Teknisk support / Kundsupport till Hager Elektro

Bravura Sverige AB / Kundservicejobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!


Publiceringsdatum
2021-12-17

Om tjänsten
Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Hager Elektro.

Om företaget
Hager Elektro är en ledande leverantör av system, lösningar och tjänster inom elinstallation. Utbudet sträcker sig från eldistribution och kanalisation till strömställarsystem och smart fastighetsautomation för installation i bostäder och kommersiella fastigheter. Bolaget tillhör det tyska familjeägda företaget Hager Group med drygt 11 500 medarbetare, 23 produktionsanläggningar och med kunder i 96 länder. Trots sin storlek arbetar de hårt för en nära relation med sina slutanvändare och de ser det som en framgångsfaktor i den dagliga verksamheten. Det svenska bolaget Hager Elektro är ett sälj och marknadsbolag och de primära säljområdena är el-centraler, ledningskanaler, strömställare och det allt mer växande området automationsprodukter.

Vi söker nu en teknisk support till en bred roll som kommer utgå från Hagers nya fräscha kontor i Mörby Centrum, Danderyd.


Dina arbetsuppgifter
I rollen som teknisk support ansvarar du för den teknisk supporten för Hagers kunder. Ärenden inkommer via telefon och mejl där din huvudsakliga arbetsuppgift är att supportera och förse kunderna med lösningar och vägledning kring Hagers produkter. Du har i rollen ett nära samarbete med utesäljarna samt med resterade kollegor i supportteamet.

Supporten bemannar du tillsammans med ditt team, om fem personer, där ni hanterar tekniska frågeställningar rörande företagets produkter, vilket också kan ligga till grund för försäljning då säljarbetet primärt sker på inkommande samtal. I rollen ingår det också utgående supportsamtal mot installatörer och grossister. I rollen ges det möjligheter för både personlig och professionell utveckling.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• El-teknisk utbildning
• Minst 2 års arbetslivserfarenhet inom relevant område/bransch, exempelvis som elektriker, hos en elgrossist
• Erfarenhet av kundkontakt
• Flytande kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift
• B-körkort
• Meriterande med kunskap inom e-mobility

I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi ser därför att du är en social lagspelare som uppskattar sociala kontaktytor såväl internt som externt. Du trivs med telefonen som arbetsverktyg och har för vana att möta och hantera olika typer av personer. För dig är det en självklarhet att komma med initiativ och du drivs av en händelserik vardag. Vidare är du van att driva ditt arbete framåt självständigt och trivs i en arbetsmiljö där du får möjlighet att ta ansvar i projekt. Slutligen ser vi att du har ett stort intresse för teknik.

Övrig information:

Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Mörby Centrum, Danderyd
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: el, installation, support, teknisk support, automation, hager, hager elektro, Stockholm, danderyd, mörby centrum, administration, kundtjänst, kundsupport

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-01-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bravura Sverige AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)

Arbetsplats
Bravura

Kontakt
Mia Samuelsson
mia.samuelsson@bravura.se
08-40024050

Jobbnummer
6188294

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: