Teknisk Support till Eaton

Adecco Sweden AB / Säljarjobb / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Jönköping, Aneby, Habo, Mullsjö, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Jönköping, Aneby, Habo, Mullsjö, Vaggeryd eller i hela Sverige

Har du utbildning eller erfarenhet inom el? Har du tidigare erfarenheter av teknisk support? Är du en person som är kontaktsökande med intresse för problemlösning samt vet vad god kundservice innebär? Då kan tjänsten som teknisk support på Eaton i Jönköping vara ditt nästa arbete!

Eaton tillhandahåller lösningar för kraftförsörjning och vi ser till att energi görs mer tillförlitlig, effektiv och säker. Vi är ca 105 000 anställda och finns representerade i 175 olika länder. I Sverige är vi omkring 60 anställda och vårt huvuudkontor ligger i Kista. Mer information hittar du på www.eaton.com

Publiceringsdatum
2018-06-27

Om tjänsten
I din roll som teknisk support på Eaton kommer du tillhöra ett team med högt i tak och där samarbete är en vital del. Du kommer att ge teknisk support för produktsortimentet inom lågspänningsområdet. Dina arbetsredskap är telefon och mail. Utöver den externa kontakten kommer du ha intern kontakt med kollegor på andra avdelningar runt om i Sverige samt i Europa. Därav ser vi det viktigt att du talar och skriver svenska samt engelska obehindrat. I dina arbetsuppgifter ingår även administrativa uppgifter såsom orderregistrering, kredithantering etc, detta hanteras oftast i Excel samt affärssystemet Oracle. Du ska vara prestigelös och öppen för att hjälpa dina kollegor även om vissa uppgifter inte hör till dina arbetsuppgifter. Eatons kontor är beläget på Asecs-området i Jönköping och dina arbetstider är dagtid 8-16.15.
Om dig
Vi söker dig som har en teknisk förståelse samt är serviceminded och vet vad god kundservice innebär. Meriterande är om du har ett intresse eller erfarenhet av sälj, detta eftersom rollen som teknisk support innebär att vara konsultativ och lösa kundes problem samt vara mottaglig för deras behov. Samarbete och anpassningsförmåga är två viktiga komponenter för att lyckas i rollen, detta för att kunna arbeta med flera arbetsuppgifter parallelt och för att vi tillsammans arbetar för att nå uppsatta mål. Vi ser gärna att du har någon form av erfarenhet inom teknisk support sedan innan, om inte ska du ha drivet och viljan att lära dig och förstå vikten av ett gott kundbemötande och service. Ett krav är att du ska ha minst en treårig gymnasieutbildning inom el/elinstallation eller teknik.
Viktigt för tjänsten är:
• Minst 3 årig gymnasieutbildning inom el eller teknik
• Minst 3 års arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgfiter
• Tekniskt intresse och förståelse för teknik.

Att arbeta som konsult på Adecco
Tjänsten är en del av vår personaluthyrning. Du är anställd av oss på Adecco men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss Adecco för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde.

Om anställningen
Tjänsten som teknisk support är ett konsultuppdrag med start omgående. Uppdraget är på 4-6 månader med god chans till fortsättning. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om ansökan
Tjänsten skall tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och ansök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".
* Första steget i vår rekryteringsprocess är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.

* Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.

* Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Vänligen notera att vi i vissa av våra processer även använder videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:

Emma Elofsgård via 036 - 351039.

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-07-06
Ange följande referens när du ansöker: ref-26830
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Emma Elofsgård emma.elofsgard@adecco.se

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Östra Storgatan 28
55321 JÖNKÖPING

Kontorsadress
Östra Storgatan 28

Jobbnummer
4225326

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: