Teknisk supportspecialist - 006ESS

Schneider Electric Sverige AB / Supportteknikerjobb / Nyköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Nyköping, Oxelösund, Trosa, Gnesta, Flen eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Schneider Electric Sverige AB i Nyköping, Flen, Norrköping, Nykvarn, Södertälje eller i hela Sverige

Schneider Electric söker dig som har intresse för teknik och trivs med att stödja och arbeta nära våra kunder.
Vårt erbjudande till dig är ett självständigt, roligt och omväxlande arbete med frihet under ansvar och en möjlighet att vara med och påverka under en spännande tillväxtresa. Hos oss är det viktigt att ha det roligt på jobbet och känna sig motiverad även en måndagsmorgon. Du kommer att arbeta i ett internationellt marknadsledande företag med stort fokus på individuell tillväxt, utbildning och flera intressanta utvecklingsmöjligheter!
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att via telefon, e-post och chat hjälpa våra kunder med teknisk support inom vårt erbjudande EcoStruxure Power. Det innebär att du ger support på våra produkter och lösningar inom elektrisk distribution men framför allt besvarar du frågor från våra kunder gällande kommunikation och mjukvaror för styrning/övervakning samt ihop-/uppkopplade system. Exempel på lösningar där du kommer att ge support är: Wiser, Ecostruxure Power commision, Ecodial Advanced Calculation och Smart Panels. I rollen ingår även att pro-aktivt skapa FAQ:er och marknadsföra digitala hjälpmedel.
Du kommer att ingå i en grupp som arbetar med support inom eldistribution, men då vårt Ecostruxure-erbjudande spänner över många produkter och lösningar måste även supporten gör det. Du kommer därför att arbeta nära de andra grupperna - framförallt med support mot våra strömställarprodukter. Din position blir avgörande för vår förmåga att även framgent utveckla goda kundrelationer och skapa nya affärsmöjligheter.
Vi ser att du har flera års erfarenhet av praktiskt arbete från eldistribution och då inom installation/drifttagning/service och drift/övervakning/styrning. Du är kunnig inom kommunikationsprotokoll, mjukvaruhantering, programmering och har antagligen en YH- eller gymnasieutbildning inom området. Vi skulle heller inte bli förvånade om du - oavsett din arbetsplats och roll idag - ofta är den som utför felsökning och problemlösning. Om du dessutom har erfarenhet av att arbeta i en supportfunktion och är van att använda CRM- och/eller ärendehanteringssystem är det ett stort plus. Vidare vill vi att du har goda kunskaper i svenska och engelska, både skriftligt och muntligt. Samarbete är ett nyckelord för att du ska trivas hos oss och det är viktigt att du är serviceinriktad, engagerad och nyfiken.
Placeringsort är i Helsingborg, Nyköping eller Solna.
Vi bearbetar ansökningarna löpande så anmäl gärna ditt intresse snarast via via www.se.com/se/jobb. Välkommen med din ansökan!
Vid frågor går det bra att kontakta Anna Kjellberg, Talent Acquisition Specialist, tel. 072-231 61 95.
På Schneider Electric kallar vi det Life is On
#LifeIsOn #SchneiderElectric

Publiceringsdatum
2020-11-03

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-12-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Adress
Schneider Electric Sverige AB
Södermanlands län
61133 NYKÖPING

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Schneider Electric Sverige AB (org.nr 556259-3532)
Södermanlands län (visa karta)
611 33  NYKÖPING

Arbetsplats
Schneider Electric

Jobbnummer
5426966

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Schneider Electric Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Schneider Electric Sverige AB: