Teknisk Support Specialist till House of Service
Wrknest AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2023-07-04
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Teknisk Support Specialist till House of Service" (publicerad 2023-08-03) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Wrknest AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2023-07-04Om tjänstenHouse of Service växer snabbt i takt med att allt fler företag väljer att flytta till molnet. De bygger en organisation där de samlat några av branschens vassaste rådgivare, molnarkitekter, molnkonsulter, utvecklare och projektledare. Alla med expertis inom Azure och/eller Microsoft 365 för att företaget med förtroende ska kunna stötta deras kunder på hela molnresan. House of Service söker nu en Teknisk Support Specialist till en spännande roll där du får stort utrymme att utveckla dina tekniska och personliga färdigheter i en dynamisk och stödjande arbetsmiljö. Du kommer att arbeta i en bred roll där du blir en nyckelposition i att utveckla företagets service desk.
Detta är direktrekrytering via Wrknest med anställning hos House of Service och all kontakt sköts direkt med Wrknest för denna process.
Din roll som Teknisk Support Specialist
I rollen som Teknisk Support Specialist på House of Service kommer ditt huvudsakliga mål vara att stödja och förvalta kundernas IT-miljöer utifrån det nya kontoret i Solna. Arbetsuppgifterna är breda och innebär att hantera supportärenden av varierande komplexitet. Du kommer att vara företagets första kontaktpunkt för alla externa IT-relaterade frågor, problem eller förfrågningar och säkerställa att kunderna får bästa möjliga service. Dina framtida arbetsuppgifter kommer bland annat innebära:
• Kundsupport via telefon, e-post, chatt inom Microsoft 365, Teams, SharePoint, Azure Active Directory, Nätverk, Fjärrskrivbord och övriga IT-relaterade tjänster.
• Registrera och spåra alla supportärenden i deras ärendehanteringssystem, och säkerställa en noggrann dokumentation av utförda åtgärder, från initial felsökning till slutlig lösning.
• Ansvara för att effektivt eskalera komplexa tekniska problem till relevant tredjepartsleverantör när det krävs, men i den mån du har möjlighet hantera ärendena på egen hand.
• Leverera strukturerad och intuitiv utbildning till slutanvändare gällande ny hårdvara, programvara och bästa praxis för IT-användning, för att säkerställa optimal användning och förståelse för tekniska lösningar.
• Identifiera och föreslå möjliga förbättringar inom IT-processer och tjänster.
• Kontinuerligt övervaka IT-driftsaktiviteter och rapportera avvikelser, potentiella problem eller viktiga observationer till CIO.
I takt med företagets tillväxt kommer du att få ytterligare ansvarsområden och bidra till företagets fortsatta utveckling. Det kan exempelvis innebära att sköta onboarding av nyanställda i ServiceDesk och etablera ramverk för ServiceDesk baserat på ITIL-principer.
Vi söker dig som har
• Minst 2 års erfarenhet inom IT-support
• Goda kunskaper i svenska och engelska
• Tidigare erfarenhet inom Microsoft 365 och Officepaketet
Vi ser det som meriterande
• Erfarenhet av olika Microsoft-tjänster såsom Azure AD, SharePoint, Teams eller Intune
• Nätverk och nätverkskonfiguration
Vid denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, då de är avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen och företaget. Vi förstår att man inte kan allting från början - men du ska ha en vilja att lära dig! Därför söker vi dig som är social, prestigelös och driven. Som person är du även noggrann i ditt arbete och serviceinriktad i din kontakt med kunder och kollegor.
Övrig information
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Stockholm, Solna
Omfattning: Heltid, 40h/v
Anställningsform: Tillsvidareanställning med inledande provanställning
Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval.
Om Wrknest
På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på.
Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu.
Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-12-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Wrknest AB (org.nr 559293-2213),
http://www.wrknest.se Arbetsplats Wrknest
Jobbnummer 7938366
Observera att sista ansökningsdag har passerat.