Telefonisamordnare
Göteborgs stad, SDF Örgryte-Härlanda / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs stad, SDF Örgryte-Härlanda i Göteborg Örgryte-Härlanda ligger i östra delen av Göteborg och har drygt 56 000 invånare. Stadsdelsförvaltningen arbetar med service till invånarna inom förskola, skola, äldreomsorg, individ- och familjeomsorg, funktionshinder, hemsjukvård samt fritid och kultur, på uppdrag av politikerna i stadsdelsnämnden. Örgryte-Härlanda stadsdelsförvaltning har cirka 3 500 anställda.
Publiceringsdatum2013-07-22ArbetsuppgifterKanslienheten är en stödfunktion med uppgifter som spänner över alla sektorer i en stadsdelsförvaltning. Den styrs av ett flertal författningar, regler och riktlinjer. Den berör frågor som offentlighet och sekretess, rättsäkerhet och likabehandling.
Inom kanslienheten finns bl.a. diarium och arkiv, chefssekreterarskap, posthantering, reception, redaktör för personaltidning, kommunikatör, mobilitetsansvarig och nämndsekreterare.
Som telefonisamordnare kommer du att arbeta inom en av förvaltningens stödfunktioner - kanslienheten. Utgångspunkterna i uppdraget för stödfunktionerna är att stödja nämnd, chefer och medarbetare med specialistkompetens genom att:
• ge råd och stöd utifrån sitt kompetensområde.
• samordna och systematisera arbetet i organisationen inom kompetensområdet.
• säkerställa att de beslut, riktlinjer, regler och lagar som gäller för området följs.
Du kommer att arbeta mot samtliga sektorer i förvaltningen. Du kommer att beställa telefoner såväl som abonnemang till förvaltningens medarbetare samt bistå sektorerna med viss support i telefonifrågor.
Du kommer även att ansvara för att kontaktuppgifter till förvaltningens medarbetare är korrekta i Göteborgs Stads telefonbok.
Du kommer att arbeta nära vår utvecklingsledare IT med strategisk inriktning samt med IT-samordnaren. Kanslienheten är därtill en liten enhet med endast sju medarbetare, vilket medför ett stort samarbete oss emellan med våra dagliga arbetsuppgifter som exempelvis posthantering, reception med mera.
KvalifikationerVi ser gärna att du har erfarenhet av telefonifrågor.
Du ska dessutom:
• ha en mycket god kommunikationsförmåga samt förmåga att etablera och behålla goda samarbetsrelationer.
• vara pedagogisk och kreativ.
• ha ett strukturerat arbetssätt och vara noggrann.
• ha stor datavana och ett starkt intresse för telefonifrågor.
• kunna driva omvärldsbevakning och kontinuerligt hålla dig uppdaterad inom området.
• ha god samarbetsförmåga, förmåga att skapa och arbeta i nätverk samt ha ett stort intresse för att ge service.
Arbetstider och omfattningDeltid. 50% Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast, enligt överenskommelse.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-08-11
Stadsdelsförvaltningen Örgryte-Härlanda vill ta tillvara de kvaliteter som mångfald och en jämn könsfördelning tillför verksamheten.
Ange följande referens när du ansöker: 129/13
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMaria Skogh, Kanslichef 031 365 63 01
maria.skogh@orgryteharlanda.goteborg.seFacklig kontaktEva Karlsson, Vision 072-246 89 13
FöretagGöteborgs stad, SDF Örgryte-Härlanda
AdressGöteborgs stad, SDF Örgryte-Härlanda
40482 Göteborg
Jobbnummer 1610011
Observera att sista ansökningsdag har passerat.