Teknisk Support till Hyundai Bilar

Bravura / Maskiningenjörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla maskiningenjörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura levererar rekryterings- och bemanningslösningar inom hela tjänstemannaområdet, över hela landet.

Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter.

Publiceringsdatum
2016-01-18

Företaget
Hyundai bilar distribueras i Sverige av Hyundai Bilar AB som ägs av det japanska handelsföretaget SC Motors. SC Motors distribuerar Hyundai, Mitsubishi, Citroën och DS i Sverige och är lokaliserade i norra delen av Sollentuna. Totalt är de ca 130 anställda, varav 35 är anställda direkt av Hyundai. Hyundai Bilar har funnits på den svenska marknaden sedan 1991 och har idag 56 återförsäljare och drygt 110 serviceverkstäder runt om i landet. De söker nu en teknisk support som vill vara med och vidareutveckla serviceavdelningen med fokus på teknik. För rätt person finns goda utvecklingsmöjligheter.

Dina arbetsuppgifter
Som teknisk support tillhör du Hyundais serviceavdelning bestående av tre områden, produkt, kvalitet och teknik. Du kommer att ansvara för teknikområdet och rapportera till ansvarig servicechef. Dina arbetsuppgifter kommer främst bestå av kontakt med de auktoriserade verkstäderna rörande teknisk felsökning av personbilar. Du kommer genom tekniska utredningar leda verkstadens tekniker till de mest effektiva lösningarna. Du kommer även upprätta rapporter, underhålla verkstadspaket och uppdatera verkstadssystem. Vidare kommer du att arbeta med översättningar av teknisk litteratur och agera tekniskt stöd till övriga avdelningar.

Kvalifikationer
Utbildning: Avslutad fordonsteknisk utbildning
Arbetslivserfarenhet: Ca 3-5 års relevant arbetslivserfarenhet inom branschspecifikt område eller som bilmekaniker.
Språk/ programvaror: Du skriver och talar obehindrat på svenska samt förstår och kan göra dig förstådd på engelska.
Övriga krav: God datorvana och ett stort IT-intresse. Du har erfarenhet av Officepaketet och gärna något affärssystem.
Meriterande: Utbildning inom förbrännings- eller motorteknik

Dina personliga egenskaper
För att trivas i den här rollen har du ett stort tekniskt intresse och trivs i en serviceinriktad roll. Då dagarna präglas av att hjälpa tekniker med diverse problem ser vi att du är van att arbeta i ett högt tempo och har en förmåga att agera lösningsinriktat. Vidare är du noggrann och analytisk i ditt arbetssätt och har ett stort tålamod. Du kommer att arbeta nära kollegor i serviceenheten vilket förutsätter att du även har en god samarbetsförmåga. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.

Övrig information:

Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Sollentuna, Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse
Kontakt: Bravura, tel. 08-40024050

Sökord: teknisk support, support, teknik, service, fordonsindustrin, Hyundai, fordon, mekaniker, bilar, servicetekniker

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval av ansökningar.

Tjänsten ansöks via Bravura

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-02-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Kajza Zellman Sjööblom 08-40024050 kajza.zellman.sjooblom@bravura.se

Företag
Bravura

Adress
Bravura
Hornsbruksgatan 28
11734 0180

Kontorsadress
Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2621148

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura: