Teknisk support med goda kunskaper i SQL och databaser

Bravura / Supportteknikerjobb / Stockholm
2012-01-25
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Teknisk support med goda kunskaper i SQL och databaser" (publicerad 2012-02-24) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är bemannings- och rekryteringsföretaget för akademiker i början av karriären och för dig som är mer erfaren. Vi erbjuder extrajobb och rekryteringar inom hela tjänstemannaområdet. Sedan starten 2008 har vårt fokus legat på tjänster inom IT/Teknik och detta är fortfarande vårt största område.

Publiceringsdatum
2012-01-25

Företaget
Bravura söker för kunds räkning en medarbetare till gruppen Test & Support. Vår kund är ett IT-företag på stark frammarsch som utvecklar systemlösningar för i huvudsak den svenska pensionsförsäkrings- och fondbranschen. Genom att erbjuda anpassningsbara och effektiviserande system med tillhörande tjänster i kombination med gedigen branscherfarenhet har företaget exanderat kraftigt under senare år. Majoriteten av företagets kunder återfinns bland fristående eller bankägda pensionsförsäkringsbolag. Företagets cirka 100 medarbetare sitter i fräscha lokaler mycket centralt beläget i Stockholm. Atmosfären präglas av en driven och prestigelös kultur med hög teknisk kompetens och ett stort branschkunnande. Vår kund är inne i ett expansivt skede och söker därför ytterligare en medarbetare till supportgruppen som har god förståelse för bra service och kundvård.

Dina arbetsuppgifter
Som support hjälper du kundernas superanvändare med ärenden relaterade till det affärssystem som företaget levererat. I rollen kommer du arbeta med avancerad problemlösning liksom enklare felsökning, SQL kommer vara ditt främsta verktyg. Arbetet utgår från det ärendesystem som kunden använder och vidare problemlösning förutsätter ett nära samarbete med verksamhet och utveckling.
I rollen som support är du den som är ansiktet mot kunden och den som ansvarar för att ärendet löses.

Kvalifikationer
Teknisk profil
Till denna tjänst söker vi dig som har en teknisk utbildning med inriktning mot Data/IT. Du har erfarenhet av tekniskt avancerad support och vill fortsätta utvecklas i supportrollen. Goda kunskaper i SQL är ett krav, allra helst MSSQL. Har du tidigare arbetat med XML så är även detta meriterande. Kandidater med erfarenhet av försäkringsverksamhet, fond- eller finansbranschen är extra intressanta för tjänsten.

Vem är du?
Som person är det viktigt att du är strukturerad i ditt arbetssätt och har en positiv attityd mot nya utmaningar. Vi lägger stor vikt vid egenskaperna vetgirighet, förmågan att ta till sig information och lösa problem samt att du är ödmjuk mot kunder likväl som kollegor.

Du är stresstålig och har förmågan att prioritera ärenden i ett högt arbetstempo. Vidare är du social och förstår vikten av god service och kundfokus. Då kundkontakten huvudsakligen sker via telefon eller via webben är det viktigt att du som söker är duktig på att uttrycka dig i både tal och skrift.

Övrig information:

Start: Omgående
Plats: Centrala Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse
Kontakt: Bravura, tel. 08-40024050

Sökord: SQL, support, applikationstekniker, databaser, bank, finans

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval av ansökningar.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-02-24
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Kontakt
Kristina Nicolin

Företag
Bravura

Adress
Bravura
Långholmsgatan 27
11733 Stockholm

Jobbnummer
1138469

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura: