Teknisk support/kundtjänst

QuickNet AB / Supportteknikerjobb / Västerås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Västerås, Hallstahammar, Surahammar, Eskilstuna, Enköping eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos QuickNet AB i Västerås, Eskilstuna eller i hela Sverige

Hej och välkommen till QuickNet!
Vi söker nu en till kollega i rollen som supporttekniker till vår glada och personliga kundtjänstavdelning. Vi letar efter dig som är prestigelös, social, ansvarstagande och tycker om att hjälpa människor. Vi tror starkt på att framgång är en laginsats så det är av stor vikt att du är en lagspelare som gillar samarbete, problemlösning och att lära sig nya saker.

Publiceringsdatum
2021-12-22

Profil
För att trivas hos oss behöver du vara bekväm med att arbeta självständigt med frihet under eget ansvar, vara driven och ha en god datorvana. Vidare behöver du vara van vid, och tycka om, att ge telefonsupport samt vara bra på att förstå och kommunicera med olika typer av människor.
Befattningen kräver att du som person är flexibel och ödmjuk och kan hantera en vardag med olika spännande och utvecklande arbetsmoment samt att du trivs med att snabbt ställa om mellan olika arbetsuppgifter.
Krav på erfarenhet:
• Arbetslivserfarenhet inom teknisk support eller liknande
• Grundläggande kunskaper inom nätverk och kommunikation
• Teknisk kompetens och intresse
• Telefonvana

Arbetsuppgifter i huvudsak:
Vår kundtjänst består av en 1st- och 2nd line och du kommer att arbeta i båda grupperna utifrån behov.
I vår kundtjänst kommer det dagligen in mängder av ärenden som kräver en administrativ insats. Det handlar om allt ifrån adressändringar till borttappade fakturor och bredband som inte fungerar. Du kommer att svara i telefon och hjälpa kunderna med deras frågor och funderingar.
Vidare kommer du att arbeta med olika administrativa uppgifter såsom beställningar, fakturafrågor, adressändringar, uppsägningar, registervård m.m.
Du kommer även att jobba med felsökning av bredband, IP-telefoni, wifi och e-post. Din uppgift är att komma underfund med vad som orsakar problemen och avhjälpa dessa. Du kommer också att konfigurera en del hårdvara (b.la routrar) och jobba med diverse administrativa sysslor av mer teknisk karaktär och olika svårighetsgrad.

Om företaget
Nära, trygg, personlig
Ord som ligger oss varmt om hjärtat.
Det är viktigt att man trivs på sin arbetsplats och grunden för detta är en bra gemenskap och frihet att själv kunna ta ansvar och fokusera på sina arbetsuppgifter. Hos oss är 7 timmars arbetsdag heltid då vi värderar våra anställdas hälsa och fritid högt.
Vår personal, likväl som våra kunder, är människor som värderar kompetens och långvariga relationer. Företagskulturen bygger kring en platt organisation med stor frihetskänsla, såväl hos medarbetare som hos chefer.
Vi är idag drygt 26 personer som arbetar på våra kontor i Västerås och Eskilstuna.

Övrig information
Start: Snarast enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid 100% (7h arbetsdag)
Plats: Västerås
Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden är slut.
Välkommen med din ansökan!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-01-23

Adress
Quicknet AB
Munkgatan 7
72212 Västerås

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Supporttekniker".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Quicknet AB (org.nr 556518-0873), http://www.quicknet.se
Munkgatan 7 (visa karta)
722 12  VÄSTERÅS

Ansökan
E-post: personal@quicknet.se

Arbetsplats
QuickNet AB

Kontakt
Försäljningschef
Stefan Dew
stefan.dew@quicknet.se

Jobbnummer
6206136

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från QuickNet AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos QuickNet AB: