Tele2 söker Teamleader för deras Winback-support
Hero AB / Försäljningsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla försäljningsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hero AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Vill du jobba på en av Sveriges ledande operatörer?
Publiceringsdatum2012-11-21FöretagetTele2 är en telekomoperatör med både privatkunder och företagskunder. Tele2 erbjuder produkter och tjänster inom fast- och mobiltelefoni, bredband, datanät, kabel-tv och innehållstjänster. De erbjuder även Sveriges företag en komplett telefoni-lösning bestående av ett eget mobilnät och ett brett utbud av växelfunktioner vilket möjliggör en telefon - mobiltelefonen - för allt användande. Ända sedan Jan Stenbeck grundade Tele2 1993 har bolaget varit en tuff utmanare till de gamla statliga monopolen och andra etablerade spelare. Tele2 behöver nu rekrytera en Teamleader till den avdelning som kallas Winback, belägen i Kista.
Om jobbet
Avdelningen Winback jobbar med att vända befintliga kunder som vill avsluta sina abonnemang. Tele2 strävar alltid efter att hitta lösningar för att säkerställa en hög kundnöjdhet och att behålla kunden. Drivs du av nöjda kunder och av att leda och coacha människor att nå ännu bättre resultat? Vill du vara med och skapa ett Winback-team i Världsklass? Då är du rätt person.
I ditt arbete som teamleader kommer följande att ingå:
• Ha personalansvar för ditt team som består av ca 20 agenter
• Coacha Winback-agenterna till att förbättra sina resultat
• Daglig uppföljning av statistik
• Daglig uppföljning av mål
• Samtal med agenterna angående avvikelser
• Medlyssning med agenterna
• Kontinuerligt jobba med förbättringar och eskalera avvikelser i kvalitén
• Utveckling och lönesamtal
Möjligheter
Du kommer att komma in i en stor organisation med oändliga möjligheter. Visar du framfötterna är karriärmöjligheterna obegränsade. Som Teamleader på Tele2 är man med och utvecklar ett bolag som värdesätter framåtanda, öppenhet och flexibilitet.
KvalifikationerVi ser att du tidigare har arbetat med personal i någon form. Branschen är mindre väsentlig och det viktigaste är att du har haft ansvar för personer, coachat och drivit en grupp. Erfarenhet av kundkontakter och försäljning är mycket meriterande. Du kan ha din erfarenhet från sälj, service, kundtjänst eller annan bransch. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet
Personliga krav
Vi söker dig med hög social kompetens och trivs i rollen med många kontaktytor. Du är flexibel och actionorienterad och tycker om ansvar, tar egna beslut, gillar att coacha och utveckla medarbetare samt levererar resultat. Du är energisk och tycker om att arbeta i en föränderlig miljö. Det är en självklarhet att du är intresserad av kundservice. Du har förmåga att förmedla konstruktiv feedback, tar egna initiativ och kommer med förslag till förbättringar av gruppens arbete
Arbetstider, omfattning och tillträde
Arbetet är på heltid under kontorstider. Då kundservicens öppettider är 8-20 på vardagar kommer du att behöva arbeta kvällspasset 1-2 ggr per vecka. Start är i så snart som möjligt beroende på din tillgänglighet. Du kommer att vara anställd som konsult hos Hero och det är meningen att du ska rekryteras av Tele2 längre fram.
Sök jobbet
Skicka in din ansökan genom att klicka på länken nedan. Tillsättning sker löpande och vi ser gärna att du är tillgänglig för intervju på kort varsel.
http://www.hero.se/registrera.php?mtrpage=assignment&mtrid=270Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Poria på telefon 08-400 25 247
Hero är ett bolag specialiserat på personaluthyrning och rekrytering inom kompetensområdena IT/Data, Ekonomi och Kontor/Kundservice. Du kan få arbete i olika omfattningar. Allt
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duKlicka på denna länk för att göra din ansökanAnge följande referens när du ansöker: TL Tele2
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
KontaktPoria Mehdizadegan, Konsultchef, 08-400 25 247,
rekrytering@hero.seFöretagHERO AB
AdressHERO AB
BJÖRNNÄSVÄGEN 21
11419 STOCKHOLM
KontorsadressBJÖRNNÄSVÄGEN 21
STOCKHOLM
Jobbnummer 1398298
Observera att sista ansökningsdag har passerat.