Tele2 söker Workforce Manager

Hero AB / Matematikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla matematikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hero AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Vill du jobba på en av Sveriges ledande operatörer?

Publiceringsdatum
2012-12-06

Företaget
Tele2 är en telekomoperatör med både privatkunder och företagskunder. Tele2 erbjuder produkter och tjänster inom fast- och mobiltelefoni, bredband, datanät, kabel-tv och innehållstjänster. Customer Operations inom Tele2 Sverige hanterar kundservice för både privat- och företagskunder. Betydelsen av kundservice ökar i takt med kundernas förväntningar och därför arbetar Tele2 intensivt med att utveckla kontakterna med kunderna. Avdelningen Contact Center Operations ansvarar för att kravställa och följa upp den dagliga driften av Tele2s kundservice, både internt och hos leverantörerna.

Om jobbet
Som Workforce Manager ansvarar du för delar av produktionsplanering (Workforce Management) av Tele2s kundservice med fokus i den outsourcade verksamheten liksom i den som drivs i egen regi. Som Workforce Manager arbetar du tillsammans med en Senior Workforce Manager. Ni har ett tätt samarbete med Delivery Managers som har övergripande ansvar för forecasting och uppföljning av den dagliga driften av Tele2s kundservice, både internt och hos leverantörer.

Bland dina ansvarsområden kan nämnas:

• Forecasting -analys av historisk volym och hanteringstider i kombination med planerade aktiviteter prognostisera framtida volymer
• Aktivt samarbeta med Delivery Managers och produktledning för att dokumentera planerade aktiviteter och dess påverkan på volym
• Utvärdering och root cause-analys av resultat för uppföljning av fastställda targets.
• Behovskrav ?ta fram estimerad bemanningsbehov på intervallnivå för att hanterad prognostiserad transaktionsbelastning.
• Jobba strategiskt nära schemaläggning på intervallnivå för att möta prognostiserad belastning.
• Real Time Management - vara support till interna RTM funktioner (ansvaret för RTM ligger hos respektive driftorganisation).

Möjligheter
Tele2 har goda förmåner som rör hälsa, föräldralön och pension, subventionerad lunch samt rabatter på Tele2s produkter. Bolaget har ett bra arbetsklimat genom engagerade kollegor och chefer samt mycket höga resultat i vår årliga medarbetarundersökning avseende såväl ledarskaps- som medarbetarindex.

Kvalifikationer
Akademisk examen eller motsvarande är meriterande. Vi ser att du har erfarenhet av forecasting för kundservice och analys av volym och hanteringstider. Flerårig erfarenhet av workforce management för större produktionsenheter inom call center-branschen är självklart meriterande.
Har du erfarenhet av arbete i bemanning- och schemaläggningssystem såsom Teleopti, InVision, Avaya (Blue Pumpkin), Aspects eller liknande är det stort plus.

Personliga krav
Vi söker dig som brinner för att arbeta med forecasting, bemanning och analys av siffror, statistik och data. Du har mycket väl utvecklad analytisk förmåga och lätt för att identifiera samband. Du måste vara öppen och orädd och ha lätt för att arbeta med många olika typer av människor. Vi vill att du kan visa stark initiativkraft och att du har förmågan att arbeta självständigt. Självklart tycker du att det är stimulerande att arbete mot högt uppsatta mål och att alltid försöka överträffa dessa.

Arbetstider, omfattning och tillträde
Arbetet är på heltid under kontorstider. Start är i så snart som möjligt beroende på din tillgänglighet.

Sök jobbet
Skicka in din ansökan genom att klicka på länken nedan.

http://www.hero.se/registrera.php?mtrpage=assignment&mtrid=275

Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Poria på telefon 08-400 25 247

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Klicka på denna länk för att göra din ansökan
Ange följande referens när du ansöker: WFM Tele2
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Kontakt
Poria Mehdizadegan, Konsultchef 08-400 25 247 rekrytering@hero.se

Företag
HERO AB

Adress
HERO AB
BJÖRNNÄSVÄGEN 21
11419 STOCKHOLM

Kontorsadress
BJÖRNNÄSVÄGEN 21
STOCKHOLM

Jobbnummer
1411258

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hero AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hero AB: