Tele2 söker en gruppchef till Customer Service, B2B Support!
Tele2 Sweden / Ekonomichefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomichefsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Tele2 Sweden i Stockholm,
Solna,
Järfälla,
Botkyrka,
Sollentuna eller i
hela Sverige Tele2 är en internationell mobiloperatör med utmanaranda i vårt DNA.
Vi utmanar våra konkurrenter och marknaden förstås, men framförallt oss själva. Vi verkar på en marknad som ständigt växer och förändras. Våra kunder vill ständigt ha nya och bättre lösningar, det ställer höga krav på oss. Vår nyckel till framgång och att möta de höga kraven är hur vi jobbar och vilka vi är.
Tele2s arbetssätt präglas av ansvar, öppenhet och prestigelöshet. Vi drivs av snabbhet, kvalitet och att alltid ha kundernas bästa för ögonen. Det gör att alla våra anställda kan och förväntas bidra till vårt övergripande mål: Att vara bäst på att skapa värde för kunderna.
Nu söker vi en Gruppchef som vill jobba i en organisation som både fokuserar och lyssnar på kunderna. Är det dig vi letar efter?
Det här är jobbet...
Customer Service, B2B Support inom Tele2 Sverige hanterar kundservice för våra största företagskunder. Vi har kontakt med kunder via telefon, chatt och mail. Vi arbetar kontinuerligt med att förbättra kvalitet och driva effektivitet för att ge våra kunder en service i världsklass.
Till vår företagskundservice, söker vi en erfaren ledare med förmåga att etablera och utveckla ett av våra kundteam som i dagsläget består av ca 14 personer.
Som Gruppchef kommer du att ingå i ledningsgruppen för Customer Service, B2B Support. Du kommer att ha många kontaktytor och kommunicera med såväl medarbetare inom B2B Support som med andra avdelningar internt på Tele2.
Tjänsten kräver goda ledaregenskaper, kommunikationsförmåga, högt kundfokus, lösningsorientering och förmågan att bidra till att skapa tydliga processer och rutiner.
Som Gruppchef till ett av våra kundteam arbetar du bland annat med:
- Strategier och ramar för våra processer
- Strukturera och effektivisera arbetet kring våra kundinteraktioner
- Bidra till att utveckla processer och rutiner i samarbete med övriga avdelningar
- Arbeta aktivt med rootcauselösningar och förändringsarbete
- Med ett coachande ledarskap vara närvarande och leda gruppen i det dagliga arbetet
- Coacha dina medarbetare och identifiera utvecklingsmöjligheter på individnivå
- Leda och driva ett proaktivt och återkopplande arbetssätt.
Det här är vad du har...
För att vara framgångsrik i rollen letar vi efter dig som är en trygg ledare som är van att skapa struktur och entusiasmera dina medarbetare. Viktigt är att du är van att arbeta med förändringsarbete och att skapa struktur. Du har lätt för att samarbeta och skapa relationer då arbetet innebär stora kontaktytor internt.
Vi söker dig som förutom rätt inställning har:
- 2-5 års erfarenhet av ledarskap, gärna från en liknande roll
- Viljan att skapa processer och driva förändringsarbeten
- Är flytande i svenska och engelska, i såväl tal som skrift
- Mycket goda kunskaper i Office paketet
Du är serviceorienterad, självgående, lösningsfokuserad och har lätt för att tänka innovativt och drivs av utmaningar och förändringar.
Det här är vad Tele2 kan ge dig...
• en plats i en flexibel, prestigelös organisation som präglas av stark teamkänsla, högt engagemang och mycket glädje där din kompetens kommer att göra skillnad.
• stora möjligheter till spännande karriärvägar inom Tele2. Hos oss ligger din framtid i dina egna händer. Vi ger dig chansen att utvecklas genom interna utbildningar och vidareutvecklingsprogram.
• Vi tar hand om dig, både i din roll på företaget, men även utanför. Hos oss finns möjligheten till ett flexibelt arbete och förmåner som rör hälsa, föräldralön och pension.
Är du en engagerad och driven person som brinner för att leda och motivera ditt team och samtidigt skapa en kundservice i världsklass, så tror vi att du är helt rätt person för oss. Och att vi är helt rätt plats för dig. Vi ser fram emot att få träffa dig.
Vill du veta mer om Tele2 och oss som jobbar här, surfa in på
www.tele2.se/karriar och läs mer.
Tjänsten är placerad i Kista.
Välkommen med din ansökan senast den 22 juni 2017. Urval och intervjuer sker löpande.
Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: Enl. överenskommelse tillsvidareanställning
Publiceringsdatum2017-06-09ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-06-22
Ange följande referens när du ansöker: 2017/208
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagTele2 Sweden
AdressTele2 Sweden
Borgarfjordsgatan 16
16440 Kista
KontorsadressBorgarfjordsgatan 16
Jobbnummer 3548079
Observera att sista ansökningsdag har passerat.