Teknisk support till Visma i Ängelholm

Visma Enterprise AB / Supportteknikerjobb / Ängelholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Ängelholm, Åstorp, Bjuv, Bräcke, Båstad eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Visma Enterprise AB i Ängelholm, Malmö, Kristianstad, Växjö, Göteborg eller i hela Sverige

Visma gör verksamheter mer effektiva, genom att leverera programvara, inköpslösningar, inkassotjänster, butiksdatalösningar samt IT-relaterad utveckling och konsultverksamhet. Visma förenklar och automatiserar verksamhetsprocesser inom både privat och offentlig sektor. 800 000 nordeuropeiska kunder använder idag Vismas produkter och tjänster. Koncernen har ca 8 500 anställda och hade 2017 en omsättning på 9 146 miljoner norska kronor.

Läs mer om vårt Privacy Statement här: https://www.visma.com/privacy/.

Har du ett brinnande intresse för IT och teknik? Söker du en roll där du har chansen att kombinera det tekniska och sociala? Då är det här rätt roll för dig!

Visma Enterprise söker nu nya medarbetare till vår tekniska support i Ängelholm. Vi söker dig som är i början av din IT-karriär och söker en ny utmaning inom teknisk problemlösning. Hos oss får du chansen att jobba i en av norden största IT-koncerner och en företagskultur som kännetecknas av innovation och högt i tak.

Om rollen

I rollen som technical support arbetar du med teknisk support till våra Hosting- och On prem kunder inom vår produkt Agda PS. Du ingår i ett team med 4 andra medarbetare och rapporterar till IT Manager. Tillsammans hanterar ni ärenden kopplade till den tekniska miljön inom produkten. Din kontakt med kunden sker främst via telefon men du tar även emot ärenden som kommer in via vårt ärendehanteringssystem. Som Technical Support jobbar du också med att stötta den interna organisationen kring frågor gällande den tekniska uppsättningen samt miljöerna i produkten. Förutom rådgivning och problemlösning kommer du medverka i testning av nya versioner och ny funktionalitet.

Dina främsta arbetsuppgifter kommer att vara:

Teknisk felsökning av Visma och kunders system, databaser och applikationer

Följa processer och rutiner för att kunna bemöta de åtaganden vi har mot våra kunder

Tekniskt stöd vid frågeställningar gällande Agda PS

Löpande hantera de ärenden som kommer in till teknisk support

Teknisk felsökning i vår Hosting miljö samt hos våra on prem kunder

Föreslå förbättringar gällande rutiner, arbets-och ärendehanteringsprocessen.

Bidra med en hög kundnöjdhet genom professionellt bemötande av våra kunder

Vem söker vi?

Vi söker dig som har ett stort intresse för IT och brinner för problemlösning samt service. För att lyckas i rollen bör du vara en lagspelare som har ett stort fokus på service. Som person är du detaljorienterad och värdesätter hög kvalité i det du gör. Du har en stor vilja att lösa frågor och problem som dyker upp samt är skicklig på att kommunicera med kunder. Du drivs av att lära dig nya saker och trivs i en miljö med snabba förändringar och innovation.

Vi tror att du har en gymnasieutbildning inom teknik/IT eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt . En eller flera av följande kompetenser är meriterande:

Tidigare erfarenhet av kundsupport

Kunskaper inom Windowsmiljöer

Kunskaper inom Citrix, SQL, Active Directory

Tidigare erfarenhet av HRM-system

Tidigare erfarenhet av Vismas produkter



Vad erbjuder vi?

Likaväl som vi brinner för att effektivisera affären för våra kunder, brinner vi också för att skapa en god arbetsplats för oss själva. Vi ger dig som medarbetare utrymme för nytänkande och proaktivitet, möjlighet att växa och utvecklas samt utrymme att ta stort eget ansvar. På Visma är vi stolta över våra kompetenta och engagerade medarbetare som delar våra gemensamma värderingar - Respekt, Pålitlighet, Innovation, Kompetens och Laganda. Hos oss får du chansen att jobba i en av Nordens mest expansiva IT-koncerner. På Visma råder en vänlig och öppen företagskultur med högt i tak. Vår koncern kännetecknas av stark framåtanda, prestigelöshet och entreprenörskap. Vi är med och driver debatten kring digitaliseringen och automatiseringen av samhället framåt. Vi är även stolt huvudpartner till Hello World, som verkar för att öka barns och ungdomars intresse för programmering och digitalt skapande.

Publiceringsdatum
2018-09-14

Så ansöker du
Du söker tjänsten via länken nedan. Vi kommer att genomföra urval och kalla till intervjuer löpande, skicka därför in din ansökan så snart som möjligt. Dock senast 7 oktober 2018.
Har du frågor eller önskar mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta: Martin Holmqvist, IT-manager
martin.homlqvist@visma.com
Telefon +46 10 141 24 67

Läs mer om vår Privacy Statement här: https://www.visma.com/privacy/.

Varmt välkommen med din ansökan!

Vill du veta mer om Visma Enterprise?

Visma Enterprise ingår i Nordens största IT-koncern. Vi levererar lösningar som effektiviserar verksamhetskritiska processer för både privat och offentlig sektor. Den breda produktportföljen rymmer flera marknadsledande system, som Personec P, Agda PS, HR-plus, Medvind och Visma Sesam. På våra 12 kontor i Sverige arbetar 360 anställda och våra lösningar producerar fler än 1 650 000 lönespecifikationer varje månad. Vår vision är att skapa möjligheter för en digital offentlig och privat sektor i världsklass.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-10-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Martin Holmqvist +46 768 48 24 67

Företag
Visma Enterprise AB

Adress
Visma Enterprise AB
Box 34212
10026 STOCKHOLM

Kontorsadress
Lindhagensgatan 94

Jobbnummer
4347137

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Visma Enterprise AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Visma Enterprise AB: