Teknisk support till vår kund i Häggvik

Adecco Sweden AB / Supportteknikerjobb / Sollentuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Sollentuna, Upplands Väsby, Järfälla, Danderyd, Upplands-Bro eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Sollentuna, Upplands Väsby, Järfälla, Danderyd, Upplands-Bro eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2020-10-01

Om tjänsten
I din roll som teknisk support kommer du arbeta tätt tillsammans med dina kollegor och supportera i olika ärenden. Du kommer ansvara för att stötta återförsäljare och installatörer kring hanteringen av garantiärenden. Det område du kommer ge teknisk support inom är för produktsortimentet inom luftkonditionering, värmepumpar och systemlösningar. Du kommer främst arbeta över telefon och mail och den huvudsakliga rapporteringen sker i Excel. Utöver den externa kontakten kommer du ha intern kontakt med kollegor på andra avdelningar, därav ser vi det viktigt att du talar och skriver svenska samt engelska obehindrat.

I din roll som Teknisk support kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
• Ansvara för garantiärenden och att de skönt enligt företagets riktlinjer
• Stötta återförsäljare samt installatörer
• Rapportering och dokumentering

Tjänsten som Teknisk support är ett konsultuppdrag med start omgående och som är tänkt att pågå i 12 månader. Tjänsten är på heltid och arbetstiderna är förlagda dagtid.

Om dig
Vi söker dig som har en teknisk förståelse samt är service-minded och vet vad god kundservice innebär. Vidare har du förmågan att kunna identifiera, hantera och följer upp detaljer i arbetet och låter inget lämnas åt slumpen. Vi ser gärna att du har någon form av erfarenhet inom teknisk support sedan innan, om inte bör du ha arbetat inom förslagsvis kundtjänst samt ha drivet och viljan till att lära dig. Du är van vid att arbeta administrativt och har god systemvana i Excel. Erfarenhet från SAP är meriterade. Ett krav är att du ska ha minst en treårig gymnasieutbildning.

Viktigt för tjänsten är:
• Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
• God systemvana, främst av Excel
• Slutförd treårig gymnasieutbildning
• Minst 2 års arbetslivserfarenhet från liknande roll

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktuppgifter

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:

Moa Lardner via Adecco 010 - 173 73 00

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Kundtjänst, kundsupport, teknisk support, Sollentuna, Häggvik, Administratör.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-10-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Adecco Sweden AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "ref-33147".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Adecco Sweden AB (org.nr 556447-2677), http://www.adecco.se/

Jobbnummer
5381487

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: