Teknisk support till konsultuppdrag
Poolia IT AB / Supportteknikerjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Södertälje,
Salem,
Ekerö,
Nykvarn,
Botkyrka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Poolia IT AB i Södertälje,
Järfälla,
Sundbyberg,
Stockholm,
Solna eller i
hela Sverige Poolia IT AB
Presentation
Nu söker vi en teknisk support till en av våra kunder. Tjänsten som är på konsultbasis och heltid beräknas starta omgående och pågå i cirka fyra månadar framåt. Du kommer att vara placerad på vår kunds kontor som är beläget i Södertälje.
Poolia är ett möjligheternas företag där du kan växa och utvecklas i din yrkesroll i ett rasande tempo. Genom oss får du tillfälle att jobba på populära arbetsplatser hos företag med välkända varumärken.
Att vara konsult på Poolia är ett strategiskt steg i din karriär. Du hamnar i strålkastarljuset – både hos oss på Poolia, hos våra kunder och de medarbetare du kommer i kontakt med på de arbetsplatser du befinner dig. Missa inte chansen att bli en av våra eftertraktade konsulter.
Publiceringsdatum2009-07-14Dina arbetsuppgifterDu kommer att ingå i teknikgruppen som består av fem personer. Det är en av tre grupper som utgör supportavdelningen hos vår kund. I första hand kommer du att hjälpa kunder med frågor och problem kring den tekniska miljön och även delta i tekniska projekt.
I tekniksupporten hjälper hela gruppen till med att lösa de tekniska problem som uppstår. De vanligaste problemen är serverrelaterade och nätverksrelaterade men problemen kan även förekomma inom många andra tekniska områden.
Utbildning/erfarenhet
Vi tror att du har en teknisk utbildning på högskolenivå eller motsvarande arbetslivserfarenhet samt goda kunskaper inom IT och hårdvara. Du har arbetat på en IT-avdelning eller en supportavdelning i några år och känner att du vill ha nya utmaningar.
Du har goda kunskaper i Citrix, Windows OS, Microsoft Server 200X, VPN, Komplexa Nätverk och MS SQL.
För att lyckas och trivas i rollen som teknisk support tror vi att du är analytisk, strukturerad och en bra problemlösare. Du gillar att ta dig an nya arbetsuppgifter och lär gärna ut det du kan till andra. Vidare är du noggrann, effektiv och en positiv person. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vi intervjuar och anställer löpande. Varmt välkommen med din ansökan.
Förmåner
Vi vill att du ska trivas hos oss. Därför satsar vi både på kompetensutveckling och sociala aktiviteter. Poolia anordnar regelbundet konsultträffar och erbjuder dig ett varierat utbildningsprogram.
Dessutom får du din alldeles egna konsultchef, som själv har erfarenhet från din bransch och är väl insatt i arbetsmarknaden. Vad sägs om att ha en engagerad och kunnig person vid din sida, som gärna agerar bollplank för din fortsatta karriär?
Din anställning hos Poolia omfattas av gällande kollektivavtal med Unionen och förmåner som träningsbidrag och sjukvårdsförsäkring.
Företagsbeskrivning
Poolias framgång bygger på att vi ständigt strävar efter högsta kvalitet och att vi har specialiserat oss på att hyra ut och rekrytera kvalificerad personal inom våra fokusområden ekonomi, administration och IT & Teknik. Poolia har funnits sedan 1989, har verksamhet i fem länder och är noterat på Stockholmsbörsen. Vi arbetar effektivt och engagerat, med det stora företagets resurser och det lilla företagets närhet till både kunder och kandidater.
Sluttext
Ansökan sker endast genom att du registrerar ditt CV här på vår webbplats. Klicka på knappen Ansök till höger i denna annons. När du registrerar ditt CV rekommenderar vi att du fyller i så många uppgifter som möjligt samt att du bifogar ett färdigt CV. Kontrollera även att din e-postadress är korrekt ifylld.
Poolia är ett auktoriserat bemanningsföretag vilket innebär att vi uppfyller de krav som är uppsatta av Bemanningsföretagen.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2009-08-02
Ange följande referens när du ansöker: 19981
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktFöretagPoolia IT AB
AdressPoolia IT AB
Jobbnummer 480212
Observera att sista ansökningsdag har passerat.