Teknisk support inom e-handel

Visma Software AB / Supportteknikerjobb / Hudiksvall
2022-04-08
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den aktuella platsannonsen "Teknisk support inom e-handel" (sökbar t.o.m. 2024-05-22) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Hudiksvall, Nordanstig, Söderhamn, Ljusdal, Bollnäs eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Visma Software AB i Hudiksvall, Gävle, Uppsala, Enköping, Västerås eller i hela Sverige

Visma Software är en del av Visma koncernen som är en ledande leverantör av affärskritisk programvara för ett mer effektivt och motståndskraftigt samhälle. Genom att förenkla och automatisera arbetet för företag och organisationer i alla storlekar förbättrar vi människors vardag. Koncernen utgörs av 13 600 fantastiska kollegor i över 200 bolag. Med över 1 100 000 privata och offentliga kunder i Norden, Benelux, Central- och Östeuropa och Latinamerika och en nettoomsättning på 1 741 miljoner euro 2020, är vi fast beslutna att göra morgondagen bättre än idag.

Är det där med kundkontakt och service kul? Och är du taggad på att lära dig mer om en av världens snabbast växande branscher? Låter samtidigt världsledande tech-koncern korsat med ett framrusande småbolag i en småstadsidyll intressant så... Hej!

Vi söker dig som vill jobba från Hudiksvall

Varför du ska söka rollen "Gillar man att arbeta för företag som alltid satsar och som på riktigt vågar misslyckas för att ta nästa steg framåt, då finns inget roligare bolag än Visma." - Christer Boson Hjelm, din framtida chef?

Vi är Visma Software, eller Wikinggruppen som vi mer är kända som i Hudiksvall. Wikinggruppen är en unik plattformsleverantör inom e-handel som i och med sammanslagningen med Visma nu startat en ny resa tillsammans. Här får man storbolagets styrka med småbolagets charm, allt i ett.

Vårt bolag kännetecknas av stark framåtanda. Man tänker ofta på Visma som det där gigantiska företaget som många andra, där den enskilda personen ofta försvinner i mängden. Visma är inte det bolaget. Här är beslutsleden korta och alla uppmuntras till att vara en del av vår utveckling och framgång. Förutom ett stort driv är Visma också ett väldigt tryggt bolag där vi givetvis erbjuder konkurrenskraftiga villkor, kollektivavtal och fina förmåner med mera.

Anledningarna till att jobba just med Wikinggruppen är så många och bra att vi faktiskt skapat en helt egen sida för det. Annars skulle ingen orka läsa våra annonser. Klicka dig in på www.wikinggruppen.se/jobb/ och läs ännu mer bra saker där.

Din framtida roll Som teknisk support, eller Customer Success Advisor som vi kallar det, har du en tät kontakt och dialog med våra kunder i så väl mail, telefon och i framtiden chatt. Det handlar både om nya och befintliga kunder. Vissa med ambitionen att bli nästa stora nätbutik och vissa som bara vill nå ut med sina restaurerade tändare. Oavsett handlar ditt jobb om att möta våra kunder så gott du kan och hjälpa dem på vägen att nå just sina mål.

I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att...

Vara första kontakt för befintliga kunder och arbeta med användarsupport i deras webbutik.

Arbeta med generell vägledning inom e-handelsområdet.

Skapa och underhålla material för upplärning/dokumentation internt och externt.

Arbeta med enklare felsökningar, och i och med det en del problemlösning.

Agera intern support och ha ett nära samarbete med övriga arbetsgrupper.

Vill du veta mer om vår e-handelsplattform - produkten som du kommer arbeta med? Kika in på https://wikinggruppen.se/e-handel/

Vem söker jag? Jag söker dig som älskar kundkontakt och skapa kundvärde. Jag vill att du trivs med att ha många dialoger i luften, oavsett om det sker via chatt, telefon eller mejl. Du gillar när problemlösning är en del av din vardag och du alltid är nyfiken på att lära dig mer.

Som min nästa kollega vill jag ha dig som vågar ta plats, och som aktivt vill bidra till att göra vår arbetsplats ännu bättre. Dig vill jag dricka mitt morgonkaffe med!

Sen för själva rollen vore det också bra om du:

Trivs med och har erfarenhet av serviceyrket

Kan kommunicera väl på både engelska och svenska, i såväl tal som skrift

Är snabb på tangenterna

Gärna är intresserad av system och teknik

Din framtida arbetsplats Wikinggruppen är en produktlinje i Visma Software AB, som i sin tur ingår i techkoncernen Visma Group. Visma Software är en ledande leverantör inom affärssystem till medelstora och stora företag i Sverige. Vårt uppdrag är att genom innovation göra ekonomihantering, verksamhetsuppföljning, e-handel och personaladministration både enklare och roligare. Allt för att våra kunder ska behöva lägga minimal tid på administration och mer tid på att utveckla sin core business. Vi är totalt nära 200 anställda runt om i Sverige, Rumänien, Polen och Slovakien.

Ansökan och kontakt Du söker tjänsten genom att bifoga CV alternativt en länk till din LinkedIn-profil. I denna process tillämpar vi löpande urval och intervjuer, vänta därför inte med din ansökan. Vid frågor om rollen är du varmt välkommen att kontakta: Customer Success Manager Christer Boson Hjelm på christer.hjelm@visma.com.

Vi ser fram emot din ansökan!

Läs mer om vårt Privacy Statement här: https://www.visma.com/privacy/ .

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2022-04-08

Ersättning


Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-04-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Visma Software AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Visma Software AB (org.nr 556567-5906), http://www.visma.se/karriar

Kontakt
Christer Hjelm
+46 709284876

Jobbnummer
6521692

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Visma Software AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Visma Software AB: