TeleComputing söker Support tekniker Onsite Services!

Telecomputing Sweden AB / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Telecomputing Sweden AB i Göteborg, Stockholm, Upplands Väsby eller i hela Sverige

I rollen som Support tekniker på Onsite Services kommer du att:
• Arbeta med det bästa av två världar, både teknik och människor.
• Arbeta med felsökning och problemlösning av mjukvara, hårdvara och nätverk, felsökning av skrivare, installation, konfiguration samt felsökning av medicinsk utrustning och allmän hjälp åt användaren.
• Bidra till att nå bolagets och verksamhetens uppsatta mål och vision.
• Du kommer att ingå i ett team om ca 12 personer där ni arbetar tillsammans för att nå gemensamma mål.
• I din roll kommer du dagligen göra skillnad i våra kunders vardag.
• Du ansvarar för att snabbt och effektivt lösa våra kunders IT problem via telefon, mail och givetvis på plats.

För oss är det viktigt att du trivs och mår bra.
• Vi sätter trivsel och arbetsmiljöfrågorna högt på agendan. Vi har särskilt goda personalförmåner bland annat vad gäller hälsa och friskvård samt ett brett trivsel och aktivitetsutbud för alla medarbetare och på fredagar har vi gemensam frukostbuffé på kontoret.
• En kul roll i ett härligt team där du bidrar, är delaktig och kan påverka.
• Mycket goda utvecklingsmöjligheter och karriärvägar inom Nordens ledande specialistverksamhet inom molntjänster.
• En tjänst i ett tillväxtbolag med spännande utmaningar och möjligheter framöver.
• En viktig roll med möjlighet att göra stor skillnad för både TeleComputing och för våra kunder.
• Centralt placerat kontor med nybyggda, fräscha lokaler och arbetsytor och med direkt närhet till kommunikation och service. Vi har dessutom en fantastisk utsikt över Göteborg från kontoret åt alla väderstreck.
• Din kompetens och kunskap är viktig för oss, vi ger därför goda möjligheter till kompetensutveckling och utbildningar, bland annat i samarbete med vår samarbetspartner Microsoft.

Vill du hänga med på vår framgångsresa? Vi söker dig som vill jobba i ett företag i tillväxt som satsar på tydliga framgångsfaktorer! Har du lätt för att sätta dig in i andra människors vardag och gillar att hjälpa andra genom ett lösningsfokuserat förhållningssätt? Gillar du att ha kundkontakt och har en naturlighet för att ge god och professionell service som gör skillnad? Vill du ha kul på jobbet med härliga kollegor och bidra till ökad kundnöjdhet då kan detta vara precis rätt jobb för dig!

Vi tror att du:
• Har minst 5 års erfarenhet av arbete med liknande arbetsuppgifter
• Har ett brinnande IT intresse och hög servicekänsla
• Har förmåga att snabbt lära dig nya miljöer, system och applikationer och kan hantera flera saker samtidigt
• Har vana från att arbeta i ärendehanteringssystem och att ge support via remote verktyg
• Har goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift

Vi tror också att du har god förmåga att jobba självständigt och är en kreativ problemlösare med ett stort tekniskt intresse. Du har ett driv att utvecklas och fördjupa dig inom dina tekniska intresseområden och följer gärna den tekniska utvecklingen på nära håll. Vidare tror vi att du har en förmåga att hitta innovativa lösningar och snabbt prioritera om då detta krävs och du har en gedigen ansvarskänsla.
Du har ett stort eget driv och initiativförmåga och är inte rädd för att ge dig i kast med uppgifter som inte har någon lösning på förhand. Samtidigt som du trivs med att jobba självständigt ser du värdet i att jobba i en grupp med "högt i tak" och prestigelöshet.
Du vet att supportrollen innebär att vara företagets ansikte utåt mot kund.

Om TeleComputing
TeleComputing-koncernen är en snabbväxande leverantör av kompletta IT-tjänster på den nordiska SMB-marknaden. TeleComputing levererar marknadsledande och miljövänliga lösningar inom IT-drift, outsourcing, IT OnDemand, molntjänster och SaaS-tjänster (Software as a Service). Dotterbolaget Kentor är systemintegratörer som erbjuder kvalificerade bransch- och verksamhetsspecialister, systemutveckling samt IT-rådgivning. Koncernen har över 1 000 anställda på 9 orter i 4 länder och ca 1 300 företagskunder i Norden. TeleComputing är certifierade enligt såväl ISO9001:2008 (kvalitet), ISO 27001 (informationssäkerhet) som ISO14001 (miljö). För mer information se www.telecomputing.se

Varaktighet, arbetstid
Arbetstid är dagtid och placering i Göteborg. Tillträde: Snarast möjligt efter överenskommelse.

Publiceringsdatum
2017-07-04

Ersättning
Marknadsmässiga löner och goda förmåner erbjuds.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-09-03
Ange följande referens när du ansöker: Support teknker Onsite Service

Företag
Telecomputing Sweden AB

Adress
Telecomputing Sweden AB
Nellickevägen 22
40022 Göteborg

Kontorsadress
Nellickevägen 22

Jobbnummer
3589714

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Telecomputing Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Telecomputing Sweden AB: