Teknisk Support Specialist till LeadDesk
Bravura Sverige AB / Supportteknikerjobb / Östersund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Östersund,
Krokom,
Åre,
Ragunda,
Ånge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Östersund,
Ragunda,
Ånge,
Sollefteå,
Timrå eller i
hela Sverige Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Publiceringsdatum2021-04-01Om tjänstenDen här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos LeadDesk.
Om företagetLeadDesk är programvaran bakom försäljnings- och kundtjänst service. De har en tro om att glada agenter är nyckeln till bättre affärer. Företaget är ett börsnoterat tillväxtföretag som strävar efter att vara marknadsledande i Europa. LeadDesk är på god väg och har för närvarande redan över 10 000 nöjda agenter som använder programvaran i 34 olika länder.
LeadDesk är ett företag med en härlig internationell atmosfär - som har kontor i sju olika länder (Finland, Norge, Sverige, Danmark, Tyskland, Nederländerna och Spanien) och över 10 olika nationaliteter som arbetar vid huvudkontoret i Helsingfors. De gör allt med hög ambition och drivkraft. LeadDesk strävar efter att vara ett steg före i syfte att hålla igång den nystartade dynamiken med en konstant utveckling. Med det sagt letar de ständigt efter människor som delar sin ambition och drivkraft för att hänga med på deras spännande resa!
Dina arbetsuppgifterI denna roll arbetar du som 1st line support och hjälper kunder att lösa tekniska problem och produktrelaterade frågor, främst genom telefon, e-post och företagets ärendesystem Zendesk. I praktiken innebär detta att du är den första kontaktpersonen med kunden. LeadDesk ger dig en gedigen introduktion och introducerar hur du använder alla tillgängliga verktyg. Som del av dina arbetsuppgifter dokumenterar du kontakten med kunder och eventuella problem som uppstår i ärendesystemet. I rollen är du den direkta länken till andra team inom teknik.
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Arbetslivserfarenhet av helpdesk, servicedesk eller kundtjänst
• Du har ett stort intresse för teknik
• Du talar och skriver flytande på både svenska och engelska
• Relevant utbildning eller kurser inom teknik (meriterande)
Som person har du en god känsla för service och trivs med att ha många kontaktytor. I rollen talar du med många kunder dagligen och du räds inte för att ta första steget till ett samtal. Dina styrkor är att du duktig på att lyssna på andras idéer och åsikter och på så sätt skapar du förtroende hos dina kunder. Du har ett intresse för att lösa problem och försöker alltid hitta en smart lösning utifrån kundens behov. Därtill trivs du i en dynamisk organisation där det ofta sker förändringar som kräver att du anpassar ditt arbetssätt. I rollen är du en person som har ett driv att ständigt utvecklas och bli bättre på det du gör.
LeadDesk hoppas att du trivs i en roll där du får ta ägandeskap av ditt arbete och de resultat du levererar samt tycker om att arbeta i en internationell miljö med kollegor från olika kulturer.
Övrig information:
Start: Omgående
Plats: Östersund
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här:
https://www.bravura.se/din-karriar.Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt,
info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord: teknisk support, support, helpdesk, servicedesk, kundtjänst, IT, LeadDesk, service, kundsupport, heltid, teknik, 1st line support, Östersund
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningEnligt överenskommelse.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-04-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagBravura Sverige AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)
Arbetsplats Bravura
Jobbnummer 5669968
Observera att sista ansökningsdag har passerat.