Teknisk Support (spoc) Till Multinationellt Företag Inom Telekom
Bravura / Supportteknikerjobb / Stockholm
2016-02-22
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Teknisk Support (spoc) Till Multinationellt Företag Inom Telekom" (publicerad 2016-07-29) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bravura i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Om Bravura:
Bravura levererar rekryterings- och bemanningslösningar inom hela tjänstemannaområdet, över hela landet.
Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter.
Publiceringsdatum2016-02-22FöretagetBravura söker nu en teknisk support till ett multinationellt företag inom telekombranschen. Företaget äger och driftar ett av de största fiberoptiska näten i världen. De har tusentals kunder och finns i över 80 länder. Du kommer att arbeta på företagets huvudkontor i Stockholm.
Du börjar som konsult hos Bravura, med god chans till överrekrytering på sikt.
Dina arbetsuppgifterI rollen som teknisk support kommer du att ha kontakt med företagets kunder via mail, telefon och deras ärendehanteringssystem. Du tar även kontakt med kunder som berörs av större strömavbrott och rapporterar orsaken till avbrottet. Exempel på arbetsuppgifter är att se om en port är uppe eller nere, genom att tolka statistik, loggmeddelanden och ljusnivåer. Du arbetar med konfigurering, felsökning och eskalering av ärenden. Avdelningen arbetar skift och har öppet 24/7, 365 dagar om året.
KvalifikationerUtbildning: Eftergymnasial teknisk utbildning, inom exempelvis nätverk eller telekommunikation.
Programvaror/verktyg: Hög teknisk kunskap , förståelse och intresse för telekommunikation (TCP/IP-teknik)
Meriterande: Certifieringar inom Cisco och/eller Juniper. Erfarenhet från att arbeta i en support eller kundtjänst.
Språk: Flytande kunskaper i engelska, i såväl tal som skrift. Det är även meriterande om du har erfarenhet från andra språk, då du har kontakt med internationella kunder.
Dina personliga egenskaperVi söker dig som är serviceminded, stresstålig och har en god samarbetsförmåga. Du har lätt för att hantera kunder, är ansvarstagande och har en god problemlösningsförmåga. Därtill har du lätt för och ett intresse för att lära dig nya tekniker, system och rutiner.
Övrig information:
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse
Kontakt: Bravura,
info@bravura.se , tel. 08-40024050
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord: SPOC, NOC, telekommunikation, TCP/IP, konfigurering, routing, switching, CISCO, Juniper
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningEnligt överenskommelse.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-03-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktOscar Ohlsén 08-40024050
oscar.ohlsen@bravura.seFöretagBravura
AdressBravura
Hornsbruksgatan 28
11734 0180
KontorsadressHornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2684794
Observera att sista ansökningsdag har passerat.