Telefonisamordnare

Göteborgs stad, SDF Örgryte-Härlanda / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs stad, SDF Örgryte-Härlanda i Göteborg

Örgryte-Härlanda ligger i östra delen av Göteborg och har drygt 56 000 invånare. Stadsdelsförvaltningen arbetar med service till invånarna inom förskola, skola, äldreomsorg, individ- och familjeomsorg, funktionshinder, hemsjukvård samt fritid och kultur, på uppdrag av politikerna i stadsdelsnämnden. Örgryte-Härlanda stadsdelsförvaltning har cirka 3 500 anställda.

Publiceringsdatum
2013-07-22

Arbetsuppgifter
Kanslienheten är en stödfunktion med uppgifter som spänner över alla sektorer i en stadsdelsförvaltning. Den styrs av ett flertal författningar, regler och riktlinjer. Den berör frågor som offentlighet och sekretess, rättsäkerhet och likabehandling.

Inom kanslienheten finns bl.a. diarium och arkiv, chefssekreterarskap, posthantering, reception, redaktör för personaltidning, kommunikatör, mobilitetsansvarig och nämndsekreterare.

Som telefonisamordnare kommer du att arbeta inom en av förvaltningens stödfunktioner - kanslienheten. Utgångspunkterna i uppdraget för stödfunktionerna är att stödja nämnd, chefer och medarbetare med specialistkompetens genom att:

• ge råd och stöd utifrån sitt kompetensområde.
• samordna och systematisera arbetet i organisationen inom kompetensområdet.
• säkerställa att de beslut, riktlinjer, regler och lagar som gäller för området följs.

Du kommer att arbeta mot samtliga sektorer i förvaltningen. Du kommer att beställa telefoner såväl som abonnemang till förvaltningens medarbetare samt bistå sektorerna med viss support i telefonifrågor.
Du kommer även att ansvara för att kontaktuppgifter till förvaltningens medarbetare är korrekta i Göteborgs Stads telefonbok.

Du kommer att arbeta nära vår utvecklingsledare IT med strategisk inriktning samt med IT-samordnaren. Kanslienheten är därtill en liten enhet med endast sju medarbetare, vilket medför ett stort samarbete oss emellan med våra dagliga arbetsuppgifter som exempelvis posthantering, reception med mera.

Kvalifikationer
Vi ser gärna att du har erfarenhet av telefonifrågor.

Du ska dessutom:
• ha en mycket god kommunikationsförmåga samt förmåga att etablera och behålla goda samarbetsrelationer.
• vara pedagogisk och kreativ.
• ha ett strukturerat arbetssätt och vara noggrann.
• ha stor datavana och ett starkt intresse för telefonifrågor.
• kunna driva omvärldsbevakning och kontinuerligt hålla dig uppdaterad inom området.
• ha god samarbetsförmåga, förmåga att skapa och arbeta i nätverk samt ha ett stort intresse för att ge service.

Arbetstider och omfattning
Deltid. 50% Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast, enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-08-11
Stadsdelsförvaltningen Örgryte-Härlanda vill ta tillvara de kvaliteter som mångfald och en jämn könsfördelning tillför verksamheten.
Ange följande referens när du ansöker: 129/13
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Maria Skogh, Kanslichef 031 365 63 01 maria.skogh@orgryteharlanda.goteborg.se

Facklig kontakt
Eva Karlsson, Vision 072-246 89 13

Företag
Göteborgs stad, SDF Örgryte-Härlanda

Adress
Göteborgs stad, SDF Örgryte-Härlanda
40482 Göteborg

Jobbnummer
1610011

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs stad, SDF Örgryte-Härlanda

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs stad, SDF Örgryte-Härlanda: