Teknisk supportmedarbetare till Siemens Finspång
Skill / Datajobb / Finspång
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Finspång,
Norrköping,
Linköping,
Vingåker,
Katrineholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skill i Finspång,
Norrköping,
Linköping,
Katrineholm,
Söderköping eller i
hela Sverige Siemens Finspång söker nu en teknisk support till deras team för mjukvaran COMOS!
Om företaget
Siemens Industrial Turbomachinery AB (SIT AB) utvecklar och tillverkar världsledande gasturbiner och ångturbiner för en global marknad. Företaget levererar även kompletta turbinbaserade kraftanläggningar för långsiktigt hållbar och kostnadseffektiv produktion av elektricitet, ånga och värme. Turbinerna säljs även som drivkällor för kompressorer och pumpar, främst inom olje- och gasindustrin. En omfattande serviceorganisation täcker alla levererade produkter och anläggningssystem. På SIT arbetar 2 800 personer, merparten i Finspång och ca 120 i Trollhättan. Företaget omsätter ca 10 miljarder kronor om året.
Dina arbetsuppgifter
Siemens konstruktionsavdelning i Finspång söker förstärkning i form av en teknisk support till deras team för mjukvaruprogrammet COMOS.
Konstruktionsavdelning använder COMOS för fullständig integrering av planering, konstruktion och drift av turbinerna. Programmet möjliggör effektiva arbetsflöden med högre produktivitet och bättre kvalitet och med Comos når konstruktörerna ett effektivare samarbete mellan teknikdiscipliner och optimala arbetsflöden. Det här är något Siemens värnar om och vill säkerställa består på samma sätt. Med detta som grund söker de en support som kan arbeta med att säkerställa, förbättra och även optimera programmets funktion för företagets önskemål.
Här får du chans att arbeta med samtliga turbinmodeller som levereras från Finspång. Ingen dag är den andra lik och du har själv chans att påverka ditt arbete och din egen utveckling. Som ny medarbetare här får man ett bra introduktionspaket med utsedd handledare kombinerat med learning-by-doing.
I tjänsten arbetsuppgifter ingår att ha täta kontakter med underleverantörer, projektledare, inköpare, andra mekanik- och elkonstruktörer samt med montörer och driftsättare. Detta för att kunna just höra vilka funktioner som efterfrågas och bemöta dessa med lösningsförslag. Du där delaktig i att nya idéer och lösningar återförs till den utvecklingsavdelningen ni har ett nära samarbete med. Rollen är i hög grad självständig och täcker ett brett teknikområde, från mekanik till angränsande el-, kontroll och processfrågor. Detta kräver både initiativförmåga och servicekänsla.
I tjänsten förekommer därefter även följande arbetsuppgifter:
• Lösa driftproblem och felrapporter
• Bistå försäljningsavdelningen med tekniskt och kostnadsunderlag
• Genomföra tekniska utredningar och beräkningar
• Delta i utvecklingsprojekt för befintliga och nya produkter
• Kostnadsreducera produkter genom nya tekniklösningar
Att arbeta i den här rollen är spännande och utvecklande och det finns en stor vidd på de uppdrag man kan arbeta med vid sidan av ovan nämnda områden om man visar sitt intresse.
Din profil
Här söker vi dig som vill arbeta problemlösande med frihet under ansvar där vägen till målet inte alltid är självklar. Med hjälp av kollegor och stödfunktioner i företaget samarbetar ni för att korrigera och åtgärda driftproblem och felrapporter i mjukvaran men även lokalisera förbättringsmöjligheter. Du har tidigare arbetat i en liknade kundservice/support-roll och då inom förslagsvis IT, tele eller mjukvara. Du har yrkesvana av att arbeta med processflöden och felsökningar i processer samt har viss programmeringsvana.
Meriterande för tjänsten är eftergymnasial utbildning inom teknikområde men det är icke ett krav. Vi är även nyfikna på mer juniora profiler för den här tjänsten! Däremot ska du ha ett intresse för teknik och processer som kommer vara till din hjälp att axla den här rollen väl. Som person ser vi att du är drivande, har lätt för att ta initiativ och vågar tänka i nya banor. Du har en mycket god samarbetsförmåga, du är strukturerad och kan prioritera och organisera ditt arbete på ett effektivt sätt. I den här rollen kommer du ha ett stort nätverk omkring dig, både internt som externt vilket gör att du behöver kunna uttrycka dig på såväl svenska som engelska i både tal och skrift.
Initialt kommer du bli anställd hos Skill och i förlängningen finns mycket goda möjligheter till en anställning på Siemens.
Ansökningsförfarande
Du är välkommen med din ansökan så snart som möjligt via vår hemsida, skill.se Din ansökan består av ditt CV och ett brev där du motiverar varför du vill bli vår nya kollega. Urval sker löpande så vänta inte med att söka!
Har du frågor om tjänsten eller vill veta mer om rekryteringsprocessen, vänligen kontakta Fredrik Löfgren på 011-19 94 73 eller
fredrik.lofgren@skill.se Väl mött med din ansökan!
Om oss
Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av Rekrytering och Bemanning och våra kunder finns främst inom industri och IT. På uppdrag av våra ägare är vi djupt engagerade i utbildningar och kompetensförsörjningsfrågor och fungerar som en naturlig samlingspunkt för våra kund- och ägarföretag genom våra olika nätverk.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, mer än 6 månader
Publiceringsdatum2018-08-07ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-08-24
Ange följande referens när du ansöker: 3606
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktFredrik Löfgren
fredrik.lofgren@skill.seFöretagSkill
AdressSkill
Värmekyrkan, Källvindsgatan 1
60240 Norrköping
KontorsadressVärmekyrkan, Källvindsgatan 1
Jobbnummer 4276919
Observera att sista ansökningsdag har passerat.