Tekniskt kundstöd inom IA-system till AFA Försäkring

Experis / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis i Stockholm, Solna, Huddinge, Järfälla, Täby eller i hela Sverige

Välkommen till ett lite annorlunda försäkringsbolag. Hos oss får du jobba med experter och människor som brinner för att hjälpa våra kunder. Vi erbjuder dig goda utvecklingsmöjligheter i ett företag med schyssta anställningsförmåner. Dessutom finns vi mitt i centrala Stockholm - perfekt för dig som pendlar.

AFA Försäkring bedriver genom enheten Förebygga verksamhet som syftar till att aktivt stödja försäkrade företag och organisationers skadeförebyggande arbete. En del i detta arbete är IA-systemet som fungerar som ett viktigt stöd i hantering av arbetsmiljörisker. Systemet utvecklas och underhålls helt av AFA Försäkring. Användningen av IA-systemen har ökat med cirka 50 procent varje år de senaste fem åren och vi får ständigt nya kunder. Vårt system används idag i över 1000 företag och organisationer. Läs gärna mer på afaforsakring.se.

Vill du vara en del av ett team med engagerade kollegor med tydligt kundfokus? Har du ett stort intresse för system, logik och trivs i en problemlösande roll med mycket kundkontakt? Sök då tjänsten som tekniskt kundstöd/support! Vår verksamhet växer och vi söker därför en ny kollega!

Vad du kan förvänta dig
Vi söker nu en driven och engagerad medarbetare för att kunna möta det stora intresset för vårt verktyg. Det är en tjänst med starkt fokus på kundrelationer, och du kommer ingå i ett sammansvetsat team där du och ytterligare en person arbetar som kundstöd. Avdelningen består av totalt sju personer.

Som tekniskt kundstöd/support får du en bred och varierad tjänst där du som expert inom vårt IA-system ansvarar för att stötta och utveckla våra superanvändare inom IA-systemet, vilka finns hos våra kundföretag. Tjänsten är kundfokuserad och arbetsuppgifterna innebär att skapa och vårda kundrelationer inom IA-systemet, samt på ett pedagogiskt sätt förklara hur systemet fungerar. Ärendena varierar, det kan gälla teknikfrågor, detaljfrågor om systemets funktioner, men också önskan om stöd för optimal konfiguration, dvs att agera konfigurationsstöd vilket innebär att förstå kundens behov och hur systemet bäst kan konfigureras utifrån det.
Det är ett självständigt arbete och du bör därför ha god planeringsförmåga, vara lyhörd till kundens behov. Tjänsten kan utvecklas beroende på personliga förutsättningar och verksamhetens behov. Utvecklingen av IA sker i nära samarbete med IS/IT.

Vad vi förväntar oss av dig
Vi söker dig med relevant erfarenhet från arbete med tekniskt kundstöd helst inom system/affärssystem. Som person är du serviceorienterad och har ett stort engagemang samt en god förmåga att skapa, behålla och utveckla relationer. Du är en initiativtagare som både trivs med att arbeta självständigt samtidigt som du trivs med att samverka med andra, både internt och externt. Du har en god logisk förmåga och är kreativ, öppen och initiativrik, viktigt är att du är lyhörd och har en god förmåga att kommunicera väl. Vi stöttar våra kunder i att förstå den hjälp IA-systemet kan vara för våra kunders verksamheter, vilket kräver av dig en pedagogisk förmåga och logisk färdighet kring hur system är uppbyggda.

Detta kan vi erbjuda dig
Vi erbjuder dig ett jobb på ett företag där vår medarbetare trivs och kan rekommendera oss som arbetsgivare. Om du börjar jobba hos oss får du Lina som din kollega. Klicka här för att höra Lina berätta om hur det är att jobba hos oss på IA- Avdelningen
"Det är kul att stöta på så mycket folk varje dag och lära känna nya människor. Det är superroligt att det händer mycket. Men det roligaste är nog att det jag jobbar med bidrar till en bättre arbetsmiljö".

Klicka här för att se filmen om hur det är att jobba på AFA Försäkring.

Välkommen med din ansökan

I den här rekryteringen samarbetar vi med Experis. Ansök med registrerat CV och personligt brev via ansökningslänken. Eftersom urvalet sker löpande vill vi gärna ha din ansökan så snart som möjligt. Kontakta rekryteringskonsult Katarina Thomasson på 08-736 11 26 om du vill veta mer om tjänsten. Varmt välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdag är den 16 mars 2018.

Fackliga företrädare:

FTF - Facket för Försäkring och Finans, Benny Nyberg, telefon 08-696 46 12.
Akademikerföreningen, Maria Schütt, telefon 08-696 49 74.

Fakta om oss AFA Försäkring ger trygghet och ekonomiskt stöd vid sjukdom, arbetsskada, arbetsbrist, dödsfall och föräldraledighet. Våra försäkringar är bestämda i kollektivavtal mellan arbetsmarknadens parter och vi försäkrar 4,5 miljoner människor i privat näringsliv, kommuner, landsting och regioner. AFA Försäkring drivs utan vinstsyfte och förvaltar cirka 200 miljarder kronor. En viktig del av vår verksamhet är att stödja forskning och projekt som aktivt syftar till att förbättra arbetsmiljön. AFA Försäkring har cirka 650 medarbetare och ägs av Svenskt Näringsliv, LO och PTK. Läs mer på www.afaforsakring.se Följ oss gärna via LinkedIn, Twitter eller Facebook.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent

Publiceringsdatum
2018-02-13

Ersättning
Ej angivet

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-03-13
Ange följande referens när du ansöker: 38455
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Katarina Thomasson kto@se.experis.com 08-736 11 26

Företag
Experis

Adress
Experis
11181
11181 0180

Kontorsadress
Klarabregsgatan 29

Jobbnummer
3963170

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis: