Telefonist
Länsstyrelsen i Kronobergs län / Receptionistjobb / Växjö
2016-09-22
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Telefonist" (publicerad 2020-04-20) ⬅️
Visa alla receptionistjobb i Växjö,
Alvesta,
Uppvidinge,
Lessebo,
Hylte eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Länsstyrelsen i Kronobergs län i Växjö Länsstyrelsen i Kronobergs län är en statlig myndighet med ca 180 anställda.
Vill Du vara med och utveckla länet och Länsstyrelsen? Vi vill att vårt län har en hållbar utveckling med tillväxt i balans. Länsstyrelsen är en viktig samhällsaktör och vi tänker och agerar framåt med visionen att vi ska vara ett föredöme, och genom vårt värdegrundsarbete. Vägen till visionen går genom våra fem strategier; att bygga en sund, effektiv och modern organisation, öka tillgängligheten och sätta dem vi är till för i centrum, utveckla kommunikationen intern och externt, aktivt delta i samverkan med näringslivet och offentliga aktörer och genom att utveckla verksamheten tvärsektoriellt och göra rätt prioriteringar.
Telefonistorganisationen har ett nationellt uppdrag och står för ett professionellt och gott bemötande både mot externa och interna kunder. Vi är ett team på 10 tillsvidareantällda samt några timvikarier som varje vardag mellan 08.00-16.30 svarar på ca 2000 samtal.
Publiceringsdatum2016-09-22ArbetsuppgifterI arbetsuppgifterna ingår att besvara frågeställningarna inom hela Länsstyrelsens ansvarsområde. Guida kunderna om Länsstyrelsernas tjänster på webben, ta emot synpunkter och bidra till vårt ständiga förbättringsarbete. Arbetet utförs i huvudsak genom att ta emot och vidareförmedla samtal samt besvara frågor i telefon och via mail. Du kommer ingå i ett team där ni samarbetar för att ge kunderna bästa tänkbara service. Utöver telefonistrollen kommer du att coacha telefonisterna i samtalen och utveckla verksamheten till en kundtjänst.
KvalifikationerVi söker dig som har god kompetens i och vana att arbeta med dator som verktyg. Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska. Vilja och förmåga att bidra till utveckling. Krav är att du har genomgått utbildning i kundkommunikation och bemötande. Du ska vara en god lyssnare och kommunikativ. Utpräglat serviceinriktad. Intresse av samhällsfrågor. Målinriktad och förmåga att driva teamet mot utsatta mål. Meriterande är om du har någon kundtjänsterfarenhet och om du har någon kunskap i något av de nationella minoritetsspråken, t ex. finska, samiska, meänkieli, romani chib eller jiddisch. Även erfarenheter av diarieföring, ärende och dokumenthanteringssystem är meriterande.
Lyhörd och van vid att jobba med telefon som arbetsredskap, stresstålig. Kunna hantera externa och interna kunder på ett professionellt sätt. Som coach krävs att du är uppmuntrande och nyfiken. Du kan se situationer från flera perspektiv och drivs av verksamhetes mål och visioner. Du ser möjligheter innan alla andra. Du kan prioritera och vara bestämd när så krävs.
ÖVRIGT
Vi erbjuder en bra arbetsmiljö och stimulerande arbetsuppgifter, kompetensutveckling, friskvård och flexibel arbetstid. Vi ser mångfald bland våra medarbetare som en självklarhet. Kunskaper i minioritetspråk är av stort värde.
Vi tillämpar provanställning i 6 månader.
Vi undanber oss vänligt alla erbjudande om annonserings- och rekryteringsstöd i samband med denna annons.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2017-01-01 .
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-10-13
Ange följande referens när du ansöker: 112-4923-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktTerese Lundgren, Telefonistsamordnare 010-223 70 00
terese.lundgren@lansstyrelsen.seFacklig kontaktLennart Grimsbo, ST 010-223 70 00
FöretagLänsstyrelsen i Kronobergs län
AdressLänsstyrelsen i Kronobergs län
Kungsgatan 8
35186 Växjö
KontorsadressKungsgatan 8 35186 VÄXJÖ
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 3062222
Observera att sista ansökningsdag har passerat.