Teknisk Supportspecialist till Lindbak Retail Systems

Dfind IT / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Dfind IT i Göteborg, Mölndal, Härryda, Kungsbacka, Alingsås eller i hela Sverige

Teknisk Supportspecialist till Lindbak Retail Systems
Lindbak Retail Systems AB levererar IT-lösningar till ambitiösa detaljhandelskedjor med huvudkontor i Sverige och Norge inom mode, fackhandel, servicehandel och dagligvaruhandel. Lindbak Retail Systems lösningar ska ge våra kunder ökad konkurrenskraft, förenkla våra kunders vardag och öka våra kunders möjlighet till att fokusera på egen kärnverksamhet. Mer än 3500 butiker i Nordeuropa använder dagligen lösningar från Lindbak Retail Systems och betjänas av våra 100 anställda från flera kontor i både Sverige och Norge. www.lindbak.se [ http://www.lindbak.se/ ]

Lindbak Retail Systems kontor ligger i Nordstan i centrala Göteborg endast några minuter från centralstationen. De har även verksamhet i Oslo, Bergen och Trondheim. Efter en stark expansion på den svenska marknaden söker de nu förstärkning till teamet i Göteborg. Om du vill vara med och utveckla den svenska verksamheten - läs vidare!

Publiceringsdatum
2015-09-01

Arbetsuppgifter
Som supportanställd hos Lindbak Retail Systems kommer du att arbeta med att ta emot inkommande samtal och e-post från användare av alla delar av programvaruserien. Lindbak jobbar när deras kunder har öppet. Det medför att även kvällar och helger ingår i arbetstiden enligt ett rullande schema. Din roll kommer att innefatta;

• Registrering, prioritering och klassificering av ärenden
• Lösa ärenden främst rörande våra applikationer samt vidarebefordra ärenden vid Single Point of Contact (SPOC)
• Bidra till hög kundnöjdhet genom ett professionellt kundmottagande
• Arbeta enligt processer och rutiner för uppfyllande av SLA
• Föreslå förbättringar i arbetsprocesser och rutiner
• Felsökning och finna en lösning för kunden
• Löpande informera kunden om ärendeprocessen

Arbetet utgår från det ärendesystem som Lindbak använder och vidare problemlösning förutsätter ett nära samarbete med verksamhet och utveckling. I rollen som supportspecialist är du den som är ansiktet mot kunden och den som ansvarar för att ärendet löses.

Är du den vi söker?

Vi söker dig som har en god förståelse för IT och system. Vi ser att du har erfarenhet av supportrollen från tidigare arbetsgivare. Har du arbetat med support kring just affärssystem eller butikssystem för Retail och särskilt livsmedelsbranschen så är det meriterande. Du kanske har jobbat lite med test eller utveckling men känner att det är support du brinner för. Erfarenhet och kunskap om SQL och databaser samt integrationer och ITIL är ett plus.

För att lyckas i supportrollen är det viktigt att du är kommunikativ och duktig på att uttrycka dig väl, ett krav är att du behärskar svenska och engelska både i tal och i skrift. Du ska kunna inge ett lugn och förtroende hos kunder samtidigt som du har en pedagogisk och ödmjuk inställning. Det är avgörande att kunna hantera stress och agera professionellt gentemot kund även vid hög arbetsbelastning. Vi söker dig som är en strukturerad och noggrann person som har en god helhetsförståelse för hur supportfunktionen passar in i en organisation, du bör även ha en analytisk sida och en stark problemlösningsförmåga. Det är viktigt att kunna arbeta såväl självständigt som att fungera bra i en grupp och att ha ett driv att utvecklas i sin roll.

I övrigt bör du vara plikttrogen, positiv och entusiastisk, stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Varför Lindbak

Lindbak är en ekonomiskt stark arbetsgivare under tillväxt, deras system används idag av företag som ÖoB, Hemtex, MQ, Filippa K, Joy, Scorett, Coop Norge, Granngården, XXL och många fler. Hos Lindbak finner du ett öppet arbetsklimat med mycket god stämning, arbetet är omväxlande och utvecklande - här får du chansen att ta mycket eget ansvar och möjlighet att påverka Lindbaks utveckling.

Så ansöker du
Vi vill ha din ansökan så snart som möjligt. Urval och intervjuer kommer att ske löpande.

I denna rekrytering samarbetar vi med Dfind IT. Registrera din ansökan via www.dfind.se/it [ http://www.dfind.se/it ].

Vid frågor kontakta ansvariga rekryteringskonsult David Näsström på 0733-57 36 27 eller david.nasstrom@dfind.se [ mailto: david.nasstrom@dfind.se ].

Ort: Göteborg

Uppdragsgivare: Lindbak Retail System AB

Start: Omgående

Omfattning: Heltid

Arbetstid: Rullande schema - 07.30-22.00 alla dagar i veckan.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-11-30
Ange följande referens när du ansöker: 200806945
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
David Näsström david.nasstrom@dfind.se

Företag
Dfind IT

Adress
Dfind IT
Östra Hamngatan 23
41105 GÖTEBORG

Kontorsadress
Östra Hamngatan 23, 41110 GÖTEBORG

Jobbnummer
2413822

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Dfind IT

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Dfind IT: