens och verksamhetens behov i första rummet. Du är också kvalitetsmedveten och kan arbeta mot uppsatta mål.


ÖVRIGT
Vi erbjuder en trivsam arbetsmiljö, stimulerande arbetsuppgifter och tillämpar rökfri arbetstid. För att arbeta hos oss ska du dela Luleå kommuns gemensamma värdegrund där Engagemang, Ansvarstagande och Kompetens är ledorden.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla. Luleå kommun ser heltid som en rättighet deltid som en möjlighet. Det är meriterande om du har kunskaper i finska, samiska och/eller meänkieli eftersom dessa nationella minoritetsspråk är vanligt i våra verksamheter.

Vi undanber oss alla erbjudanden om jobbannonsering och rekryteringshjälp, Luleå kommun har ett kommunövergripande förhållningssätt och har avtal som samordnas av personalkontoret.

Tips!
Följ oss på Facebook - Jobba i Luleå kommun
Alla våra lediga jobb finns på lulea.se/ledigajobb

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning 11 dagar - 3 månader, tillträde: Snarast efter överenskommelse. .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-06-03
Ange följande referens när du ansöker: A786637
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Susanne Sjölund 0920-457499

Företag
Luleå kommun, Servicekontoret

Adress
Luleå kommun, Servicekontoret
Rådstugatan 11, 97185 Luleå
97185 LULEÅ

Kontorsadress
Rådstugatan 11 LULEÅ

Jobbnummer
4157462

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Luleå kommun, Servicekontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Luleå kommun, Servicekontoret: