Teknisk support/Technical Support
Systemair AB / Supportteknikerjobb / Göteborg
2019-10-16
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Teknisk support/Technical Support" (publicerad 2019-10-29) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Systemair AB i Göteborg,
Partille,
Jönköping,
Malmö,
Norrköping eller i
hela Sverige Frico söker nu dig som vill axla rollen som teknisk expert och motiveras av att hjälpa andra. Som Teknisk Support på Frico får du möjlighet att stötta distributörer, installatörer och säljare samt erbjuda högkvalitativ service till kunder över hela världen.
Publiceringsdatum2019-10-16Om tjänstenAcademic Work söker nu en Teknisk Support till Frico. Frico är den ledande tillverkaren av värmefläktar, luftridåer och värmestrålare och är representerade i över 70 länder. De grundades i Sverige 1932 och ingår numera i Systemair koncernen.
Frico är engagerade i klimat- och miljöfrågan varpå deras produkter bidrar till både minskad energikonsumtion och kostnad. Huvudkontoret i Sverige är placerat i Sävedalen på Industrivägen 41 och rymmer stabsfunktioner, Svensk och internationell försäljning, R&D, marknadskommunikation, kundservice och support. På kontoret är de i dagsläget ca 40 personer. Nu söker de en ny Teknisk Support som vill bidra till deras fortsatta resa!
Som Teknisk Support får du ett eget kontor där dina fyra främsta verktyg är din tekniska kunskap, serviceinställning, telefon och mail. Dina två huvudområden blir att hantera inkommande telefonsamtal och mail. Ärendena kan variera från installatörer runt om i Sverige som behöver hjälp vid installationstillfället, säljmedarbetare som behöver teknisk stöttning eller globala distributörer. Utöver detta kommer du även att få arbeta proaktivt genom att kontinuerligt uppdatera teknisk information i datasystem, manualer och kataloger samt på sikt få hålla i utbildningar.
Du kommer att ingå i supportavdelningen som idag består av fyra personer och få en chef som verkar för öppenhet, utveckling, stöttning och tillit. För att ge dig förutsättningar att lyckas kommer du att bli utbildad i Fricos produktportfölj och teknologi, skugga kollegor och vara med på utbildningsdagar. Vidare finns det goda möjligheter till utveckling på Frico där tidigare kollegor inom supportavdelningen nu arbetar som Produktchef, Konstruktör och Operational Manager.
Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work men du kommer anställas direkt hos Frico.
Dina arbetsuppgifterDu kommer till exempel att:
• Agera reaktiv support där du svarar på inkommande samtal och mail
• Agera proaktivt genom att initiera uppföljande utredningar på inkomna problem samt kontinuerligt uppdatera teknisk information i datasystem, manualer och kataloger
• Intern support. Exempelvis stötta försäljning och R&D med din tekniska expertis
Tjänsten passar dig som är nyfiken på teknik, som motiveras av problemlösning och att leverera hög service. Du kan snabbt tillskansa dig information i syfte att förstå kundens problembild och är en skicklig kommunikatör då du stöttar via mail och telefon. Du tycker om att dela och sprida information internt för att förebygga kommande problem samt vill bidra till teamets gemensamma målbild om hög kundnöjdhet.
Vi söker dig som
• Vi tror att du har någon form av teknisk utbildning, som lägst en teknisk gymnasieutbildning med minst fyra års arbetslivserfarenhet
• Obehindrade kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
• Goda kunskaper i Office-paketet
Det är meriterande om du
• Tidigare har jobbat i teknisk support, med ventilation, el eller som servicetekniker
• Mycket goda kunskaper i tyska i både tal och skrift
Övrig information
• Start: Omgående eller enligt överenskommelse
• Omfattning: Heltid, tillsvidare. Eventuell prövotid kan komma att tillämpas
• Placering: Sävedalen, Industrivägen 41
• Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Fricos önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic Work.
Sök tjänsten genom följande länk:
https://jobs.academicwork.se/annons/teknisk-support-till-frico/15031427Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på
recruitmentgothenburg@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-11-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSystemair AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Systemair AB (org.nr 556160-4108),
http://www.systemair.com Jobbnummer 4859131
Observera att sista ansökningsdag har passerat.