Teknisk Support Specialist till Trio Enterprise

Experis IT / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis IT i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Huddinge, Järfälla eller i hela Sverige

Om Trio Enterprise AB - part of Enghouse Interactive - Trio Enterprise har mer än 25 års erfarenhet av att utveckla och leverera plattformsoberoende programvara och system för företagstelefoni. Trio Enterprise arbetar med integrerad telefoni och avancerad samtals- och meddelandehantering, samt lösningar för kundtjänstsystem som levereras på en och samma kommunikationsplattform. Trio Enterprise är en del av Enghouse Interactive, en global organisation som levererar flexibla och skalbara lösningar som tillgodoser alla behov kring kommunikation genom hela företaget, så som: Contact Center-lösningar, telefonist applikationer, IVR, självbetjänings tjänster, inspelning och verktyg för kvalitetsstyrning (Quality Management). För mer information, besök www.trio.se eller www.enghouseinteractive.com

Trio Support & Services levererar avancerad teknisk support till Trios svenska och internationella kunder och partners. Verksamheten växer och nu förstärker vi teamet genom att rekrytera en Teknisk Supportspecialist.

Trios produkter inom telefoni- och call-centerlösningar driftas i Microsoft-miljö och integreras med samtliga marknadsledande telefoniplattformar t.ex. Cisco, Avaya och Aastra.

Publiceringsdatum
2012-05-23

Arbetsuppgifter
Som Supportspecialist på Trio arbetar du självständigt med att utföra 2:a - 3:e linjens teknisk support av Trios produkter via telefon, fjärranslutning samt vid behov på plats hos kund.

Rollen innebär att du äger huvudansvaret för dina supportuppdrag genom att:
• ta emot och prioritera inkommande ärenden med hänsyn till allvarlighetsgrad,
• genomföra felsökning, analys och problemlösning via fjärranslutning mot kundens miljö,
• analysera applikationsloggar,
• säkerställa att problemet löses på ett så tidseffektivt och smidigt sätt som möjligt.

Arbetet kan även innebära mindre konsultuppdrag gällande installationer av Trio produkt hos kund.

Du blir en del av teamet " Support & Services" som består av 9 kompetenta killar och tjejer som samarbetar och stöttar varandra i det dagliga arbetet.

Bakgrund
För att vara framgångsrik i rollen bör du ha ett brett tekniskt kunnande och kompetens inom data/telekom.
Vi tror att du är nyutexad högskoleingenjör alt. har en passande KY-utbildning eller motsvarande.
Alternativt har du hunnit bygga på med ett par års erfarenhet av arbete på en IT-avdelning och kanske har kunskap kring applikationer som motsvarar Trios eller att du har tidigare arbetslivserfarenhet från kundtjänst med motsvarande Call & Contact Center-system.

Vi vill att du har goda kunskaper inom:
• MS Windows Server och klienter,
• TCP/IP och lokala nätverk
• MS Active Directory
• svenska och engelska i tal och skift.

Vi ser det som meriterande om du ha kunskaper inom:
• telefoni och växlar, både traditionell teknik och IP-baserad, exempelvis Microsoft Lync, Cisco Call Manager m.fl.,
• telefoniprotokoll som QSIG och SIP,
• MS Exchange, Notes och Groupwise,
• databaser och SQL.

Som person bör du ha god servicekänsla och förmåga att kunna kommunicera med framförallt andra tekniker men också användare, beslutsfattare och säljare. Här är av stor vikt att du kan förmedla din kunskap på ett professionellt sätt. Allra viktigast är ditt engagemang, din vilja och din nyfikenhet!

Är du rätt person kan vi erbjuda dig ett utvecklande och roligt arbete i en internationell koncern där Trios produkter står i centrum.

Så ansöker du
I denna rekrytering samarbetar Trio med Experis IT. Frågor om tjänsten besvaras av Anki Snis, rekryteringskonsult på Experis IT, 08-508 954 53, anki.snis@se.experis.com .
Du söker tjänsten genom att registrera ditt CV på www.experis.se och koppla mot tjänsten.
Vänligen skicka in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.

Arbetstider och omfattning
Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-07-03
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ann-Catrine Snis, 08-50895453

Företag
Experis IT

Adress
Experis IT
BOX 1125
11181 Stockholm

Jobbnummer
1251439

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis IT

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis IT: