Teknisk supportkonsult

Medius AB / Supportteknikerjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Medius AB i Linköping, Stockholm, Helsingborg eller i hela Sverige

Medius är ett globalt cloud-bolag med lösningar för elektronisk fakturahantering - Vi hjälper företag att automatisera hanteringen av leverantörsfakturor. Genom cloud-produkterna MediusFlow och Ascendo Invoice är vi idag en världsledande leverantör med en tydlig vision att vara nummer 1 inom elektronisk fakturahantering i molnet. Medius grundades 2001 och har vuxit stadigt sedan dess. Vi har flera år fått DIs gasellutmärkelse och har vi idag 220 anställda, kontor i åtta länder och 2.000 kunder som är verksamma i över 50 länder. Våra lösningar strömlinjeformar affärsprocesser och frigör tid så att våra kunder kan fokusera på att utveckla sin kärnverksamhet och få underlag för bättre affärsbeslut. Vi är främst specialiserade på detaljhandel, tillverkningsindustri och tjänstesektor.

Teknisk supportkonsult

Är du en kommunikativ och analytisk problemlösare med ett stort intresse för IT? Söker du nya, spännande utmaningar? Till vårt huvudkontor i Linköping söker vi nu en teknisk supportkonsult. Vill du bli del av vårt Globala Service center-team, ansök idag! Medius Global Service Center tillhandahåller global support till företagets alla kunder och partners. I rollen som senior konsult kommer du arbeta med avancerad problemlösning och felsökning i vår egen produkt MediusFlow, men också i integrationer mellan MediusFlow och kundernas system, t.ex. affärssystem, AD eller inköpssystem. Du kommer att arbeta i andra linjens support och vara en viktig resurs när vår första linje inte kan lösa problemen på egen hand. Till din hjälp har du stöd från kollegor inom Service Center, utvecklare inom vår R&D avdelning samt företagets konsulter.

Vi ser att du har tidigare erfarenhet av liknande roll, du är tålmodig, professionell och har förmågan att bemöta olika typer av människor. Du sätter kunden och dennes behov i fokus, är initiativrik, stresstålig och du är en utomordentlig problemlösare. Vi är ett team som brinner för det vi gör, som jobbar mycket tillsammans för att lösa komplexa problem, vi uppskattar att ha kul på jobbet - oavsett om det är vid skrivbordet eller vid kaffemaskinen. Vi söker dig som har: - Vana av Microsofts miljöer, både server och klient - Ett stort tekniskt intresse - Erfarenhet av att jobba med fjärrstyrningsverktyg - Erfarenhet från att ha jobbat i teknisk support - Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift - Övriga språkkunskaper är meriterande då du arbetar med kunder i hela världen - Kunskap inom SQL Server och databaser Det är meriterande men inte ett krav om du har: - Erfarenhet från arbete på ekonomiavdelning - ADFS och säkerhetslösningar (https, certifikathantering) - Kunskaper om ITIL - Erfarenhet av XML, XSL, SQL server, IIS samt Readsoft Invoices. - Molnmiljöer, främst Microsoft Azure - Affärssystem t.ex. Microsoft AX eller Navision, Movex, SAP eller IBS - Integrationer - Fakturahantering

Publiceringsdatum
2017-03-22

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-04-09

Kontakt
lina.heinefeldt@medius-group.com

Företag
Medius AB

Adress
Medius AB
58220 LINKÖPING

Kontorsadress
Platensgatan 8

Jobbnummer
3390921

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Medius AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Medius AB: