Teknisk Support till Eaton!

Adecco Sweden AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2018-03-19
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Teknisk Support till Eaton!" (publicerad 2018-05-30) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Har du utbildning eller erfarenhet inom el? Har du tidigare arbetat som teknisk support? Är du kommunikativ och har ett intresse för problemlösning samt vet vad god kundservice innebär? Då kan tjänsten som teknisk support på Eaton i Kista vara något för dig!

Eaton tillhandahåller lösningar för kraftförsörjning och vi ser till att energi görs mer tillförlitlig, effektiv och säker. Vi är ca 105 000 anställda och finns representerade i 175 olika länder. I Sverige är vi omkring 60 anställda och vårt huvudkontor ligger i Kista. Mer information hittar du på: www.eaton.com

Publiceringsdatum
2018-03-19

Om tjänsten
I din roll som teknisk support på Eaton kommer du att tillhöra ett team med högt i tak och där samarbete är oerhört viktigt. Du kommer att ge teknisk support för produktsortimentet inom lågspänningsområdet. Dina arbetsredskap är telefon och mail. Förutom den externa kontakten kommer du att ha intern kontakt med kollegor på andra avdelningar runt om i Sverige samt i Europa. Därför ser vi att du talar och skriver svenska och engelska obehindrat. I dina arbetsuppgifter ingår även administrativa uppgifter såsom orderregistrering, kredithantering osv, detta oftast i Excel samt affärssystemet Oracle. Du ska vara prestigelös och öppen för att hjälpa dina kollegor även om vissa uppgifter inte hör till dina arbetsuppgifter. Eatons kontor är beläget i Kista och du kommer arbeta dagtid 8-16:15.

Om dig

Vi söker dig som har teknisk förståelse samt är serviceminded och vet vad god kundservice innebär. Vi ser gärna att du har ett intresse för sälj, detta då rollen som teknisk support innebär att vara konsultativ och lösa kundens problem samt vara lyhörd för deras behov. Samarbete och anpassningsförmåga är två viktiga komponenter för att lyckas i rollen, detta för att kunna arbeta med fler arbetsuppgifter parallellt och för att vi tillsammans arbetar för att nå uppsatta mål. Vi ser gärna att du har någon form av erfarenhet inom teknisk support sedan innan, om inte ska du ha drivet och viljan att lära dig och förstå vikten av gott kundbemötande och service. Krav är att du ska ha minst en treårig gymnasieutbildning inom el/ elinstallation eller teknik.

Viktigt för tjänsten:
• Minst 3 årig gymnasieutbildning inom el eller teknik
• Minst 3 års arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter
• Teknisk förståelse samt intresse
• Tala och skriva svenska och engelska obehindrat

Om anställningen

Eaton har för denna rekrytering valt att samarbeta med Adecco och frågor kring rekryteringsprocessen besvaras av Adecco. Tjänsten som teknisk kundsupport är en rekrytering vilket innebär att du kommer att anställas direkt av Eaton.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om ansökan

Tjänsten är på heltid och ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Bifoga CV och personligt brev.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Emma Heed, 0736-847362.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-04-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Emma Heed

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Svetsarvägen 8
17141 SOLNA

Kontorsadress
Svetsarvägen 8

Jobbnummer
4029970

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: