Tele2 söker en teknisk kundsupportmedarbetare
Tele2 Sweden, Business Sales & Delivery, / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Tele2 Sweden, Business Sales & Delivery, i Stockholm Tele2 är en internationell mobiloperatör med utmanaranda i vårt DNA.
Vi utmanar våra konkurrenter och marknaden förstås, men framförallt oss själva. Vi verkar på en marknad som ständigt växer och förändras. Våra kunder vill ständigt ha nya och bättre lösningar, det ställer höga krav på oss. Vår nyckel till framgång och att möta de höga kraven är hur vi jobbar och vilka vi är.
Tele2s arbetssätt präglas av ansvar, öppenhet och prestigelöshet. Vi drivs av snabbhet, kvalitet och att alltid ha kundernas bästa för ögonen. Det gör att alla våra anställda kan och förväntas bidra till vårt övergripande mål: Att vara bäst på att skapa värde för kunderna.
Gruppen Fixed & Mobile Business Support inom TCS söker nu en medarbetare
Gruppen ansvarar för ärendehantering, felsökning och kommunikation mot kund gällande mobila och mobila växeltjänster. Gruppen agerar även första linje för teknisk felanmälan från ramavtalskunder. I arbetet ingår att stötta Tele2:s kundservicepartners för att ständigt förbättra och effektivisera felhanteringen av kundärenden.
Det här är jobbet:
Avdelningen Technical Customer Support inom Business Customer Service ansvarar för teknisk support till Tele2:s företagskunder. I ärendehanteringen ingår det analys och felsökning, samt återkoppling till kund. I supportledet ansvarar avdelningen för att ge support till Tele2:s kundservicepartners för att lösa kundärendet så effektivt som möjligt. Avdelningen har nära kontakt med såväl Produktledning, Nät- & Supportavdelningar och kundservicepartners.
Arbetet som tekniker inom TCS Fixed & Mobile Business Support kräver stor förståelse kring Tele2:s mobila och fasta produkter. Teknikern tar felanmälningar via telefon direkt från kund och felsöker på dessa samt på de som inkommer från våra kundservicepartners.
Huvudpunkterna i tjänsten är:
• Teknisk support, 1st/2nd line via telefon och ärendehanteringssystem
• Kontinuerlig återkoppling till kund under ärendets levnadstid
• Personligt ansvar för felanmälan från att den inkommer tills att den stängs
• Eskalera ärenden mot teknikorganisationen
• Coacha första linjens support
Det här är vad du har:
Kompetens och erfarenhet:
• Tidigare erfarenhet från serviceyrke med kundkontakt är ett krav
• Erfarenhet av teknisk felsökning på telefonitjänster är meriterande
• God svenska och engelska i såväl tal som skrift är ett krav
Publiceringsdatum2015-11-05Dina personliga egenskaper• Förmågan att kommunicera tekniska termer och lösningar på ett lättförståeligt sätt
• Kundfokuserad och lösningsorienterad, tycker om att arbeta i högt tempo
• Strukturerad och effektiv då man har ansvar för ett stort antal ärenden
• Lätt för att samarbeta och skapa relationer då arbetet innebär tät kontakt med övriga medarbetare i gruppen samt andra enheter på Tele2
• Vi förutsätter att du som person är flexibel, öppen och kostnadsmedveten
Det här är vad Tele2 kan ge dig:
: en plats i en flexibel, prestigelös organisation som präglas av stark teamkänsla, högt engagemang och mycket glädje där din kompetens kommer att göra skillnad.
: stora möjligheter till spännande karriärvägar inom Tele2. Hos oss ligger din framtid i dina egna händer. Vi ger dig chansen att utvecklas genom interna utbildningar och vidareutvecklingsprogram.
: Vi tar hand om dig, både i din roll på företaget, men även utanför. Hos oss finns möjligheten till ett flexibelt arbete och förmåner som rör hälsa, föräldralön och pension.
Vill du veta mer om Tele2 och oss som jobbar här, surfa in på tele2.se/karriar och läs mer.
Det finns tre tjänster varav en är tillsvidareanställning och två långa vikariat. Alla tjänster är placerade i Kista.
Välkommen med din ansökan senast den19 november 2015. Urval och intervjuer sker löpande.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: enl ök tillsvidareanställning
Ersättningtillsvidare
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-11-19
Ange följande referens när du ansöker: 2015/427
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagTele2 Sweden, Business Sales & Delivery,
AdressTele2 Sweden, Business Sales & Delivery,
Borgarfjordsgatan 16
16440 Kista
KontorsadressBorgarfjordsgatan 16
Jobbnummer 2512693
Observera att sista ansökningsdag har passerat.