Telefonist- och receptionspersonal
Ludvika kommun / Kundservicejobb / Ludvika
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kundservicejobb i Ludvika,
Smedjebacken,
Ljusnarsberg,
Fagersta,
Säter eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ludvika kommun i Ludvika,
Borlänge,
Leksand eller i
hela Sverige Kommunstyrelsens förvaltning arbetar med att effektivisera verksamheten för att frigöra medel till kärnverksamheterna i de övriga förvaltningarna. Förvaltningen arbetar med en hög grad av samordning och standardisering för att säkerställa helhetssyn, effektivitet och kvalitet. En annan mycket viktig del av verksamheten är att utveckla och förvalta kommunens gemensamma processer och arbetssätt.
Arbetsplatsen
Ludvika är en tillväxtkommun, företagen går bra och det finns arbetstillfällen. Då blir det mer för kommunen att sköta. Men vi vill inte bara sköta, vi vill utvecklas.
Vill du bli en av oss som utvecklar?
Vi söker nu en medarbetare till växeln. Våra kunder är Ludvika kommun, LudvikaHem AB, Ludvika Kommunfastigheter AB, Västerbergslagens Utbildningsförbund och WessmanBarken Vatten och Återvinning AB, och såklart de som ringer till oss för att få hjälp.
Kanslienheten är en enhet inom kommunstyrelsens förvaltning som ansvarar för att samordna kommunens nämndadministration med särskilt ansvar för kommunstyrelse, kommunfullmäktige, valnämnd, krisledningsnämnd och gemensamma nämnder samt Ludvika Stadshus AB. Sedan årsskiftet ingår även kommunens växel i enheten. Arbetsgruppen består av registrator, arkivarie, kommunsekreterare, nämnsekreterare, kommunledningssekreterare, verksamhetsutvecklare, telefonister, telefoniansvarig och utredare.
Tillsammans med alla andra medarbetare i Ludvika arbetar vi utifrån Lagandan som är vår värdegrund. Hörnpelarna består av relationer, glädje, lärande och driv. Genom vår värdegrund skapar vi tillsammans en gemensam syn på hur vi tar oss an vårt uppdrag och får en arbetsplats som präglas av professionalitet, trivsel och sammanhållning. Under år 2022 ska vi tillsammans arbeta vidare med att utforska vad värdegrunden står för hos oss.
Arbetsuppgifter
Arbetet består idag huvudsakligen av att förmedla telefonsamtal till rätt person. Växeln bemannar även receptionen i stadshuset och tar emot besökare samt svarar på enklare frågor. Växeln administrerar även det som rör telefoni så som felanmälan, ger support till användare beträffande olika funktioner så som kodning av telefon, röstbrevlådor och schemasättning av svarsgrupper.
I takt med att digitaliseringen går framåt kan arbetet komma att förändras och tjänsten kan komma att innehålla andra arbetsuppgifter på sikt. Det är en viktig del i din roll att bidra till att utveckla arbetssätt och rutiner. I och med att växeln bytte enhet vid årsskiftet kommer det framledes att pågå ett utvecklingsarbete som vi förväntar oss att du är med och bidrar till.
Publiceringsdatum2022-03-04KvalifikationerVi vill att du som söker har minst 3-årig gymnasieutbildning, gärna kompletterad med relevant eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig. Du har goda praktiska IT-kunskaper, vilket innebär att du har en vana av att använda datorer och att söka efter information samt är en van systemanvändare.
Du uttrycker dig väl på svenska, engelska och gärna ytterligare ett språk. Finska är meriterande då Ludvika kommun är finskt förvaltningsområde. Har du erfarenhet som växeltelefonist ses det som meriterande.
Då arbete förekommer i reception och andra vanligt förekommande arbetsuppgifter på ett kansli är det viktigt att du har en god administrativ förmåga och ett intresse av att utveckla dina kunskaper inom dessa områden.
Du ska vara van vid att ge ett gott bemötande både intern och externt, ha mycket god serviceanda och en bra kommunikativ förmåga, även vid hög arbetsbelastning. Det är även viktigt att du är noggrann.
Då du arbetar i en mindre grupp ställer detta krav på samarbetsförmåga och prestigelöshet.
Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet för tjänsten.
Anställningsvillkor
Tillsvidare, heltid/dagtid. Tillträde 2022-04-11 eller efter överenskommelse.
Kontaktperson för detta jobbChef, Jessica Hedlund 0240-866 56
Facklig kontaktperson
Vision, nås via kommunens växel 0240-860 00
Så ansöker duVälkommen med din ansökan senast den 18 mars. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Vi undanber oss alla erbjudanden om kandidatförmedling samt annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-03-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagLudvika kommun
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Ludvika kommun (org.nr 212000-2270),
http://www.ludvika.se Jobbnummer 6404590
Observera att sista ansökningsdag har passerat.