Tele2 söker en informatör till teknisk kundsupport

Tele2 / Butikssäljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Tele2 i Stockholm, Solna, Huddinge, Järfälla, Botkyrka eller i hela Sverige

2Complete AB

Om 2Complete
Auktoriserade medlemmar inom Almega bemanningsföretagen sedan 2012

2Complete är bemannings- och rekryteringsföretaget vars mål och vision är ett närmare och personligare samarbete med våra kunder och anställda. Vi vill lära känna Dig, och genom den relationen arbeta mot det mål som passar Dig bäst.

Publiceringsdatum
2012-06-20

Om företaget
Tele2 är en av Europas ledande telekomoperatörer och tillhandahåller alltid det bästa erbjudandet. Vi har 34 miljoner kunder i 11 länder. Tele2 erbjuder produkter och tjänster inom fast- och mobiltelefoni, bredband, datanät, kabel-tv och innehållstjänster. Ända sedan Jan Stenbeck grundade Tele2 1993 har bolaget varit en tuff utmanare till de gamla statliga monopolen och andra etablerade spelare.

Customer Operations Tele2 Sverige hanterar kundservice för både privat- och företagskunder. Betydelsen av kundservice ökar i takt med våra kunders förväntningar och därför arbetar vi på Tele2 intensivt med att utveckla kontakterna med våra kunder. Avdelningen Technical Customer Support Business inom enheten Customer Operations ansvarar för att skapa och driva felanmälningar från företagskunder. Detta innebär ansvar för ärendehantering, felsökning och kommunikation med kund.

Arbetsuppgifter
Gruppen Information management inom Technical Customer Support Business söker nu en informatör. Verksamheten handlar om informationsspridning, primärt information av teknisk karaktär, både inom organisationen men framförallt till Tele2s kunder via olika kanaler. Denna funktion finns på plats dygnet runt året om, vilket innebär skiftarbete.

Som informatör kommer du att vara del i informationsgruppen, delta och utföra gruppens arbetsuppgifter. Du kommer att befinna dig i navet av informationsspridning, i gränssnittet mellan våra tekniska led och kommunikationen ut till Tele2s kunder. Detta innebär stort ansvartagande och god skriftlig kommunikationsförmåga.

Utöver det kommer du som informatör exempelvis arbeta med att:
• Snabbt tillgodogöra dig information och säkerställa att den sprids med god kvalité.
• Övervaka och följa upp gruppens aktuella ärenden.
• Sprida information om planerade arbeten i nätet.
• Ta emot felanmälningar från företagskunder och skapa ärenden för eskalering.
• Delaktig och initiativtagande i kontinuerliga process- och rutinförändringar.

Profil
Vi söker dig som kan uttrycka dig obehindrat på svenska och engelska, i både tal och skrift. I stressiga situationer agerar du rationellt, har förmågan att strukturera upp arbetsuppgifterna samt att du kan samarbeta effektivt med dina kollegor. Du ska ha en bakgrund inom kundservice med erfarenhet av att bemöta kunder i telefon på ett professionellt sätt.
Det är även meriterande om du sedan tidiagre har erfarenhet av skiftarbete.

Som person är du prestigelös men också driven och villig att lära mycket på kort tid. Tjänsten kräver stort ansvarstagande och en förmåga att kunna tempoväxla och skapa resultat i ett högt tempo. Det är även viktigt att du är social, nyfiken och uppmärksam, samt med lätthet kan sortera i informationsflödet.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-08-01
Ange följande referens när du ansöker: 46
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Lisa Karlsson

Företag
Tele2

Adress
Tele2
Sveavägen 33
11134 Stockholm

Övriga kontaktuppgifter
Öppnas i nytt fönster

Jobbnummer
1277467

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Tele2

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Tele2: