Telefonister
Centrum för IT-kommunikation / Receptionistjobb / Västerås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla receptionistjobb i Västerås,
Hallstahammar,
Surahammar,
Eskilstuna,
Enköping eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Centrum för IT-kommunikation i Västerås Landstinget Västmanland är en av länets största arbetsgivare med runt 6 500 anställda och en budgetomslutning på ca 6 miljarder kronor. Vår uppgift är att bidra till goda livsbetingelser för länets invånare. Västmanland har ett centralt läge i Mälardalen. Här finns bra boende, service och kommunikationer samt goda förutsättningar för en rik fritid.
Centrum för IT- Kommunikation har uppdraget att utveckla och säkerställa strategiskt, taktiskt och operativt stöd till ledning och verksamheter för att stödja utvecklingen av landstingets IT- och teletjänster. Centrumbildningens verksamhet omfattar drift, kommunikation, systemförvaltning, support och utveckling av IT och telefoni.
Vi söker nu telefonister till växeln
Publiceringsdatum2011-01-04Dina arbetsuppgifterTelesupport är Landstingets gemensamma enhet för all kommunikation som sker via telefon, personsökning, larm och patienttelefoni. I arbetsuppgifterna ingår att ta emot och koppla samtal som kommer till Landstinget, vilket innebär att man ofta är första kontakten för många som söker personer/funktioner inom Landstinget. I arbetet som telefonist ingår även att bemanna upplysningen i centrallasarettets entré, sälja parkeringskort, sälja varor i den interna telebutiken samt ringa in personal vid katastrofer. Även administrativa uppgifter ingår såsom uppdatering av hänvisningsdatabasen, underhåll av debitering- och statistiksystem samt upprättande av läkarnas jourlistor.
Arbete enligt ett 10-veckors schema med arbete var 5:e helg. Arbetstid vardagar 8,5 tim med 1 extra ledig onsdag var 10:e vecka. Växelns öppettider är vardagar mellan 6:45-19:15 och helger mellan 8:45-17:15. Fasta arbetstider.
KvalifikationerVi söker dig som har lägst gymnasieutbildning. Då verksamheten är databaserad är en förutsättning för att klara arbetet som telefonist flerårig datavana och minst ett års erfarenhet av arbete som växeltelefonist.
Arbetet är utåtriktat och innefattar många kontakter med såväl medborgare som kollegor vilket gör att vi ställer stora krav på din sociala kompetens och din kommunikativa förmåga. Vi vill att du är en utpräglad servicemänniska, att du har förmågan att kunna arbeta i grupp och att du är noggrann samt har en känsla för struktur. Du trivs med att ha många bollar i luften och är därmed stresstålig och besitter simultankapacitet. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och personlig lämplighet.
Anställningsvillkor
Tidsbegränsad anställning till och med 2011-08-31
Upplysningar
Vid frågor om tjänsten: kontakta enhetschef: Anna Friedl tfn 021- 17 40 00
Observera att rekrytering sker löpande då tjänsten behöver tillsättas omgående.
Facklig företrädare
För SKTF: Thomas Lund, 021- 17 61 79
Välkommen med din ansökan och meritförteckning försedd med referensnummer LTV 001/2011 till Landstinget Västmanland, Centrallasarettet ingång 4, 721 89 Västerås eller till vår myndighetsbrevlåda:
centrumadm@ltv.se senast 16 januari.
Observera att insända betygshandlingar ej återsändes.
Arbetstider och omfattningVisstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-01-16
Ange följande referens när du ansöker: LTV 001/2011
Ansökan kan skickas till e-postadress:
centrumadm@ltv.seFöretagCentrum för IT-kommunikation
AdressCentrum för IT-kommunikation
Centrallasarettet
72189 Västerås
KontorsadressCentrallasarettet ing 4
Västerås
Jobbnummer 814128
Observera att sista ansökningsdag har passerat.